Από την «Εκπαιδευτική Παρέμβαση» ανακοινώνονται τα εξής:
«Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της λίστας του Υπουργείου Παιδείας, στην Ημαθία τα σχολεία και τα τμήματα που από Δευτέρα θα παραμείνουν κλειστά είναι τα εξής: - Μουσικό Σχολείο Βέροιας: Γ’ τάξη - Έως τις 6 Νοεμβρίου - 1ο ΓΕΛ Βέροιας: Τμήματα Γ2 και Γ Ανθρωπιστικών - Έως τις 9 Νοεμβρίου - 2ο ΓΕΛ Βέροιας: Τμήματα Γ3 και Γ Οικονομίας και Πληροφορικής - Έως τις 2 Νοεμβρίου και Γ1 Θετικών Σπουδών έως τις 11 Νοεμβρίου. - 4ο ΓΕΛ Βέροιας: Τμήμα Β2 - Έως τις 12 Νοεμβρίου - 1ο ΕΠΑΛ Βέροιας: Όλη η σχολική μονάδα - Έως τις 6 Νοεμβρίου - 7ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας: Ολόκληρη η σχολική μονάδα - Έως τις 9 Νοεμβρίου - 2ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας - Μελέτειο: Ε’ Τάξη - Έως τις 9 Νοεμβρίου. Και αυτή η λίστα, δυστυχώς, είναι ολοένα και αυξανόμενη με καθηγητές, μαθητές και τις οικογένειές τους να είναι όμηροι των καταστάσεων που έχει διαμορφώσει η επιπόλαιη πολιτική του Υπουργείου. Πανελλαδικά, σε 1023 σχολεία μέχρι τις 25/10 υπήρξε κρούσμα ή κρούσματα κορονοϊού. Αναλυτικά έχουν νοσήσει 704 μαθητές και 491 φοιτητές και σπουδαστές με τον σχετικό πίνακα και κατανομή που δημοσίευσαν «Τα ΝΕΑ». Επιπλέον έχουν ασθενήσει 293 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων. Σήμερα, μάλιστα, έγινε γνωστός και ο θάνατος από κορωνοϊό μιας εξαίρετης, κατά τα λεγόμενα των συναδέλφων και των μαθητών της, 42χρονης εκπαιδευτικού από τη σχολή Αριστοτέλη της Αθήνας. Και παρόλο που δεν γίνονται τεστ, ούτε καν στοιχειώδεις έλεγχοι και ο συνολικός αριθμός επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στα σχολεία υπερβαίνει κατά πολύ τα 1000, οδηγώντας σε αναστολή λειτουργίας εκατοντάδες σχολικές μονάδες και τμήματα, η κυβέρνηση καμώνεται πως συνεχίζεται η «απρόσκοπτη παροχή εκπαίδευσης» με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αφού χρησιμοποίησαν την τηλεκπαίδευση για να χτυπήσουν τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφού επιχείρησαν να γίνει μηχανισμός καταστολής των μαθητικών αγώνων( Υ.Α. για κατειλημμένα σχολεία),θέλουν τώρα να πείσουν πως μπορεί να μεταφερθεί η ζώσα μαζική σχολική εκπαίδευση στην οθόνη του υπολογιστή. Μια τηλεκπαίδευση που δοκιμάστηκε το προηγούμενο διάστημα και κατά γενική ομολογία αποδείχθηκε πως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελέσει αυτοτελή μορφή εκπαίδευσης. Μια τηλεκπαίδευση που υπονομεύει τη δημόσια δωρεάν καθολική παροχή εκπαίδευσης, καθώς δεν έχουν εξασφαλιστεί όροι για καθολική συμμετοχή των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται και ένα μεγάλο κομμάτι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΜΑΘΙΑΣ μαθητών αποκλείεται από τη διαδικασία. Το σπίτι του εκπαιδευτικού-εργαζόμενου
μετατρέπεται σε χώρο εργασίας και ο προσωπικός πενιχρός ή ανύπαρκτος τεχνολογικός εξοπλισμός καθώς και των χαμηλών ταχυτήτων δίκτυο μετατρέπονται σε μέσο και όρο για την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για μαθητές και δασκάλους. Με αυτούς τους όρους οι εκπαιδευτικοί παλεύουν καθημερινά να έχουν επαφή με τους μαθητές με πενιχρά μέσα στα ιδιωτικά νοικοκυριά τους, ακούγοντας και υβριστικές φωνές αυτών που λένε ότι «απλώς κάθονται στα σπίτια τους»… Από τον Αύγουστο που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε τη λειτουργία με πλήρη σύνθεση των σχολείων, χωρίς ουσιαστικά κανένα μέτρο προστασίας από τον covid-19, γνώριζε ήδη ο καθένας μας ότι τα σχολεία δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν με ασφάλεια για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία. Είδαμε ότι ούτε μάσκες είχαν φτάσει στα σχολεία, ούτε αντισηπτικά, ούτε προσωπικό καθαριότητας ενώ τα κενά σε εκπαιδευτικούς ξεπερνούσαν τον αριθμό των 40.000. Ταυτόχρονα ενώ διατυμπάνιζε για όλους τους χώρους την τήρηση αναλογίας ατόμων ανά τ.μ. εξαίρεσε τα σχολεία προσπαθώντας να πείσει πως είτε 15 είτε 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα είναι το ίδιο και το αυτό! Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός και το Υπουργείο Παιδείας προσπαθούν να παρουσιάσουν κυριολεκτικά το άσπρο-μαύρο! Μιλούν για ασφαλή σχολεία, για πολύ χαμηλή μετάδοση. Ωστόσο, όλοι πια αντιλαμβάνονται ότι τα κρούσματα στα σχολεία είναι πολλαπλάσια, αλλά δε φαίνονται, γιατί με κρατική ευθύνη δεν πραγματοποιούνται τεστ, δε γίνονται ουσιαστικές ιχνηλατήσεις των επαφών (ιχνηλάτηση πραγματοποιεί εκπαιδευτικός και όχι εξειδικευμένο προσωπικό). Την ώρα που, με ευθύνη της κυβέρνησης, τα τμήματα παραμένουν με 25-26-27 παιδιά, την ώρα που στοιβάζονται σαν σαρδέλες οι μαθητές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι οδηγίες του ΕΟΔΥ στέκονται αποκλειστικά στην ατομική ευθύνη γονιών και εκπαιδευτικών. Αυτό ισχύει και για τη (μη) διεξαγωγή τεστ και έτσι γονείς και εκπαιδευτικοί αφήνονται αβοήθητοι να ψάχνουν μόνοι τους για τεστ με δικά τους έξοδα. Η κατάσταση αυτή επιτείνεται και από το μπάχαλο που προκαλείται από τις αμφισημίες των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ, που γίνονται κυριολεκτικά ΛΑΣΤΙΧΟ, με μοναδικό σταθερό τελικά κριτήριο την στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων! Τμήματα που δίδαξαν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που βρέθηκαν θετικοί στον ιό εξακολουθούν να λειτουργούν, καθώς το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ προβλέπει τουλάχιστον δίωρο διδασκαλίας στο ίδιο τμήμα για να κλείσει. Από την άλλη ο εκπαιδευτικός δε θεωρείται πρώτη επαφή ούτε μπαίνει σε καραντίνα ακόμη και αν τμήματα που έχει διδάξει κλείσουν εξαιτίας επιβεβαιωμένου κρούσματος, παρά μόνο αν βρεθεί θετικός με διεξαγωγή τεστ!!! Aκόμα υπάρχει η μετακίνηση εκπαιδευτικών (κυρίως) ειδικοτήτων σε 3, 4 και 5 σχολεία, γεγονός που παραβιάζει κάθε υγειονομικό πρωτόκολλο και είναι απαράδεκτο υπηρεσιακά. Δε μπορούμε να μη σχολιάσουμε και το γεγονός πως με το κλείσιμο σχολείου μπαίνουν σε καραντίνα όλοι οι εκπαιδευτικοί πλην εκείνων που διδάσκουν σε περισσότερα από ένα σχολεία, αν δεν έχουν χαρακτηριστεί απευθείας επαφές. Ακόμα και την ύστατη στιγμή απαιτούμε:
• Να υλοποιηθεί το αίτημα για μείωση των μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο αριθμό μαθητών τους 15 και ταυτόχρονα να καταργηθεί ο Ν.4692/2020 που μόλις τον Ιούνιο ψήφισε η κυβερνηση για αύξηση των μαθητών/τριών ανά τμήμα.
• Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας ώστε να μπορούν με επάρκεια να τηρούνται τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών
• Άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών με πλήρη σύμβαση (και όχι 3μηνων συμβάσεων) και να υπάρχει ικανός αριθμός στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για αναπλήρωση των βραχυχρόνιων αδειών που προκύπτουν αυτή την περίοδο.
• Να δοθεί επιπλέον επιχορήγηση από του Υπουργείο Εσωτερικών στις σχολικές επιτροπές για αγορά όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού
• Να ξεκινήσει άμεσα η διενέργεια δωρεάν μαζικών διαγνωστικών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την πραγματική αποτύπωση της κατάστασης, ώστε να δούμε και πως θα αντιμετωπιστεί και γενικά πως θα συνεχιστεί η λειτουργία των σχολείων. • Σχολικό νοσηλευτή/τρια σε κάθε σχολείο και σχολιατρική υπηρεσία για τη διαχείριση των κρουσμάτων.
• Ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος (αύξηση ΜΕΘ/ΜΑΘ, προσλήψεις, δωρεάν μαζικά τεστ στον πληθυσμό)»