Παρότι διανύουμε τη δεύτερη εβδομάδα από το άνοιγμα των σχολείων, η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθούν να κωφεύουν στα δίκαια αιτήματα τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονιών σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αναλώνονται σε επικοινωνιακές έως αντιφατικές δηλώσεις αντί να πάρουν ουσιαστικά μέτρα, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Ο χρόνος που εξασφαλίστηκε όλο το προηγούμενο διάστημα της
Πανδημίας - 4 ολόκληροι μήνες - με
μεγάλες θυσίες από τους εργαζόμενους, δυστυχώς, δεν αξιοποιήθηκε για να σχεδιαστεί με τις καλύτερες δυνατές
προϋποθέσεις η νέα σχολική χρονιά.
Η δήλωση του Υπ. Εσωτερικών ότι
με την έναρξη του διδακτικού έτους θα δοθούν μάσκες σε κάθε εκπαιδευτικό και
μαθητή, γεγονός το οποίο επιτεύχθηκε μετά την επίμονη παρέμβαση Δ.Ο.Ε., ΟΛΜΕ
αλλά και λόγω της γενικότερης αντίδρασης, δεν απαλλάσσει συνολικά την κυβέρνηση
από τις τεράστιες ευθύνες σε έλλειψη
προσωπικού, χώρων, χρηματοδότησης, αλλά και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού.
Επιπλέον, τραγική είναι η επιμονή της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να υπεραμύνονται των επιλογών τους και να μη μειώνουν τον αριθμό παιδιών ανά τμήμα αλλά να τον αυξάνουν(!). Γι’ αυτό και συνεχίζουν να αναμασούν τα περί «ατομικής ευθύνης» των εκπαιδευτικών – μαθητών – γονιών, για να μπορούν να κρύβουν τις δικές τους.
Ταυτόχρονα,
ο πολυδιαφημιζόμενος «καλός»
και «έγκαιρος»
προγραμματισμός της νέας σχολικής χρονιάς από το Υπουργείο Παιδείας αποδείχτηκε
έωλος, αφού, πέρα από τη υλοποίηση του νόμου Γαβρόγλου, που καταδικάστηκε από
την πλειοψηφία του κλάδου, προστέθηκε και ο εμπαιγμός χιλιάδων αναπληρωτών τόσο στις προσλήψεις, όσο και στους
αποκλεισμούς ή τα λάθη στους πίνακες κατάταξης. Επιπλέον, είναι προκλητικό να
επικαλείται η Υπουργός το μέσο όρο μαθητών ανά τάξη (17-20!!) και να δηλώνει
ότι «οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών κοστίζουν
και τα δημοσιονομικά του κράτους δεν αντέχουν».
Τραγικά είναι και τα κενά στην πρόσληψη προσωπικού
καθαριότητας, τρεις μόνο μέρες πριν
την έναρξη των μαθημάτων: με μόνο 9.500 καθαρίστριες, για 13.500 σχολικές
μονάδες και με τις 4.500 από αυτές, να είναι μειωμένου ωραρίου.
Διεκδικούμε:
Ø
Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές.
Ø
Μαζικούς – μόνιμους
διορισμούς εκπαιδευτικών.
Ø
Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου (ν.4589/19). Κατάργηση
του νόμου Κεραμέως (ν.4692/20).
Ø
Εύρεση χώρων, για
να λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες (επισκευή, αξιοποίηση
κλειστών/συγχωνευμένων σχολείων ή άλλων δημόσιων κτιρίων).
Ø
Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών, για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών
αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Άμεση πλήρωση των κενών που δεν καλυφθήκαν στη Β΄ φάση
προσλήψεων αναπληρωτών
Ø Κανένας συνάδελφος απολυμένος, κανένας εκτός πινάκων.
Ø
Να διορθωθούν
άμεσα όλα τα λάθη στη μοριοδότηση των συναδέλφων.
Ø
Ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών. Πλήρη 9μηνη άδεια ανατροφής σε νεοδιόριστους και
αναπληρωτές.
Ø
Αυξημένη χρηματοδότηση, για κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και
καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες,
αντισηπτικά κλπ)
Ø
Μείωση – αναδιάταξη της ύλης.
Ø
Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους, αλλά και στους μαθητές,
ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η
διάδοση του ιού.
Ø
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19.
Ø
Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης (τροπολογία, Π.Ν.Π., κλπ) που επιτρέπει κάμερες στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.
Ø
Εξασφάλιση
του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του
κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού
προσώπου.
Ø Δημιουργία Κρατικής, νοσοκομειακής Δομής που θα συνεργάζεται με τις σχολικές μονάδες και θα έχει την ευθύνη για τον υγειονομικό έλεγχο λειτουργίας των σχολείων (γενικά εμβολιασμούς, προληπτικούς ελέγχους, εξετάσεις μαθητών-εκπ/κών και παραπομπή σε Νοσοκομεία, διαχείριση κρουσμάτων).
ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ