Πρωτόγνωρες καταστάσεις βιώνουν οι πολίτες αλλά και οι εργαζόμενοι στις δημόσιες υπηρεσίες, λειτουργώντας αμφότεροι σε συνθήκες κορωνοϊού που αλλάζουν σιγά-σιγά τη νοοτροπία και τον τρόπο συναλλαγής του κοινού με τις υπηρεσίες, με όχημα την τεχνολογία.
Μια υπηρεσία που έχει μπει για τα καλά στο νέο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι ο ΕΦΚΑ και για τις αλλαγές μίλησε χθες στην εκπομπή «Πρωινές σημειώσεις» της Σοφίας Γκαγκούση, στον ΑΚΟΥ 99.6 η αν. διευθύντρια του ΕΦΚΑ Βέροιας κα Έφη Σοφιανίδου, ενώ για το πρακτικό μέρος των ηλεκτρονικών συναλλαγών ενημέρωσε η Άννα Αθανασάκη.
«Ο κόσμος είναι αρκετά εξοικειωμένος με την τεχνολογία, μόνο οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας έχουν ένα πρόβλημα αλλά τους βοηθάμε και τους εξηγούμε πώς μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ. Ωστόσο υπήρξε ανάγκη να γίνουν αυτές οι αλλαγές και εμείς προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε».
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές εξάλλου βοηθούν τους πολίτες, να μην ταλαιπωρούνται στην αναμονή και να μη χάνουν χρόνο από τη δουλειά τους, τονίζει η κα Σοφιανίδου, επισημαίνοντας ότι ακόμα και τα ραντεβού κλείνονται ηλεκτρονικά.
Οι συνθήκες που αλλάζουν, με τη νέα εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης βοηθούν στη διαφάνεια αλλά και στις σχέσεις κράτους-πολίτη, επισημαίνει η κα Σοφιανίδου, ενώ τα αιτήματα που «κινήθηκαν» περισσότερο αυτό τον καιρό από την πλευρά των πολιτών, ήταν αυτά που αφορούσαν το ΚΕΠΑ, το ΑΜΚΑ και τις συντάξεις.