Αλλάζουν όλα στα διπλώματα: Στο τιμόνι από τα 17, μπαίνουν κάμερες και ο δάσκαλος στο πίσω κάθισμα

Αλλάζουν όλα στα διπλώματα: Στο τιμόνι από τα 17, μπαίνουν κάμερες και ο δάσκαλος στο πίσω κάθισμα

Πολλές είναι οι αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή για το δίπλωμα οδήγησης. Όλες οι αλλαγές αναλυτικά, πού θα κάθονται οι εξεταστές και τι θα γίνει με τις ασφαλιστικές. Τέλος οι «έξυπνες» συσκευές κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

Με το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών», το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές διάστημα, επιχειρείται η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, με σκοπό την προαγωγή της διαφάνειας, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη γενικότερη προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας.

Στο τιμόνι από τα 17

«Διασφαλίζουμε ότι οι εξετάσεις θα είναι αδιάβλητες και πως θα έχουμε καλύτερους οδηγούς στον δρόμο. Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για τους νέους 17 ετών. Αυτή νομίζω είναι η είδηση σήμερα. Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της ΕΕ, θεσπίζουμε τη δυνατότητα προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους 17 ετών που θα μπορούν πλέον να οδηγούν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό», υπογράμμισε στην αρχή της παρουσίασης ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Οδήγηση για τους 17 ετών στην Περιφέρειάς τους

Όπως συνέχισε ο υπουργός, «σε πολλές χώρες της Ευρώπης ισχύει αυτό που λέμε η οδήγηση με συνοδό οδηγό. Πώς θα γίνει πρακτικά: Είχαμε πει ότι οι 17άρηδες θα έχουν δυνατότητα όχι μόνο να δώσουν εξετάσεις, αλλά και να οδηγούν. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως “προσωρινό δίπλωμα”. Εντός της Περιφέρειας στην οποία κατοικούν. Το άλλο που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι τα χαρακτηριστικά του συνοδού. Θα πρέπει να πληροί πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Να είναι τουλάχιστον 25 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον για 5 χρόνια και να έχει και “καθαρό” δίπλωμα, δηλαδή καθαρό point system. Αν δείτε τα στατιστικά που υπάρχουν για τα τροχαία, θα δείτε ότι σε αυτές τις ηλικίες (τις μικρές) τα νούμερα είναι καλύτερα από άλλες ομάδες. Η λύση που προτείνουμε είναι μια λύση λελογισμένη και που έχει συγκεκριμένους περιορισμούς».

Οι βασικές αλλαγές:

Θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής άσκησης, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες.

Θέσπιση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία. Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, όποτε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης. Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις με συνοδό θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την έναρξη του ισχύος νόμου (για να μην υπάρξη καμία καθυστέρηση και κανένα κενό ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης).

Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών, όπως οι οδηγοί που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν αναγνωριστεί ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και που είναι κωφοί και βαρήκοοι, με τη χρήση ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο περιλαμβάνει ενδεικτικά εγχειρίδιο σε ψηφιακή μορφή με ήχο, εικόνες, σκίτσα, πραγματικές φωτογραφίες, κείμενο και βίντεο ακόμα και στην νοηματική γλώσσα.

Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των υποψήφιων οδηγών και κατανόηση θεμάτων καταστάσεων οδικής ασφάλειας, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο σχετικής υπουργικής απόφασης.

Προβλέπεται η διάθεση των Ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων και σε άλλες γλώσσες πέραν της Ελληνικής (οι οποίες και θα καθοριστούν με την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης), στην ελληνική με χρήση ακουστικών με ήχο καθώς και στην ελληνική νοηματική γλώσσα.

Αυστηροποιείται ο έλεγχος της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, προς αποκατάσταση των στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος, με τον καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια, ενώ προβλέπεται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για εισαγωγή σε εξεταστικό σύστημα, ήτοι η χρήση ψηφιακών διαπιστευτηρίων με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Τέλος τα smartwatch και οποιαδήποτε «έξυπνη» συσκευή

Ενημέρωση υποψηφίων με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης, για την απαγόρευση χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή οποιασδήποτε άλλη ηλεκτρονικής συσκευής επικοινωνίας, οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή έξυπνης συσκευής, όπως ηλεκτρονικά ρολόγια κλπ, για την απαγόρευση απομάκρυνσης των υποψηφίων από τη θέση εξέταση τους για οποιονδήποτε λόγο, πριν την ολοκλήρωση της θεωρητικής εξέτασης και του τελευταίο υποψηφίου, καθώς και τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παράβασης (όπως θα καθοριστούν με σχετική υπουργική απόφαση).

Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών, για τη διενέργεια του οποίου διασταυρώνεται η φωτογραφία που συμπεριλαμβάνεται στο ΔΕΕ του του υποψηφίου με ψηφιακή φωτογραφία που λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο από κάμερα που χρησιμοποιείται μόνο για αυτό το σκοπό, διασφαλίζοντας την ασφαλή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της Αρχές Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια προσωπικών ακουστικών, καθώς και ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων με την προβολή βίντεο που εμφανίζεται στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή και περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τις ερωτήσεις, τις απαντήσεις, τα οχήματα και τα κείμενα μεταφρασμένα στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και υπότιτλους

Δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιος οδηγούς και οδηγούς να παρακολουθούν μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης σε οχήματα νέας τεχνολογίας

Εξεταστές

«Εμείς είδαμε πολύ προσεκτικά τις παρατηρήσεις και τις διαβουλεύσεις που έγιναν. Βάζουμε τους εκπαιδευτές στο αυτοκίνητο. Σε άλλες χώρες της Ευρώπης οι εξεταστές κάθονται μπροστά, σε άλλες πίσω. Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να κάθονται πίσω. Ένα νομοσχέδιο που δεν είναι φορτισμένο ιδεολογικά και πολιτικά, γι’ αυτό δεν το πάμε με διαδικασία κατεπείγοντος, θέλουμε να γίνει συζήτηση, να ακούσουμε όλους τους φορείς», τόνισε αναφορικά με το πού θα βρίσκονται οι εξεταστές κατά τη διάρκεια της εξέτασης των υποψήφιων οδηγών ο κ. Καραμανλής.

Ασφαλιστικές

Σε άλλο σημείο της παρουσίασης τους νομοσχεδίου ο υπουργός αναφέρθηκε στην ασφαλιστική κάλυψη των 17άρηδων. «Νομίζω ότι είναι ένα ζήτημα που θα το δούμε. Βλέποντας τα στοιχεία που σας ανέφερα με τα ατυχήματα και τα τροχαία που υπάρχουν, δεν νομίζω ότι θα υπάρξει μεγάλη διαφορά. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ένας νέος οδηγός πληρώνει περισσότερα ασφάλιστρα. Μπορεί να αυξηθεί ακόμα παραπάνω. Μας απασχολεί και θα το δούμε. Αλλά δεν θα είναι απαγορευτικά τα ασφάλιστρα. Δεν οδηγεί μόνος του ο 17άρης. Οδηγεί σε ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο», σημείωσε.

Πηγή: Dikaiologitika.gr

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μια φρέσκια ματιά στις κοινωνικές εκδηλώσεις και τα πάρτι από την Ios Concept

Μια φρέσκια ματιά στις κοινωνικές εκδηλώσεις και τα...

Η Αντωνία Ιωσηφίδου είναι η 26χρονη διακοσμήτρια πίσω...

Δήμος Νάουσας: Εγκρίθηκε η πρόταση δημιουργίας Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για Άτομα με Αναπηρίες

Δήμος Νάουσας: Εγκρίθηκε η πρόταση δημιουργίας Στέγης...

 Νίκος Κουτσογιάννης: «Μια σπουδαία εξέλιξη  για την...

Ν. Καρανικόλας:  «Ψεύτικες  οι προεκλογικές δεσμεύσεις  του κ. Κουτσογιάννη για  επίδομα σε νέα ζευγάρια!»

Ν. Καρανικόλας: «Ψεύτικες οι προεκλογικές δεσμεύσεις ...

 Από την δημοτική παράταξη  Νάουσας ΕΝΑ ΜΑΖΙ, του πρ....

Εργασίες φυσικού αερίου στη Βέροια

Εργασίες φυσικού αερίου στη Βέροια

Η Δημοτική Αστυνομία Βέροιας γνωστοποιεί ότι από χθες...

Ο «παραλογισμός» και οι προθεσμίες υποβολής φορολογικών δηλώσεων χτυπάνε «κόκκινο» στα λογιστικά γραφεία και στην Ημαθία

Ο «παραλογισμός» και οι προθεσμίες υποβολής...

 Στ. Ζυγουλιάνος, πρόεδρος Ένωσης Φοροτεχνικών:  Η...

Από την Ομάδα Δίωξης Βέροιας συνελήφθη γυναίκα για κατοχή ηρωίνης και άλλων ναρκωτικών ουσιών

Από την Ομάδα Δίωξης Βέροιας συνελήφθη γυναίκα για...

Συνελήφθη στις 2 Ιουλίου 2024 το απόγευμα σε περιοχή της...

Ξεκίνησε  η ασφαλτόστρωση του κεντρικού  δρόμου στα  Λευκάδια Νάουσας

Ξεκίνησε η ασφαλτόστρωση του κεντρικού δρόμου στα ...

Ξεκίνησε το έργο της ασφαλτόστρωσης του κεντρικού...

Επίσκεψη του Διοικητή της Π.Υ. στο Δήμαρχο Αλεξάνδρειας

Επίσκεψη του Διοικητή της Π.Υ. στο Δήμαρχο...

Τον Δήμαρχο Αλεξάνδρειας Παναγιώτη Γκυρίνη,...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η είδηση της αιφνίδιας απώλειας του 66χρονου ηλεκτρολόγου Γιώργου Κουτσιώνη, το πρωί της Τετάρτης (29/5/2024), σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία της Βέροιας.  Ο Γιώργος Κουτσιώνης υπήρξε άριστος επαγγελματίας και...

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...