Γρα΄φειο ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος - Φιλόλογος
Στη μεγάλη αίθουσα στο Αμφιθέατρο της Θεολογικής σχολής του ΑΠΘ παρακολουθώ κάποιο μάθημα. Στο τέλος ο καθηγητής Π. Χρήστου, μάς ανακοινώνει ότι στο χώρο της αυλής της σχολής έχει έρθει ένα Κολέγιο θηλέων από το Βελιγράδι εκδρομή γνωριμίας. Μπορείτε να παραμείνετε για παρέα και να ανταλλάξετε τις σκέψεις σας. Ήταν μια ευχάριστη είδηση και σπεύσαμε αμέσως να φύγουμε για να δούμε τις φοιτήτριες από το Βελιγράδι. Όταν βγήκαμε έξω ο χώρος είχε καταληφθεί από κάποιες αιθέριες υπάρξεις πολύ ελκυστικές για συντροφιά. Για αυτούς που ξέρανε Αγγλικά ήταν πολύ εύκολα να ανοίξουν συζήτηση. Εμείς τα χωριατόπαιδα, με τα ποντιακά ή τα βλάχικα (που πας ρε Μήτσο ξυπόλυτος) παρακολουθούσαμε με θαυμασμό τους άλλους και προσπαθούμε να μάθουμε κάτι κι εμείς. Πολλοί ένθερμοι γοητευμένοι από τον αυθορμητισμό κάποιων κοριτσιών προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν ραντεβού για λίγες σταγόνες από τους τρυφερούς χυμούς της ζωντανής Αφροδίτης. Στη δικά μου την παρέα το λόγο τον είχε ο Βαγγέλης που μιλούσε άνετα τα Αγγλικά. Ρώτησε κάποια στιγμή αν διδάσκονται την Ελληνική γλώσσα. Η απάντηση ήταν κεραυνός. Βεβαίως φώναζαν όλες μαζί με τα γαλανά τους μάτια και τα κόκκινα μάγουλα της Αφροδίτης. Μια από αυτές μας έλεγε (Εμείς νοικιάσαμε τα αυτιά μας και χαζέψαμε) ότι η τάξη της διδάσκεται την Οδύσσεια του Ομήρου από το πρωτότυπο. Έσπευσε κάποια άλλη πιο ζωηρή να επαναλαμβάνει στίχους στο πρωτότυπο σε αρκετά καθαρή διάθρωση:« Άνδρα μοι, έννεπε, μούσα, πολύτροπον, ος μάλα πολλά Πλάγχθη, επί Τροίης ιερόν πτολίεθρον έπερσεν, Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόων έγνω και συνεχίζει, ώστε αν είχα το πρωτότυπο στα χέρια μου θα πρέπει να εκφώνησε περισσότερες από 5-10 σελίδες. Που σημαίνει ότι οι ξένοι λαοί έχουν επίγνωση της αξίας της αρχαίας ελληνικής παιδείας και προσπαθούν να αφομοιώσουν τα υψηλά νοήματα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Ο εκπρόσωπος του Δήμου της πόλης της Γερμανίας KREFELND(Εκεί ο Δήμαρχος είναι υπεύθυνος ο Δήμαρχος,) που εργαζόμουνα, μου ζήτησε να διδάξω στα παιδιά των Γερμανών του Γυμνασίου την αρχαία ελληνική γλώσσα. Χάρηκα που θα διδάξω πάλι. Του εξήγησα ότι δεν μπορεί να διδαχτεί με την έννοια αυτή διότι αλλοιώνεται το περιεχόμενο και δεν αποδίδεται το νόημα . για παράδειγμα έχουμε τη λέξη είναι. Με την Ερασμιακή θα διαβαστεί ε-ι-ν-α-ι. Έτσι αρνήθηκα τη διδασκαλία της πραγματικής αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Άγω: οδηγώ, Παράγωγα: προάγω-προαγωγή, διάγω διαγωγή .υπαγωγή, αγωγός . αγωγή, ξεναγός, λοχαγός, Αιραίω-ώ: συλλαμβάνω κυριεύω Παράγωγα:, αναιρώ, αναίρεση ,υπεξαιρώ,( παίρνω κάτι κρυφά) καθαιρώ, (καταδικάζω) καθαίρεση (ποινή), εξαιρώ (εκβάλλω) εξαίρεση (χώρισμα) Αιρούμαι: εκλέγω Παράγωγα: αιρετός, (επιλέχτηκε) αίρεση (προτίμηση) αρχαιρεσίες( εκλογές σε σωματεία) Αίρω: Σηκώνω. Παράγωγα. άρση, (βαρών) έπαρση, (σημαίας) αιώρα, (κούνια) άρμα, άρδην (γρήγορα …)Αίρομαι: Σηκώνομαι. Παράγωγα. Επαίρομαι (υπερηφανεύομαι) Αισθάνομαι. Λειτουργούν οι αισθήσεις-εννοώ. Παράγωγα: αίσθηση, αίσθημα, αισθήσεις, αισθητήριο, αισθητός , αισθητικός …Βλώσκω: έρχομαι, ανεβαίνω, παράγωγα-άνθρωπος Γίγνομαι: γίνομαι-συμβαίνω. Παράγωγα Γονέας, γόνος, αγέννητος, γενέτειρα, γενέθλιος, γένος, γέννα, γενεά, γηγενής, γνήσιος, γένεση.Βάλλω: ρίπτω-κτυπώ. Παράγωγα. βέλος, βόλος (δίκτυ) βλωμός (μπουκιά) βλήμα, διαβλητός, αποβάλλω εισβάλλω, εκβάλλω, προβάλλω, συμβάλλω. προβάλλω, καταβάλλω, αναβολή εισβολή, επιβολή, καταβολή προβολή, προκαταβολή,).Τα φαρμακεία στη Γερμανία ονομάζονται APOTHEKE=αποθήκη, φαρμακείο.βολή, εν-βάλ(λ)ω=εμβάλω= έμβολο, εμβολή, εμβόλιο. (βάζω κάτι μέσα
Οι Γερμανοί από το βυζάντιο πήραν(7-8 αι.) το μεγαλύτερο μέρος της γλώσσας τους από την Ελληνική( τους Ιατρικούς όρους σε ποσοστό 90% περίπου) π. χ melancholie=μελαγχολία (μαύρισε η χολή): στενοχωρήθηκα. Η φιλοσοφική σχολή της Βόννης 1983 έστειλε 80 φοιτητές με τα βιβλία της Μήδειας στα χέρια να παρακολουθήσουν την Τραγωδία της Μήδειας από το Λύκειο Dusseldorf με πρωταγωνίστρια την κόρη μου Έλσα. Ο Γενικός δεν το θυμόταν. Δεκτό. Και εμείς αρνούμαστε να διδάξουμε τον πολιτισμό μας. Είναι εθνικό έγκλημα η άρνηση της σπουδαιότερης και πλούσιας γλώσσας του κόσμου. Κύριοι-Κυβερνώντες: Μην, μάς απομακρύνετε από την αρχαία γλώσσα μας από που είναι οι ρίζες μας και όλης της Ευρώπης. Ο πρόεδρος ΠΟΤΙΝ της Ρωσίας επέβαλε την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα διδασκαλίας στα σχολεία. «Αν η ελληνική γλώσσα απέσυρε τα δάνεια πολλές γλώσσες του κόσμου θα γνώριζαν πρωτοφανή χρεωκοπία» Αχ. Λαζάρου-ιστορικός. «ΑΙΔΩΣ. ΑΡΓΕΙΟΙ» Ντροπή.