Μετά την ΚΥΑ για υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κλειστούς χώρους (πλην εστιατορίων), προκύπτει σε πολλούς ερώτημα σχετικά με το πως μπορεί ο καταστηματάρχης να πείσει τον πελάτη να συμμορφωθεί και αν δεν το κάνει, ποιος θα υποστεί τις κυρώσεις.
Προφανώς, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων πάσης φύσεως είναι υπεύθυνοι (και υπόλογοι σε περίπτωση παράβασης) για τους ίδιους και τους εργαζομένους τους. Αν εμφανιστεί πελάτης εντός του καταστήματός τους χωρίς μάσκα, πέρα από συστάσεις, δεν μπορεί να τον βγάλει έξω... σηκωτό, όπως είναι εύκολα αντιληπτό.
Το πως και αν τελικά θα πεισθεί ο πελάτης, είναι άλλο θέμα και χρειάζεται προσοχή στην συμπεριφορά από όλους.
Σε κάθε περίπτωση, στο άρθρο 3, παρ. 3. της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με Αριθμ. ΔΙα/ΓΠ.οικ. 48976/2020 (ΦΕΚ 3165/Β/31-7-2020) με τίτλο «Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19», το πρόστιμο των 150 ευρώ για μη χρήση μάσκας από τους πελάτες επιβαρύνει τους ίδιους τους πελάτες και όχι την επιχείρηση.