Έξι ευρώ ακριβότερο και χωρίς να υπολογίζεται το κόστος της βενζίνης γίνεται το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη (με επιστροφή) σε σχέση με τα εισιτήρια της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, που προβλέπεται να ανοίξει φτερά στους ελληνικούς αιθέρες τον ερχόμενο Απρίλιο. Την ίδια στιγμή, παρά το γεγονός ότι τα έργα ήταν τρία χρόνια «παγωμένα» και στο διάστημα αυτό οι εργολάβοι δεν είχαν κατασκευάσει ούτε ένα χιλιόμετρο δρόμου εισέπραξαν συνολικά έσοδα από διόδια 1,37 δισ. ευρώ την τελευταία πενταετία από το Δημόσιο και επιπλέον 520 εκατ. ευρώ από τις αποζημιώσεις!
Ο δρόμος για την επανεκκίνηση των έργων στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους ανοίγει με διαδοχικές εισπρακτικές επιθέσεις, επιβάλλοντας εκρηκτικές αυξήσεις από 30% έως 60% στην άσφαλτο, οι οποίες εκτινάσσουν στα ύψη το κόστος των μετακινήσεων σε όλη τη χώρα και καθηλώνουν το αυτοκίνητο. Η οργή και η αγανάκτηση του κόσμου ξεχειλίζουν, καθώς με το Ι.Χ. η προαναφερθείσα διαδρομή υπολογίζεται μετ’ επιστροφής στα 56 ευρώ, ενώ με το αεροπλάνο με βάση τα προβλεπόμενα τιμολόγια της ιρλανδικής εταιρείας στα 50 ευρώ. Εάν υπολογιστεί και η δαπάνη των καυσίμων, η οποία για τη Θεσσαλονίκη και επιστροφή εκτιμάται περίπου στα 140 ευρώ, τότε η μετακίνηση στη συμπρωτεύουσα γίνεται αποτρεπτική με τα επίγεια μέσα. Τα μεγέθη είναι συγκρίσιμα ακόμα και με τα εισιτήρια της πιο «ακριβής» Aegean, που δεν ξεπερνούν τα 80 ευρώ. Οι αυξήσεις στα διόδια είναι η ανταμοιβή των κατασκευαστών για να ξεπαγώσουν τα καθηλωμένα έργα που αναμένεται να μπουν σε εντατικούς ρυθμούς λειτουργίας το επόμενο δίμηνο, απορροφώντας τεράστια κεφάλαια σε δάνεια και εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία υπολογίζεται να επιβαρύνουν με 1,1 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος.