Οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν και εξελίσσονται ήδη κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον απόηχο της επιδημικής κρίσης, η οποία άλλαξε άρδην τα εκπαιδευτικά δεδομένα κατά την σχολική χρονιά που έκλεισε.
Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων για προληπτικούς λόγους κατά την διάρκεια της επιδημικής έξαρσης και η διαδικτυακή διδασκαλία, δεν ήταν ότι καλύτερο για την εκπαίδευση των μαθητών.
Παρά ταύτα και παρά τις αρνητικές προϋποθέσεις και τις συγκυριακές ιδιαιτερότητες, οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν και βρίσκονται σε εξέλιξη, κρίνοντας την μετάβαση από την δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών, οι οποίοι βρίσκονται πλέον στην κορύφωση της προσπάθειας που κατέβαλαν εν μέσω ιδιαζουσών συνθηκών και προσδοκούν με αγωνία το ευτυχές αποτέλεσμα των κόπων τους .
Όλοι όσοι έχουν βιώσει αυτή τη διαδικασία, γνωρίζουν επακριβώς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μαθητές αγωνίζονται για το μέλλον τους και αναζητούν τον προορισμό τους στην ζωή.
Στα πλαίσια δε της έντασης και της αγωνίας που κυριαρχούν μπροστά στο δέος των εξετάσεων, είναι απολύτως κατανοητή η πίεση και το άγχος των διαγωνιζομένων αφού όσο κι αν κανείς είναι καλά προετοιμασμένος, το φάσμα μιας ενδεχόμενης ατυχούς εξέλιξης πάντα υπάρχει.
Και τα συναισθήματα αυτά είναι αναπόφευκτα για τον καθένα.
Αυτές τις ώρες γίνεται από κάθε οικογένεια μια αναδρομή της εξέλιξης του εκπαιδευτικού μας συστήματος μέσα από το πρίσμα της διαρκούς οικονομικής αφαίμαξης και της μόνιμης έντασης που αφήνει ανεξίτηλα τα σημάδια της στον χαρακτήρα των παιδιών.
Οι μαθητές από την στιγμή που μπαίνουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επιδίδονται σε έναν ατέλειωτο αγώνα με φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, έως ότου φτάσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις διεκδικώντας την επιτυχία τους.
Με το προσδοκώμενο επιτυχές αποτέλεσμα, αναμένεται να δικαιώσουν πρώτα τους εαυτούς τους για τους κόπους τους, τις οικογένειές τους για την ηθική και υλική υποστήριξη που τους παρείχαν και όλους όσους πίστεψαν σε αυτούς και τους ενθάρρυναν.
Ακόμη και στον απόηχο της επιδημικής κρίσης, με την δραματική υποβάθμιση της αξίας των πτυχίων και τις στρατιές των ανέργων πτυχιούχων, η επιτυχία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα κυρίαρχο όραμα μέσα από το οποίο ο κάθε νέος σχεδιάζει το μέλλον και την κοινωνικοοικονομική του προοπτική και εξέλιξη.
Είναι όμως γνωστό ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χώρα μας δεν μπορεί να απορροφήσει όλους όσους διαγωνίζονται.
Αυτοί που στην συγκεκριμένη συγκυρία δεν θα εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έχουν την δυνατότητα και νέας προσπάθειας την οποία πρέπει να αξιοποιήσουν.
Πέραν τούτου όμως και παρά τις συνέπειες της επιδημικής κρίσης, εμφανίζονται καθημερινώς και άλλες εξίσου σημαντικές ευκαιρίες στη ζωή, οι οποίες μπορεί να ανοίξουν ευρείς δρόμους επαγγελματικής επιτυχίας.
Αυτό αποτελεί γενικότερη διαπίστωση που επιβεβαιώνεται συνεχώς.
Προς το παρόν όσο οι εξετάσεις συνεχίζονται, οι ευχές όλων για επιτυχία συνοδεύουν τους διαγωνιζόμενους νέους μας, με την προτροπή για αυτοπεποίθηση και βεβαιότητα ότι η επόμενη ημέρα θα είναι για όλους καλύτερη.