Στις ενέργειες τις οποίες προτίθενται να προβούν τα Υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών προκειμένου να αρθεί ο περιορισμός που έθεσε ο Ν.3833/10 σε αναγνώριση προϋπηρεσίας προσωπικού που μεταφέρθηκε από τις Δημοτικές επιχειρήσεις στους Δήμους ζήτησε ο Αναπνληρωτής Γραμματέας ΚΟ της ΝΔ και Βουλευτής Ημαθίας κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε σήμερα το μεσημέρι (3 Φεβρουαρίου) στη Βουλή ως επικεφαλής 9 ακόμα συναδέλφων του Βουλευτών.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Τσαβδαρίδης και οι συνυπογράφοντες Βουλευτές της ΝΔ κ.κ.Τζαμτζής Ιορδάνης, Μαρίνος Ανδρέας, Σκόνδρα Ασημίνα, Κυριαζίδης Δημήτριος, Κοντογιάννης Γεώργιος, Δερμεντζόπουλος Αλέξανδρος, Αντωνίου Μαρία, Πασχαλίδης Ιωάννης και Κουκοδήμος Κωνσταντίνος, υπογραμμίζουν στην ερώτηση τους ότι ο περιορισμός που έθεσε ο Ν. 3833/10, είχε ως αποτέλεσμα την άνιση μεταχείριση εργαζομένων ίδιας κατηγορίας – ίδιου υπηρεσιακού καθεστώτος ως προς τη βαθμολογική και τη μισθολογική τους εξέλιξη και είναι απαραίτητο ως εκ τούτου να αρθεί, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας όλων των εργαζομένων που μεταφέρθηκαν στους Δήμους από Δημοτικές Επιχειρήσεις.
Αναλυτικά η ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Τσαβδαρίδης έχει ως εξής:
«Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο κατηγορίες εργαζομένων (σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου με το Προεδρικό διάταγμα 164/2004) από το κλείσιμο των Δημοτικών Επιχειρήσεων:
1. Αυτοί που μεταφέρθηκαν στους Δήμους αφού έκλεισαν οι επιχειρήσεις και τους αναγνωρίστηκε όλη η προϋπηρεσία που είχαν στις Δημοτικές Επιχειρήσεις (άρθρο 269- Ν3463/2006- ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ)
2. Αυτοί που μεταφέρθηκαν στους Δήμους πριν το κλείσιμο των επιχειρήσεων (Ν3491/2006 – άρθρο 16 που αναφέρεται στη μεταφορά προσωπικού με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου που κάλυπταν ανάγκες του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι και των ΑΜΕΑ), δεδομένου ότι κάποιες αρμοδιότητες των Δημοτικών Επιχειρήσεων μεταφέρθηκαν στους Δήμους (πχ Καθαριότητα), χωρίς να τους αναγνωριστεί η προϋπηρεσία που είχαν στις Δημοτικές Επιχειρήσεις παρά μόνο το χρονικό διάστημα των 18 ή 24 μηνών που λήφθηκε υπόψιν για την μετατροπή της σύμβασής τους σε αορίστου χρόνου με το ΠΔ 164/2004.
Με τον Ν3833/2010 (όπως τροποποιήθηκε με τον Νόμο 3899/2010 ) απαγορεύεται οποιαδήποτε αύξηση αποδοχών για οποιοδήποτε λόγο, εργαζομένων με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στο Δημόσιο, από την έναρξη ισχύος του νόμου (15/03/2010) και μέχρι 31/12/2010, χρονικό διάστημα που παρατάθηκε και για το 2011 με την τροποποίηση του ανωτέρω νόμου με τον Ν3899/2010. Εξαιρούνται μόνο οι ήδη προβλεπόμενες από νόμο, κανονιστική πράξη, συλλογική σύμβαση εργασίας κλπ που συνδέονται με μισθολογική ή υπηρεσιακή εξέλιξη των εργαζομένων στο δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ καθώς και ΝΠΙΔ που ανήκουν στο κράτος.
Η ΠΟΕ ΟΤΑ, με τη συλλογική σύμβαση του 2010, η οποία υπογράφτηκε τον Ιανουάριο του 2011, στο άρθρο 16, δικαιώνει τη δεύτερη κατηγορία εργαζομένων και τους αναγνωρίζει όλη την προϋπηρεσία που είχαν στις Δημοτικές Επιχειρήσεις.
Με τον περιορισμό όμως που έθεσε ο Ν3833/10, δεν μπορούσε να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία που αναφέρει η ΠΟΕ ΟΤΑ γιατί υπογράφτηκε τον Ιανουάριο του 2011, δηλαδή μεταγενέστερα του ανωτέρω νόμου.
Βάσει των ανωτέρω, σε κάποιους δήμους της Ελλάδας αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία της δεύτερης περίπτωσης των εργαζομένων που μεταφέρθηκαν στους Δήμους από Δημοτικές Επιχειρήσεις και σε άλλους όχι διότι κάποιοι επίτροποι Ελεγκτικού Συνεδρίου δέχτηκαν το άρθρο 16 της ΠΟΕ ΟΤΑ και άλλοι όχι.
Κατόπιν τούτων ερωτάσθε:
Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία προκειμένου να αρθεί ο περιορισμός που έθεσε ο Ν.3833/10 που είχε ως αποτέλεσμα την άνιση μεταχείριση εργαζομένων ίδιας κατηγορίας – ίδιου υπηρεσιακού καθεστώτος ως προς τη βαθμολογική και τη μισθολογική τους εξέλιξη και να ανοίξει ο δρόμος για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας όλων των εργαζομένων που μεταφέρθηκαν στους Δήμους από Δημοτικές Επιχειρήσεις»;