Το νέο σήμα και τη νέα τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στο κινηματοθέατρο «Ολύμπιον» της Θεσσαλονίκης ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Τομεάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.
Το νέο τουριστικό σήμα της καμπάνιας που θα συνοδεύει την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας για τα επόμενα χρόνια είναι: «Do Something GREAT» και παρουσιάστηκε ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού. Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης στην παρουσίαση, ο τουρισμός δεν είναι απλώς η «βαριά βιομηχανία» του τόπου, «αλλά αναπτυξιακή βάση και τομέας αιχμής για την οικονομία μας. Ο τουρισμός για εμάς ως διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δεν αποτελεί μία επιμέρους θεματική ενότητα ανάμεσα στις πολλές, αλλά βρίσκεται στον πυρήνα των δεσμεύσεων μας, της δράσης μας και του οράματός μας για τη Μακεδονία του 2030».
Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στα 8.514 έργα ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, που υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και στις στοχευμένες δράσεις για τον τουρισμό και τη σύνδεσή του με τον πολιτισμό και τον αγροδιατροφικό τομέα, που όπως είπε φέρνουν προστιθέμενη αξία και ισχυρή δυναμική στον τουρισμό της Κεντρικής Μακεδονίας.
Παρουσιάζοντας τα στοιχεία των τελευταίων ετών στον τουρισμό της Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε μεταξύ άλλων:
-Τη σταθερή πρωτιά στη χώρα, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σε αφίξεις τουριστών. -Τον αριθμό αφίξεων που ξεπέρασε τα 7 εκατομμύρια ετησίως. -Τον διπλασιασμό των επισκεπτών στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. -Τις 3.000 νέες θέσεις εργασίας στον τουρισμό την προηγούμενη πενταετία. -Το άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές – στόχους, όπως το Ισραήλ, η Πολωνία, οι Αραβικές Χώρες και η Ασία. -Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σε πρώτη φάση, κατά τους φθινοπωρινούς μήνες κατά 35%.
Ο κ. Τζιτζικώστας μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στους νέους μεγάλους στόχους της Περιφέρειας για τον τουρισμό της Κεντρικής Μακεδονίας: «Αναμφίβολα, ο τουρισμός είναι ο κλάδος που χτυπήθηκε περισσότερο από την πανδημία. Τώρα όμως, ο μεγάλος μας στόχος πρέπει να είναι, όχι να γυρίσουμε εκεί που ήμασταν, αλλά να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες, να κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικό το τουριστικό μας προϊόν, να σηκώσουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Η έκρηξη των τουριστών από το 2013 έως το 2019 δεν είναι το ταβάνι μας, είναι η βάση, η αρχή, για να κάνουμε ακόμα πιο μεγάλη και ισχυρή τουριστικά, τη Μακεδονία, για να δημιουργήσουμε νέα έσοδα, νέο εισόδημα και πολλές καλές θέσεις εργασίας, δημιουργώντας ‘τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο’, αναπτύσσοντας ακόμα περισσότερο, όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, δημιουργώντας μια ξεχωριστή εμπειρία για κάθε επισκέπτη, μια μεγάλη εμπειρία που θα θυμάται και θα μεταφέρει σε όλη του τη ζωή. Γιατί ακριβώς αυτό είναι η Κεντρική Μακεδονία: Κάθε εικόνα, κάθε γεύση, κάθε μνημείο κουβαλάει μια μεγάλη ιστορία. Γιατί εδώ στον τόπο μας, ο επισκέπτης δεν περιηγείται απλώς σε ένα βουνό, αλλά στον Όλυμπο. Δεν βλέπει απλώς ένα μνημείο, αλλά τη Βεργίνα, το Δίον, την Αρχαία Πέλλα. Δεν γεύεται απλώς τις τοπικές γεύσεις, αλλά την αυθεντική Μακεδονική Κουζίνα. Δεν επισκέπτεται απλώς μοναστήρια, αλλά το Άγιο Όρος. Ο κ. Θάνος από την πλευρά του επισήμανε ότι «ανοίγει ένας νέος κύκλος για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο κομμάτι του τουρισμού. Εργαστήκαμε ένα χρόνο για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα. Την τελευταία πενταετία κατακτήσαμε αρκετά. Η νέα καμπάνια μας όπως τη δομήσαμε για να την εξελίξουμε τα επόμενα χρόνια δημιουργήθηκε από πρωτογενές υλικό το οποίο συγκεντρώθηκε τον τελευταίο χρόνο υπό πολύ σκληρές συνθήκες λόγω των περιορισμών της πανδημίας του κορονοϊού. Δομήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδείξει την αυθεντικότητα του προορισμού, της Κεντρικής Μακεδονίας, να αναδείξει ένα τουριστικό αφήγημα ενιαίο για όλη την Περιφέρεια, να ενώσει τα ψηφιδωτά των Περιφερειακών Ενοτήτων και να δημιουργήσει μια σύνθετη εμπειρία, έτσι όπως απαιτεί το σύγχρονο marketing».Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, η Διευθύντρια του Γραφείου Μακεδονίας του Πρωθυπουργού Μαρία Αντωνίου, η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Ιορδάνης Τζαμτζής, ο Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Γιάννης Γιώργος, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος και εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων, επιχειρήσεων και υποδομών της περιοχής.