-Κατανόηση για την ταλαιπωρία που θα συνεχιστεί, με συχνές διακοπές νερού, ζητά η διοίκηση
Στην λογική ότι η ταλαιπωρία φεύγει, αλλά το έργο μένει, κινήθηκε η συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χθες το πρωί, από τον πρόεδρο του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΒ κ.Στέργιο Διαμάντη, τον προϊστάμενο της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Δημήτρη Δάσκαλο και τον Διευθυντή κ. Θωμά Αχτσή, με αντικείμενο το έργο αντικατάστασης των αμιαντοσωλήνων στο δίκτυο ύδρευσης της Βέροιας και τα παράπονα των πολιτών, από τους οποίους ζήτησαν κατανόηση και υπομονή μέχρι να ολοκληρωθεί το «έργο-επανάσταση» για το μέλλον της πόλης, που «μπορεί τώρα να μην γίνεται αντιληπτό ως μέγεθος, αλλά πρόκειται για ένα πραγματικά μεγάλο έργο για τη Βέροια, αφού όταν ολοκληρωθεί, δεν θα υπάρχει πλέον αμιαντοσωλήνας στο 99,9% του δικτύου», όπως είπαν.
Η κατανόηση έγκειται στο γεγονός ότι ακολουθεί μεγαλύτερη ταλαιπωρία στο στάδιο της σύνδεσης του παλιού με το νέο δίκτυο, σε 110 σημεία στα οποία θα ανοιχτούν νέες τομές (τρύπες). Πρόκειται για συνδέσεις των κεντρικών αγωγών του νέου δικτύου με το υφιστάμενο δευτερεύον δίκτυο διανομής νερού που βρίσκεται στα πεζοδρόμια των οικοδομικών τετραγώνων. Κάτι που σημαίνει, ότι για το επόμενο διάστημα που θα διαρκέσει περίπου ένα μήνα θα χρειαστεί να γίνουν πολύ συχνές προγραμματισμένες διακοπές νερού στο κέντρο της πόλης και ειδικότερα στην περιοχή που περιλαμβάνεται μεταξύ των οδών Ανοίξεως , Βενιζέλου και Εληάς.
Αυτός είναι και ο λόγος, όπως τόνισε ο κ. Δάσκαλος, που γίνεται προσωρινή κάλυψη των τομών και όχι ασφαλτόστρωση.
Όσον αφορά τις εργασίες, έχει ήδη γίνει η αντικατάσταση των αμιαντοσωλήνων με αγωγούς από HDPE και έκλεισαν πρόχειρα, στις οδούς: Ανοίξεως, Ανθέων, Ανεμώνης, Γράμμου, Καπ. Ευκλείδη, Φ. Εταιρείας, Εμ. Ζάχου, Ήρας, Καρατάσου, Κονίτσης, Κρήτης, Μακεδονομάχων, Μαλακούση, Π. Μελά, Μοράβα, Μπιζανίου, Ολύμπου, Εμ. Παπά, Πίνδου, Ρόδων, Σκρα, Τρεμπεσίνας, Στις παραπάνω οδούς η σύνδεση με το νέο δίκτυο θα ξεκινήσει εντός των ημερών και θα διαρκέσει έως τέλος Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου, προκαλώντας τις διακοπές νερού, ενώ η αποκατάσταση των νέων τομών σύνδεσης θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
Ακολουθούν παρόμοιες εργασίες στο δίκτυο των οδών: Θεσσαλονίκης, Παυσανίου, Ευριπίδη, Αριστομένη, Αρχιμήδη, Διογένους, Ζήνωνος, Περσεφόνης, Πλουτάρχου, Σαπφούς, Στρατού, Φειδίου, Καραϊσκάκη, Ηρακλέους, Μακαρίου και Αυξεντίου, στην εντός σχεδίου περιοχή πόλης Βέροιας, με τις οποίες, μέχρι το τέλος Μαίου, θα έχει ολοκληρωθεί πλέον το σύνολο του έργου, με αποκαταστάσεις των οδοστρωμάτων με ασφαλτοτάπητα.
Ιστορικό και τεχνικά στοιχεία του έργου
Η Διοίκηση της ΔΕΥΑΒ, έδωσε στη δημοσιότητα ένα σύντομο ιστορικό του έργου και τα τεχνικά στοιχεία της κατασκευής επισημαίνοντας την άριστη συνεργασία με το εργολάβο:
-Το έργο δημοπρατήθηκε την 13/12/2018,
-Με την με αρ. 69/2019 απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Β. αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου η εταιρεία «Μ. Βασιλείου και ΣΙΑ Ε.Τ.Ε.», με ποσοστό μέσης έκπτωσης πενήντα επτά τοις εκατό (57%) και
-Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε την 22/05/2019,
-Η συμβατική δαπάνη διαμορφώθηκε στο ποσό των τριακοσίων σαράντα τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (344.000,00 €) με τα απρόβλεπτα και την αναθεώρηση χωρίς τον Φ.Π.Α. και
-Ο συμβατικός χρόνος περαίωσης είναι δώδεκα (12) μήνες.
-Υπήρχε όρος στην σύμβαση ότι το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εφόσον επιλυθούν τα προβλήματα με την δαπάνη των αρχαιολογικών εκσκαφών και με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
-Η εγκατάσταση του αναδόχου στο έργο έγινε στις 15/03/2021
-Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η ανάδοχος εταιρία πρέπει να έχει ολοκληρώσει το έργο τον Μάρτιο του 2022.
-Ο ανάδοχος ζητήσε τρίμηνη παράταση για αρχαιολογικούς λόγους και για την περίοδο των πανελληνίων εξετάσεων κατά την οποία έγινε διακοπή εργασιών με εντολή της υπηρεσίας.
-Έτσι το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή και ολοκλήρωση του έργου έχει μετατεθεί για τον Ιούνιο του 2022.
Τεχνικά στοιχεία κατασκευής:
Η σύμβαση του έργου προβλέπει την κατασκευή δικτύων περίπου 8.680 m.
Όλοι οι αγωγοί που θα τοποθετηθούν είναι από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE), 16 atm, διαμέτρου Φ63 μήκους 450 μ., διαμέτρου Φ110 μήκους 4.750 μ., διαμέτρου Φ140 μήκους 2.100 μ., διαμέτρου Φ160 μήκους 780 μ. και διαμέτρου Φ200 μήκους 600 μ.
Μέχρι σήμερα κατασκευάσθηκαν αγωγοί μήκους περίπου 5 χλμ στο πυκνοκατοικημένο τμήμα της πόλης, με τις όποιες δυσκολίες του.
Ειδικότερα κατασκευάσθηκαν αγωγοί διατομής :
-.Φ63 μήκους 140 μέτρων
-.φ110 μήκους 2400 μέτρα
-.φ140 μήκους 1812 μέτρα
-.φ160 μήκους 164 μέτρα
-.φ200 μήκους 342 μέτρα
Σε ποσοστό οι εργασίες βρίσκονται πάνω από το 50% του φυσικού αντικειμένου του έργου.
Ικανοποιημένη η ΔΕΥΑΒ από τον εργολάβο
Σε αναφορά του για τον ανάδοχο του έργου, ο Διευθυντής της ΔΕΥΑΒ κ. Αχτσής επεσήμανε ότι η Δημοτική Επιχείρηση έχει συνεργαστεί με πολλούς εργολάβους, κηρύσσοντας μάλιστα κάποιους από αυτούς «έκπτωτους», αλλά από τον ανάδοχο του συγκεκριμένου έργου, δήλωσε ότι είναι «απολύτως ικανοποιημένοι, τόσο στα χρονοδιαγράμματα, όσο και στην ανταπόκριση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του έργου».
Σοφία Γκαγκούση