Στους οδηγούς της Βέροιας και τους επισκέπτες αυτής η διαπίστωση αυτή δεν θα κάνει καμία εντύπωση. Η πόλη μας μεγάλωσε, οι κυκλοφοριακές ανάγκες αλλά και τα νέα κυκλοφοριακά πρότυπα του σήμερα ουδεμία σχέση έχουν με το παρελθόν. Η υπέροχη νέα γέφυρα «Αφων Κούσιου» έκανε ακόμα πιο αισθητή την ανάγκη αυτή αλλάζοντας άρδην την κίνηση πεζών και οχημάτων.
Προφανώς και δεν αποτελεί καινοφανή δήλωση ότι οι Έλληνες οδηγοί είναι από τους χειρότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που αποτυπώνεται τόσο στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και στον αριθμό των τροχονομικών παραβάσεων. Η οδηγική παιδεία μας όμως είναι η μια όψη του νομίσματος, η άλλη είναι η ποιότητα του οδικού δικτύου που επηρεάζει στον ίδιο ή και σε μεγαλύτερο βαθμό ορισμένες φορές.
Η απουσία φωτεινών σηματοδοτών, η μη διαμόρφωση των πεζοδρομίων, οι παρωχημένες κυκλοφοριακές μελέτες, οι περιορισμένες μονοδρομήσεις, κλπ των ελληνικών πόλεων ενισχύουν το ελληνικό οδηγικό «αντάρτικο» και εναποθέτουν την ποιότητα της κυκλοφορίας στην οδηγική «αυτοδικία» εκάστου οδηγού.
Ένας εκ των σημαντικότερων παρεμβάσεων που θα μπορούσαν να γίνουν για την βελτίωση των ως άνω προβλημάτων είναι η διαμόρφωση κυκλικών κόμβων και φωτεινών σηματοδοτών.
Ο Δήμος Βέροιας έχει ήδη εντάξει στον πλαίσιο της ολοκληρωμένης αστικής ανάπλασης την διαμόρφωση τριών κυκλικών κόμβων (οδοί Ακροπόλεως και Μπουμπουλίνας) όμως αναγκαία είναι η διαμόρφωση επιπλέον σημείων.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής σημεία:
• Πιερίων/Περιφερειακός (δ/ση Καλιοτζίδη)
• Πιερίων/ Ηφαίστου
• Στρατού/Περιφερειακός (δ/ση Σκλαβενίτη)
• Θεσσαλονίκης/Παυσανίου (δ/ση Γαλαξία)
• Σταδίου/ Παυσανίου (δ/ση γήπεδο Βέροιας)
• Σταδίου / Καλής Παναγιάς (δ/ση BP)
• Σταδίου/ Μελεάγρου (δ/ση Λαζοχωρίου)
• Καλής Παναγιάς / 25ης Μαρτίου (δ/ση Δοβρά)
• Σταδίου/ Θεσσαλονίκης/ Βενιζέλου ( δ/ση 2 πάρκων)
Φυσικά η παραπάνω απαρίθμηση είναι ενδεικτική σύμφωνα με τις διαπιστώσεις ενός πολίτη της Βέροιας που δεν επιδιώκει να αυτοχριστεί συγκοινωνιολόγος. Προφανώς θα πρέπει να γίνουν οι σχετικές μελέτες, να συνεργαστούν οι εμπλεκόμενοι φορείς και να βρεθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Η. Μαυρόπουλος