Η 4η διμηνιαία δόση του Επιδόματος Παιδιού 2020 –Α21 θα καταβληθεί στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 (τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα, όπως έχει καθιερωθεί για το σύνολο των επιδομάτων).
Ιδιαίτερο όμως ενδιαφέρον υπάρχει για μία «επισήμανση» του νόμου ως προς λήψη του επιδόματος Παιδιού-Α21 σε συνάρτηση με τη φοίτηση των παιδιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση (4 ετών έως Γ’ Γυμνασίου)
Η «επισήμανση» αυτή αναφέρει:
Σε περίπτωση εξαρτώμενου τέκνου, για το οποίο συντρέχουν οι προϋποθέσεις φοίτησής του στην υποχρεωτική εκπαίδευση, το επίδομα χορηγείται υπό την προϋπόθεση αφενός της εγγραφής του σε σχολείο, αφετέρου της πραγματικής φοίτησής του, η οποία θεωρείται ότι συντρέχει όταν το εξαρτώμενο τέκνο δεν υποχρεούται να επαναλάβει την ίδια τάξη λόγω του αριθμού των απουσιών του. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο ή λεπτομερειακό θέμα για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, καθώς και οι εξαιρέσεις από την εφαρμογή του, ιδίως ως προς τις περιπτώσεις που οι απουσίες των μαθητών οφείλονται σε λόγους συναρτώμενους με την υγεία τους. Η ρύθμιση της παρούσας παραγράφου εφαρμόζεται το πρώτον από το σχολικό έτος 2020-2021.»
Όπως είναι λογικό, πολλοί δικαιούχοι έχουν εκφράσει την απορία τους σχετικά με αυτή τη διαδικασία. Αν και επίσημη ανακοίνωση-διευκρίνιση από πλευράς ΟΠΕΚΑ δεν έχει δοθεί, η υποχρέωση καταχώρησης των αριθμών μητρώου μαθητή και σχολείου θεωρείται δεδομένη, βάσει της παραπάνω διάταξης, όπως και ο έλεγχος των απουσιών.
Σε κάθε περίπτωση, οι δικαιούχοι γονείς, για να σιγουρευτούν ότι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τις πληρωμές, πρέπει να γνωρίζουν τον αριθμό μητρώου μαθητή καθώς και τον αριθμό μητρώου του σχολείου (παρέχεται από τις Διευθύνσεις των Σχολείων) και να ενημερώσουν το λογιστή τους, ή να προσθέσουν από μόνοι τους τα στοιχεία αυτά στην αίτηση «κλικάροντας» στην επιλογή: «τροποποίηση των γενικών στοιχείων».
Στην παρούσα φάση και μέχρι την πλήρη ενημέρωση της πλατφόρμας στοιχεία θα αντλούνται αυτομάτως από ΟΠΕΚΑ & ΗΔΙΚΑ από το «myschool», που ενημερώνεται σε μηνιαία βάση από τις διευθύνσεις των σχολείων της χώρας.
Αν κάποιοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την καταχώρηση των «μητρώων» πιθανόν να χρειαστεί να περιμένουν ώστε να ενημερωθεί η πλατφόρμα ή καλό θα είναι να απευθυνθούν στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ, μέχρι να εκδοθεί διευκρινιστική εγκύκλιος.
ΟΠΕΚΑ: ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ
Για το διάστημα έως και την Δευτέρα 4.10.2020, η εξυπηρέτηση του κοινού με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Ενημέρωσης που λειτουργεί στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ στην Αθήνα (Πατησίων 30), θα γίνεται μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.
Για να κλείσετε ραντεβού, αλλά και για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία μπορείτε να επικοινωνείτε:
- Για ΌΛΑ τα επιδόματα στο τηλέφωνο: 2106241888
και επιπλέον για τα εξής επιδόματα:
- Αναπηρικά Προνοιακά Επιδόματα, τηλ. 2131519238, e mail:anapirika@opeka.gr
- Ανασφάλιστοι Υπερήλικες, τηλ 2131519206, email: anasfal.yperyl@opeka.gr
- Οικογενειακά Επιδόματα, τηλ. 2131519103, email:oikogeneiaka@opeka.gr
- Για τις υπηρεσίες πρωτοκόλλου, θα μπορείτε να αποστείλετε σκαναρισμένα τα δικαιολογητικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική δ/νση protokollo@opeka.gr, είτε ταχυδρομικά (Πατησίων 30, τκ 10170 Αθήνα).
Τα ανωτέρω ισχύουν μόνο για την Κεντρική Υπηρεσία ΟΠΕΚΑ στην Αθήνα.
Στις Περιφερειακές Διευθύνσεις ΟΠΕΚΑ, η εξυπηρέτηση του κοινού εξακολουθεί να πραγματοποιείται χωρίς αλλαγές.
Πηγή: aftodioikisi.gr