Π. Παυλίδης στον ΑΚΟΥ 99,6: Δυστυχώς κανένας δεν έχει ασχοληθεί μαζί μας…
Τα παραταγμένα Αστικά λεωφορεία που ήταν σταθμευμένα εκατέρωθεν του δρόμου στην οδό Σταδίου, στο ύψος του γηπέδου, χθες Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου, ήταν μια μορφή αντίδρασης στα πλαίσια της 24ωρης στάσης εργασίας που έκαναν τα Αστικά λεωφορεία της Βέροιας, με εξαίρεση τα μαθητικά δρομολόγια. Ο Παύλος Παυλίδης, πρόεδρος των Αστικών ΚΤΕΛ Βέροιας και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Συνδημότες», μίλησε τηλεφωνικά για το θέμα στην εκπομπή του ΑΚΟΥ 99,6 «Λαϊκά και Αιρετικά» με τους Ζήση Μιχ. Πατσίκα και Νίκο Βουδούρη.
Ο πρόεδρος εξήγησε ότι βασικό αίτημα για την 24ωρη στάση εργασίας που πραγματοποίησαν ήταν η υπόσχεση που είχαν λάβει από το Υπουργείο Μεταφορών ότι θα λάμβαναν τον Ιανουάριο μια οικονομική ενίσχυση λόγω COVID των 3.700 ευρώ για κάθε λεωφορείο, που αφορά το χρονικό διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου 2020 και δεν καταβλήθηκε μέχρι σήμερα.
«Κρίναμε ότι θα έπρεπε κάπως να αντιδράσουμε, γιατί κανένας δεν έχει ασχοληθεί μαζί μας και δεν έχουμε λάβει καμία απολύτως οικονομική ενίσχυση όλο αυτό το διάστημα», συμπλήρωσε ο πρόεδρος των Αστικών Βέροιας. Ο κ. Παυλίδης εξήγησε ότι λόγω τήρησης κάποιων συμβάσεων είναι αναγκασμένοι να εκδίδουν τιμολόγια σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν να ενταχθούν στους κύκλους των Επιστρεπτέων Προκαταβολών, ούτε σε κάποιο άλλο πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης.
Παράλληλα υφίσταται πρόβλημα με τις ασφαλιστικές εισφορές των μετόχων των Αστικών, αφού ο ΕΦΚΑ έχει να αποστείλει ενημερωτικά δελτία για τα οφειλόμενα από τον Ιανουάριο του 2020, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί οφειλές από 2.500-6.000 ευρώ για τον καθένα ανάλογα με την ασφαλιστική κατηγορία που ανήκει.
Ο Παύλος Παυλίδης τόνισε ότι υπάρχει πρόβλημα βιοπορισμού για τους περισσότερους μετόχους, αφού είναι οικογενειάρχες, πλήττονται οικονομικά και δεν μπορούν πλέον να τα βγάλουν πέρα. Ενδεικτικά ο πρόεδρος ανέφερε ότι η πτώση του τζίρου στα εισιτήρια αγγίζει το 75%, ενώ συνολικά η επιχείρηση έχει πτώση του τζίρου κατά 50%. Σχολίασε ότι το υπουργείο Μεταφορών θα πρέπει να ελέγξει τα στοιχεία, η οικονομική καθίζηση είναι τεράστια και στην Ημαθία δεν θα λάβουν ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό στο τέλος του έτους για να καλύψουν το «έλλειμμα» τους, όπως θα κάνουν στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. «Θέλουμε να κυκλοφορούν τα Αστικά ακόμη και με λιγοστό κόσμο, αλλά θα πρέπει να μπορούμε να πληρώσουμε τα πετρέλαιά μας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παυλίδης.
Για τη μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ
Δεν θα μπορούσε να μην ερωτηθεί ο κ.Παυλίδης για το θέμα της αξιοποίησης της έκτασης δίπλα από το δικαστικό μέγαρο ως κλειστό γυμναστήριο και την προοπτική μεταφοράς των ΚΤΕΛ εκτός πόλης. Ο κ. Παυλίδης θύμισε ότι είναι μια ιστορία που είχε ξεκινήσει από το 2009-10 επί δημαρχίας Χαρούλας Ουσουλτζόγλου, όταν είχε χαρακτηριστεί η τοποθεσία ότι θα πρέπει να εξυπηρετήσει σκοπό κοινής ωφέλειας και είχε από τότε ο ίδιος τοποθετηθεί ότι τα λεωφορεία αποτελούν κοινωφελή σκοπό. Παράλληλα ο πρόεδρος τόνισε την ανάγκη να δημιουργηθεί σε εκείνο το σημείο ο σταθμός υπεραστικών και αστικών ΚΤΕΛ λόγω μελλοντικής ανέγερσης του Διοικητηρίου, Αστυνομικού Μεγάρου, ανάπτυξης της περιοχής και εξυπηρέτησης του κοινού.
Τέλος ο κ. Παυλίδης επεσήμανε την ανάγκη να υπάρξει συνεννόηση για το θέμα και δήλωσε πρόθυμος εφόσον κληθεί μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συζητήσουν με τον δήμαρχο για το θέμα.
Ζήσης Μιχ. Πατσίκας