Την ομόφωνη στήριξή της του αιτήματος για τη λειτουργία του ασφαλούς
Ηλεκτροκίνητου Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη διαδρομή Θεσσαλονίκη –
Αλεξάνδρεια – Βέροια – Νάουσα – Σκύδρα – Έδεσσα εξέφρασε η Περιφερειακή
Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), που εκπροσωπεί 38 Δήμους, κατά
τη συνεδρίασή της στις 23 Ιουνίου 2026, έπειτα από την παρουσίαση του θέματος
από τον εκπρόσωπο της «Ομάδας Δράσεων Ενεργών Πολιτών Δήμου Αλεξάνδρειας»
και των «Πολιτών Δήμου Βέροιας», κ. Γιώργο Μαυρίδη.
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Μαυρίδης ανέφερε ότι, σύμφωνα με δημοσιευμένα
και μη αμφισβητούμενα στοιχεία, στα σιδηροδρομικά έργα του ΕΣΠΑ 2021–2027
προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή
Θεσσαλονίκη – Πλατύ – Έδεσσα. Παράλληλα, σημείωσε ότι στα σχέδια του
Υπερταμείου και της Ομάδας Ωρίμανσης Έργων περιλαμβάνονται σιδηροδρομικές
παρεμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων και η
εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πλατύ – Έδεσσα, προϋπολογισμού περίπου
70 εκατ. ευρώ, με προβλεπόμενη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Μεταφορές
2021–2027» και ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης την περίοδο 2026–2029.
Επισήμανε ακόμη ότι το έργο διαθέτει ήδη τις απαιτούμενες μελέτες,
συμπεριλαμβανομένων των μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, γεγονός που
αποδεικνύει την υψηλή ωριμότητά του. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το έργο
εξακολουθεί να εμφανίζεται στον χάρτη έργων του προγράμματος «Μεταφορές
2021–2027» στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του, κάλεσε την Περιφερειακή Ένωση Δήμων
Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) να στηρίξει ενεργά το αίτημα, επισημαίνοντας ότι
με τη συνδρομή και την πίεση της αυτοδιοίκησης υπάρχει ακόμη η δυνατότητα
ένταξης του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, γεγονός που θα αποτελέσει
σημαντική εξέλιξη για τους πολίτες και τους παραγωγικούς φορείς της Ημαθίας και
της Πέλλας.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής
Μακεδονίας, κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, υπογράμμισε ότι η ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας
εκφράζει την αλληλεγγύη και την πλήρη υποστήριξή της σε κάθε έργο μέσου
σταθερής τροχιάς που ενισχύει τη σύνδεση των περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας,
σημειώνοντας ότι καμία περιοχή δεν πρέπει να παραμένει αποκομμένη από
σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές. Παράλληλα, δήλωσε ότι στηρίζει
ανεπιφύλακτα την προσπάθεια ώστε το έργο να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό
πρόγραμμα και να αποτελέσει ένα ακόμη σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την
ευρύτερη περιοχή.
Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης, το Διοικητικό Συμβούλιο της Περιφερειακής
Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας αποφάσισε ομόφωνα να στηρίξει το αίτημα
για τη λειτουργία του ασφαλούς Ηλεκτροκίνητου Προαστιακού Σιδηροδρόμου
Θεσσαλονίκη – Αλεξάνδρεια – Βέροια – Νάουσα – Σκύδρα – Έδεσσα,
αναγνωρίζοντας τη σημασία του έργου για τη βελτίωση των μεταφορών, την
ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και τη διασύνδεση των τοπικών κοινωνιών
της Κεντρικής Μακεδονίας.
Με εκτίμηση,
Ομάδα Δράσεων Ενεργών Πολιτών Δήμου Αλεξάνδρειας
Πολίτες Δήμου Βέροιας








