--Δηλώνουν προβληματισμένοι αλλά το… παλεύουν για να κρατηθούν!
Το πρώτο θέμα της επικαιρότητας, το click away, απασχόλησε την ραδιοφωνική εκπομπή ΛΑΪΚΑ&ΑΙΡΕΤΙΚΑ στον ΑΚΟΥ 99.6 το μεσημέρι της Δευτέρας, που έδωσε βήμα σε 3 γνωστούς ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων στην αγορά της Βέροιας για να μιλήσουν για το νέο τρόπο πωλήσεων, το click away. Ο Ηλίας Λαζός (ΒΕΝΕΤΤΟΝ, SISLEY &ΟΧΕΤΤΕ), ο Μανώλης Μαρκάκης,(Μαρκάκης Home Style) και η Δέσποινα Χατζόγλου (Κέντημα «Πρόδρομος»& CookShop), δυναμικοί επιχειρηματίες της Βέροιας, που αποφάσισαν να εφαρμόσουν το click away, δήλωσαν ότι δεν ξεκίνησε ιδιαίτερα δυναμικά, αφού είναι ελάχιστες μέχρι στιγμής οι παραγγελίες και συνέκλιναν στο γεγονός ότι είναι δύσκολο να εφαρμοστεί το νέο μέτρο, αλλά θα παλέψουν σε αυτή την δύσκολη συγκυρία για να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους και να εξυπηρετήσουν την πελατεία τους.
Ο Ηλίας Λαζός, μίλησε για «αχαρτογράφητα νερά» και ότι προβληματίζει τους εμπόρους όχι το διαδικαστικό, αλλά κυρίως το ουσιαστικό μέρος του μέτρου. Ανέφερε ότι ξεκίνησε και στα δύο καταστήματά του το click away, αλλά προς το παρόν με αποθαρρυντικά αποτελέσματα, που ελπίζει να βελτιωθούν όσο πλησιάζουν οι γιορτές. Στην συνέχεια επεσήμανε ότι δεν αποδέχονται, ως εμπορικός κόσμος, το click away ως λύση και το χαρακτήρισε σπασμωδική κίνηση. «Δεν υποκαθιστά την φυσιολογική λειτουργία, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί αφού τα καταστήματα λιανικής εφάρμοσαν υποδειγματικά όλο το προηγούμενο διάστημα τα υγειονομικά πρωτόκολλα» και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «δεν είναι το λιανεμπόριο η «πηγή του κακού», ωστόσο θα προσαρμοστούμε και θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε την χασούρα μας και δεν ξέρω πόσοι θα αντέξουμε, αφού μείναμε κλειστά το Πάσχα και θα είμαστε ουσιαστικά κλειστά και τα Χριστούγεννα, περίοδοι που αντιπροσωπεύουν το 40-50% του ετήσιου τζίρου μας».
Για τον κίνδυνο αύξησης του συνωστισμού σε μια τέτοια περίπτωση η κα Χατζόγλου απάντησε ότι η κίνηση στους εμπορικούς δρόμους της πόλης είναι αυξημένη ακόμη και με κλειστά τα καταστήματα, επομένως δεν τίθεται θέμα παραβίασης των περιοριστικών μέτρων, αλλά δυστυχώς αυτό που μένει στο τέλος της υπόθεσης είναι ότι δεν λειτουργούν τα μαγαζιά και οι πελάτες δεν εξυπηρετούνται. Για τα πρακτικά προβλήματα εφαρμογής του click away, ανέφερε ότι προσπαθούν να βρουν λύσεις, κάνουν το καλύτερο δυνατό φροντίζοντας το πελατολόγιο τους, αλλά αναμένουν μεγαλύτερη στήριξη από το κράτος, αφού αυτή είναι μια πολύ πρόχειρη λύση.
Ζήσης Μιχ. Πατσίκας