Κοροναϊός: Τελικά πόσο ασφαλής είναι μία τάξη με 15 μαθητές; Ο Μαγιορκίνης εξηγεί

Κοροναϊός: Τελικά πόσο ασφαλής είναι μία τάξη με 15 μαθητές; Ο Μαγιορκίνης εξηγεί

Σύμφωνα με τον κ. Μαγιορκίνηση η σύνθεση των τάξεως είναι τέτοια ώστε να μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές φουσκάλες ή φούσκες. Μάλιστα εξαιτίας αυτής της σύνθεσης σε περίπτωση μετάδοσης του ιού στην τάξη αυτή είναι πλήρης ιχνηλατίσιμη και εύκολα περιορίσιμη.
Αναλυτικα η ανάρτησή- ανάλυση του καθηγητή:



Το νόημα των αποστάσεων στις τάξεις προσπάθησε να εξηγήσει με διαγράμματα σε νέα του ανάρτηση ο καθηγητής Γκίγκας Μαγιορκίνης.

Ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ εξηγεί γιατί οι σχολικές τάξεις δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως οι χώροι εστίασης.

Σύμφωνα με τον κ. Μαγιορκίνηση η σύνθεση των τάξεως είναι τέτοια ώστε να μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές φουσκάλες ή φούσκες. Μάλιστα εξαιτίας αυτής της σύνθεσης σε περίπτωση μετάδοσης του ιού στην τάξη αυτή είναι πλήρης ιχνηλατίσιμη και εύκολα περιορίσιμη.

Μάλιστα μεταξύ άλλων ο καθηγητής εξήγησε με διαγράμματα πόση είναι η επιβάρυνση αποστάσεων ανά 25 μαθητές σε μία τάξη και πόση ανά 15 μαθητές.



Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας.

Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις. Οι τάξεις θα πρέπει να σημειωθεί δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές «φουσκάλες» ή «φούσκες» (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατα κόρον «ορφανά» κρούσματα.

Ένα θέμα που συζητείται διαρκώς είναι: πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;

Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120. https://www.in.gr/wp-content/uploads/2020/08/mathites1-46x85.jpg 46w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2020/08/mathites1.jpg 515w" sizes="(max-width: 322px) 100vw, 322px" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; border: 0px; height: auto; max-width: 100%; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">

Όπως φαίνεται και παρακάτω μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι «παραβάσεις» είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης. https://www.in.gr/wp-content/uploads/2020/08/mathites2-46x85.jpg 46w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2020/08/mathites2.jpg 515w" sizes="(max-width: 322px) 100vw, 322px" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; border: 0px; height: auto; max-width: 100%; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">

Συνεπώς από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς.

Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών.



Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων. 

Πηγή: in.gr/

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από βδομάδα στη Βουλή το ν/σ για τα «κόκκινα» αγροτικά δάνεια με ευνοϊκές ρυθμίσεις -Συναντήσεις ΕΘΕΑΣ με Μητσοτάκη και Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου

Από βδομάδα στη Βουλή το ν/σ για τα «κόκκινα» αγροτικά...

Με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής...

Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ  ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άρθρο του Δρ. Πρόδρομου Σ. Ελεύθερου Πάντα διερωτώμουν...

Επεκτείνεται με 6.000 επιπλέον  θέσεις εργασίας το πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων, άνω των 55 ετών  -Προϋπόθεση, για τους άνω των 67, να μην έχουν συμπληρώσει τον χρόνο θεμελίωσης σύνταξης

Επεκτείνεται με 6.000 επιπλέον θέσεις εργασίας το...

Επεκτείνεται το πρόγραμμα απασχόλησης για ανέργους...

Δωρεάν τα φάρμακα για χιλιάδες  χαμηλοσυνταξιούχους, από την 1η Μαρτίου – Ποια είναι τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις

Δωρεάν τα φάρμακα για χιλιάδες χαμηλοσυνταξιούχους,...

Από την 1η Μαρτίου 2025 θα ξεκινήσουν να χορηγούνται...

Νέα δεδομένα στις συντάξεις φέρνει το ασφαλιστικό  νομοσχέδιο – «σκούπα» –Αλλαγές για συντάξεις χηρείας, πλασματικά έτη και παροχές σε χρήμα

Νέα δεδομένα στις συντάξεις φέρνει το ασφαλιστικό ...

Ασφαλιστικό νομοσχέδιο «σκούπα» για την επίλυση...

ΕΛ.ΑΣ: Προσοχή στις ρομαντικές απάτες!

ΕΛ.ΑΣ: Προσοχή στις ρομαντικές απάτες!

Η ΕΛ.ΑΣ. εφιστά την προσοχή στις ρομαντικές απάτες με...

Έως τις 28 Φεβρουαρίου Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την μεταρρύθμιση στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης  Θ. Σκυλακάκης: «Εθελοντικές συνενώσεις και οικονομική  εξυγίανση για καλύτερες υπηρεσίες, ο  απώτερος σκοπός του σχεδίου

Έως τις 28 Φεβρουαρίου Σε δημόσια διαβούλευση το...

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από τον υπουργό...

Ετήσια έρευνα για το εισόδημα & τις δαπάνες διαβίωσης των νοικοκυριών ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ: 6 στα 10 νοικοκυριά αδυνατούν να καλύψουν με το εισόδημά τους όλο τον μήνα -Η οικονομική πίεση παραμένει έντονη, ενώ μόλις το 6,3% δήλωσε ότι ζει άνετα

Ετήσια έρευνα για το εισόδημα & τις δαπάνες...

Τη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα που...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων ολοκλήρωσε την συνεδρίασή της και έλαβε τις αποφάσεις για το πού θα καταργηθεί η υποχρεωτική χρήση της μάσκας, με τα μέτρα να ισχύουν από την 1η Ιουνίου έως τις 15...

Προπληρωμένη κάρτα 150 ευρώ σε όλους τους νέους που θα εμβολιάζονται, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής ενθάρρυνσης των εμβολιασμένων.Η στρατηγική ενθάρρυνσης εμβολιασμένων θα...

@@ads-307@@Για την υπόθεση του ιερέα που απασχολεί την επικαιρότητα, από το πρωί,  μετά την επίθεση με βιτριόλι σε μητροπολίτες την ώρα που δικαζόταν στο συνοδικό δικαστήριο μίλησε ο μητροπολίτης Βεροίας κ...

Από την Δευτέρα του Πάσχα καταργούνται οι απαγορεύσεις στις διαδημοτικές μετακινήσεις αφού η 3η Μαΐου είναι και επίσημα η ημερομηνία που ανοίγει η εστίαση.Υπενθυμίζεται ότι οι διαδημοτικές μετακινήσεις...