Εν μέσω του γενικότερα βεβαρυμένου κλίματος που κυριαρχεί συνεπεία της σοβούσας επιδημικής κρίσης, αλλά και των έντονων γεγονότων που απασχολούν έντονα το ενδιαφέρον των πολιτών, η κοινή γνώμη επικεντρώνεται στα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στα Ανώτατα και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, που ήδη ανακοινώθηκαν.
Οι νέοι μας κλήθηκαν να συμμετάσχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες που ανέκυψαν συνεπεία της επιδημικής κρίσης, οι οποίες πλήν άλλων υποβάθμισαν γενικώς την παιδεία και ειδικότερα την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την γενικά αναμενόμενη πτώση των βάσεων εισαγωγής στις σχολές, που σχολιάστηκε δυσμενώς.
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εισαγωγικών εξετάσεων, αυτοί που διαγωνίστηκαν, οι οικογένειες τους και ο κοινωνικός τους περίγυρος, αποτιμούν το αποτέλεσμα των κόπων και των θυσιών στις οποίες υποβλήθηκαν.
Όλοι όσοι έχουν βιώσει αυτή τη διαδικασία, γνωρίζουν επακριβώς τις συνθήκες μέσα από τις οποίες οι νέοι αγωνίζονται για το μέλλον τους και αναζητούν τον προορισμό τους στην ζωή.
Μετά τα πρώτα συναισθήματα που ακολούθησαν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ασκείται από κάθε οικογένεια μια αυτονόητη κριτική του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μέσα από το πρίσμα της διαρκούς οικονομικής αφαίμαξης και της μόνιμης έντασης που αφήνει ανεξίτηλα τα σημάδια της στον χαρακτήρα των παιδιών και αυριανών πολιτών.
Οι νέοι από την πρώτη στιγμή που δραστηριοποιούνται στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επιδίδονται σε έναν ατέλειωτο αγώνα με φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, έως ότου φτάσουν στην τελευταία τάξη του Λυκείου, με στόχο τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Ακόμη και στην σύγχρονη πραγματικότητα με την δραματική υποβάθμιση της αξίας των πτυχίων και τις στρατιές των ανέργων πτυχιούχων, που τελικά επιλέγουν την μετανάστευση σαν επαγγελματική διέξοδο, η επιτυχία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί το όραμα μέσα από το οποίο ο κάθε νέος σχεδιάζει το μέλλον και την προσωπική του εξέλιξη.
Είναι όμως αναμενόμενο ότι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν εισέρχονται όλοι όσοι διαγωνίζονται.
Σε όσους δεν επιτυχαίνουν τους στόχους τους, πρέπει να επικρατήσει ψυχραιμία και διατήρηση της αισιοδοξίας από τους ίδιους και τους οικείους τους.
Η μη εισαγωγή σε κάποια Ανώτατη η Ανώτερη Σχολή δεν πρέπει να συνδέεται με την έννοια της αποτυχίας για τον νέο.
Στον καθένα δίνεται η δυνατότητα της νέας προσπάθειας την οποία πρέπει να αξιοποιήσει.
Πέραν τούτου καθημερινώς παρουσιάζονται σημαντικές ευκαιρίες στη ζωή, οι οποίες ανοίγουν αισιόδοξους δρόμους επαγγελματικής επιτυχίας, παρά την σοβούσα κοινωνική και οικονομική κρίση που επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από τα επιδημικά δεδομένα.
Το αισιόδοξο αύριο του τόπου ανήκει στους νέους ανεξαίρετα τον δρόμο που θα ακολουθήσει ο καθένας.
Πέραν από τα συγχαρητήρια και τις ευχές που συνοδεύουν ΟΛΟΥΣ τους νέους που έδωσαν τον αγώνα τον καλό, ισχυρή κοινωνική διεκδίκηση ας αποτελέσει η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και η διασφάλιση του, κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής.