Οι
Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους
μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη
μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες
συνθήκες. Τα προβλήματα της τηλ “εκπαίδευσης” και οι ανισοτιμίες οξύνονται, ο
εγκλεισμός των εφήβων μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι εκπαιδευτικοί και οι
γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια, να διατηρήσουν
την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία
των εξετάσεων.
Το
Υπουργείο Παιδείας όμως ενεργώντας για πολλοστή φορά με το σύστημα του
αιφνιδιασμού ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της
χρονιάς, δείχνοντας την αναλγησία και την απόσταση που έχει από την
εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η υπουργός Παιδείας
ανακοίνωσε ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα καθορίζουν την ελάχιστη βάση
εισαγωγής των υποψηφίων. Αυτή θα ορίζεται ως ποσοστό του μέσου όρου των
επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου
στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από
το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%. Δημιουργείται έτσι ένας
ακόμα ταξικός φραγμός που θα αποκλείει χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια.
Επιπλέον,
οι υποψήφιοι θα έχουν περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση του
μηχανογραφικού δελτίου και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις.
Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν (δηλώνοντας
μικρότερο αριθμό τμημάτων και με βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα).
Στη
δεύτερη φάση, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά
τμήματα, επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την
πρώτη φάση. Με τις ρυθμίσεις αυτές το Υπουργείο πρακτικά θέλει το Τμήμα να
διαλέγει τους εισακτέους και όχι οι μαθητές να επιλέγουν το Τμήμα που
επιθυμούν. Αυτές οι αλλαγές σημαίνουν
την ουσιαστική μείωση των εισακτέων και το κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ, με
συνέπεια τον αποκλεισμό πολλών υποψηφίων, ιδιαίτερα αυτών από τα πιο χαμηλά
κοινωνικά στρώματα, από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα όμως η Κυβέρνηση
αναγνώρισε εν μια νυκτί τα δικαιώματα των αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων και
ΙΕΚ, μοιράζοντας υποσχέσεις για πρόσβαση στα ΑΕΙ, «δωράκι» για προσέλκυση
πελατών στα ιδιωτικά ΙΕΚ, αποδεικνύοντας ξεκάθαρα τις ταξικές της επιλογές.
Κερασάκι
στην τούρτα αποτελεί η επαναφορά του χρόνου ολοκλήρωσης σπουδών για τους
φοιτητές. Ένα μέτρο που δε λαμβάνει καθόλου υπόψη τη δύσκολη χρονική περίοδο
για τους φοιτητές, ούτε ότι και το διάστημα μετά την πανδημία θα είναι
ιδιαίτερα δύσκολο και για τους φοιτητές – παιδιά των λαϊκών οικογενειών και
νομοθετεί τη διαγραφή τους από τα πανεπιστήμια. Ένα μέτρο που εφαρμόστηκε από
την κυβέρνηση Σαμαρά και δεν επέφερε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα ούτε στα
οικονομικά των πανεπιστημίων, μιας και οι φοιτητές που δεν ολοκληρώνουν σε
ορισμένο χρονικό διάστημα τις σπουδές τους παύουν να απολαμβάνουν οποιαδήποτε
παροχή, ούτε κανένα ουσιαστικό ακαδημαϊκό κέρδος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΚΑΘΕ
ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΓΑΘΟΥ
ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ