Στο πλαίσιο της σημερινής πανελλήνιας απεργιακής κινητοποίησης της ΑΔΕΔΥ με την συμμετοχή και των εκπαιδευτικών, η ΕΛΜΕ Ημαθίας γνωστοποιεί τα εξής:
«Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μαθητές και εκπαιδευτικοί παραμένουν αθωράκιστοι μπρος στην πανδημία και οδηγούνται καθημερινά στις αίθουσες διδασκαλίας χωρίς να έχουν ληφθεί τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της υγείας τους αλλά και τη διασφάλιση της ομαλής και απρόσκοπτης συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Έτσι, παρά το γεγονός ότι η Κυβέρνηση είχε στη διάθεσή της έξι μήνες να προετοιμάσει τα σχολεία και να θωρακίσει την εκπαιδευτική κοινότητα, και κατ’ επέκταση την ελληνική κοινωνία, απέναντι στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα του ιού, και ενώ οι Ευρωπαϊκές χώρες στο σύνολό τους μερίμνησαν εξασφαλίζοντας χιλιάδες νέες αίθουσες, με μονά θρανία, με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, με δωρεάν χορήγηση μασκών και τεστ, στην Ελλάδα η πολιτική ηγεσία, κατά δήλωση καθηγητών-μελών της Επιτροπής Ειδικών Λοιμωξιολόγων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, απέκλεισε εξ αρχής την πρόταση της Επιτροπής για μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, ενώ το ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε μια πρωτοφανή απόφαση αυξάνοντας εν μέσω πανδημίας τον αριθμό των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά τάξη σε 25!
Την ίδια στιγμή, και ενώ η Υπουργός επιδίδεται σε επικοινωνιακά παιχνίδια επιχειρώντας να παραπλανήσει την κοινή γνώμη με αλχημείες κατά την εξαγωγή του ΜΟ των μαθητών ανά τμήμα - καθώς συνυπολογίζονται τμήματα αστικών περιοχών με αυτά στα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές, λόγω του γεωγραφικού ανάγλυφου της χώρας - στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο μαθητικός πληθυσμός στοιβάζεται σε τμήματα των 25, 26 και 27 ατόμων!
Ειδικά στο νομό μας, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία:
• Πάνω από το 80% των τμημάτων των Γυμνασίων και των ΓΕ.Λ. έχουν από 20 έως 27 μαθητές ανά τμήμα.
• Τα τμήματα με λιγότερους από 17 μαθητές, αποτελούν μικρότερο του 7% ποσοστό και βρίσκονται σε περιφερειακά και σε εσπερινά σχολεία.
Όλα αυτά όταν είναι γνωστό ότι πολλές άδειες αίθουσες σχολείων που έκλεισαν την περίοδο των μνημονίων μένουν ανεκμετάλλευτες και πολλοί κατάλληλοι και ενδεδειγμένοι δημόσιοι και δημοτικοί χώροι (πχ πολιτιστικά και εκθεσιακά κέντρα) δεν αξιοποιούνται. Αλήθεια, ποια προτεραιότητα είναι πιο σημαντική από την προστασία της υγείας των μαθητών και των οικογενειών τους;
Επιπροσθέτως, και καθώς η εξάπλωση του ιού γίνεται με γεωμετρική πρόοδο και η αύξηση των κρουσμάτων είναι τεράστια, με την επιδημιολογική εικόνα στη χώρα μας να έχει πλήρως αναστραφεί σε σχέση με αυτήν του Μαρτίου – Μαΐου, το Υπουργείο Εσωτερικών, με εγκύκλιο στις 20/9/2020, περιορίζει τη δυνατότητα χορήγησης άδειας ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Παράλληλα, και ενώ δεν έχει γίνει κανένας διορισμός στη γενική εκπαίδευση, μόλις στις 6/10 ανακοινώθηκε η τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Ωστόσο, ακόμη υπάρχουν πολλές ακάλυπτες ώρες στα σχολεία. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο Μουσικό Σχολείο του νομού μας συνεχίζουν να υπάρχουν κενά 200 περίπου ωρών σε εκπαιδευτικούς διαφόρων οργάνων! Ως απάντηση σε αυτή την κατάσταση, το Υπουργείο Παιδείας θεσμοθετεί τις τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, υποδηλώνοντας ότι από το κυβερνητικό σχέδιο απουσιάζει, λόγω ιδεοληψίας, ο διορισμός και η πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με πλήρη δικαιώματα.
Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι στο διάστημα των προηγούμενων μηνών δόθηκε προτεραιότητα στη θωράκιση του Δημόσιου συστήματος Υγείας με τη δημιουργία των απαραίτητων ΜΕΘ, με προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού, με δωρεάν παροχή τεστ και μασκών στο σύνολο των εκπαιδευτικών και των μαθητών, η Κυβέρνηση μιλά μόνο για την ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ αποποιούμενη των δικών της πολιτικών ευθυνών, μετακυλώντας τες σε γονείς, εκπαιδευτικούς μαθητές. Το Υπουργείο Παιδείας καθιστά τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία υπεύθυνους για τη διαχείριση των κρουσμάτων, επιφορτίζοντάς τους με ευθύνες για τις οποίες ουδεμία σχετική εκπαίδευση έχουν λάβει και μετατρέποντάς τους σε ιατρικό- νοσηλευτικό προσωπικό. Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ούτε για αξιόπιστη ιχνηλάτηση. Σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει ακόμη εξασφαλιστεί από τους αρμόδιους επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία, ώστε να υπάρχει συχνή και σωστή απολύμανση με βάση τις οδηγίες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ενώ κάποιες φορές δεν επαρκούν ούτε τα απαραίτητα υλικά καθαρισμού. Το μοναδικό εφόδιο δε απέναντι στον φονικό ιό που ήταν η χορηγία μάσκας, κατήντησε παρωδία καθώς η μία και μοναδική που στάλθηκε στην πλειοψηφία των σχολείων, δεν ανταποκρίνεται καν στις απαραίτητες προδιαγραφές...
Αποτέλεσμα αυτής της στάσης και της εγκληματικής αδιαφορίας της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα και η λειτουργία των σχολείων χωρίς τη λήψη κατάλληλων μέτρων, χωρίς σοβαρό σχεδιασμό, χωρίς ουσιαστική μελέτη. Δεν υπήρξε καμία πρόνοια για την βελτίωση των σχολικών υποδομών και τη δημιουργία νέων σχολικών τάξεων με την εξεύρεση κατάλληλων χώρων. Αντίθετα, ζητείται από τους μαθητές να κρατούν αποστάσεις μέσα σε αίθουσες στις οποίες στοιβάζονται ανά 25, 26, 27, τη στιγμή μάλιστα που οι προτάσεις των ειδικών, που έχουν εισακουστεί, απαγορεύουν τις δημόσιες συναθροίσεις άνω των 9 ατόμων! Με την πρακτική δε των εναλλασσόμενων διαλειμμάτων και την ανάγκη εναλλαγής εκπαιδευτικών χωρίς διάλειμμα στις τάξεις, ενώ δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα του συνωστισμού στις σχολικές αυλές, εγκυμονούν επιπλέον κίνδυνοι για την υγεία, τη σωματική ακεραιότητα και την ασφάλεια των μαθητών, λόγω της παραμονής τους χωρίς επίβλεψη κατά την εναλλαγή: η τήρηση των αποστάσεων από τους μαθητές δεν διασφαλίζεται ενώ οι αίθουσες, που σε πολλές περιπτώσεις δεν πληρούν τις βασικές προδιαγραφές και τους κανόνες ασφαλείας δεν αερίζονται τακτικά και κατάλληλα.
Ζητούμε από την Κυβέρνηση να λάβει τα απαραίτητα μέτρα τώρα! Θέλουμε τα σχολεία ανοικτά και ασφαλή! Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί η υγειονομική κρίση σε ευκαιρία υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης!
Διεκδικούμε:
• Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές.
• Μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
• Εύρεση χώρων, για να λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες (επισκευή, αξιοποίηση κλειστών/συγχωνευμένων σχολείων ή άλλων δημόσιων κτιρίων).
• Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών, για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Άμεση πλήρωση των κενών που δεν καλυφθήκαν στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
• Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.
• Αυξημένη χρηματοδότηση, για κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες, αντισηπτικά κλπ).
• Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους, αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
• Προσλήψεις του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολείο.
• Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο.
• Δημιουργία Κρατικής, νοσοκομειακής Δομής που θα συνεργάζεται με τις σχολικές μονάδες και θα έχει την ευθύνη για τον υγειονομικό έλεγχο λειτουργίας των σχολείων (γενικά εμβολιασμούς, προληπτικούς ελέγχους, εξετάσεις μαθητών-εκπαιδευτικών και παραπομπή σε Νοσοκομεία, διαχείριση κρουσμάτων).
• Πλήρη, επαρκή κι αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος υγείας με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού».