Με 19.385 μόρια «έσκισε» στις φετινές πανελλαδικές η μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ Βέροιας, Δωροθέα Γεωργαδάκη, που προσανατολίζεται στην Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης. Με μεθοδικό διάβασμα μόνη της, με την βοήθεια των καθηγητών της στο ΕΠΑΛ και την στήριξη των γονιών της, αλλά και με 20άρια από το Γυμνάσιο ήδη, η Δωροθέα έπιασε το στόχο και περιμένει να πραγματοποιήσει το όνειρό της στον ιατρικό κλάδο.
«Ήταν μια δύσκολη χρονιά, διάβασα αρκετά, είχα πρόγραμμα αλλά και εξαιρετικούς καθηγητές στο σχολείο, γιατί δούλεψα μόνη μου δεν έκανα φροντιστήρια, είχα όμως τεράστια στήριξη στα μαθήματα , στις απορίες μου αλλά και ψυχολογικά. Προσπαθούσα να διαβάζω, να μην αφήνω κενά και ήμουν προσηλωμένη στο στόχο μου» λέει στο «Λαό» η Δωροθέα η οποία ήταν μαθήτρια του 20 από το Γυμνάσιο ακόμα. Όπως εκτιμάει αυτή η προσήλωση την βοήθησε να ανταπεξέλθει στην φετινή δύσκολη χρονιά, λόγω και της πανδημίας, αλλά και τόσο κρίσιμη για την ίδια και το μέλλον της.
«Με την καραντίνα κι όλη αυτή την ψυχολογία του κόσμου, θα μπορούσαμε να βγούμε από το πρόγραμμά μας, να χάσουμε το ενδιαφέρον μας, να επηρεαστούμε πολύ εύκολα , κυρίως αρνητικά…» λέει και προσθέτει ότι αυτό – ευτυχώς – δεν το άφησε να συμβεί και συνέχισε την «κούρσα» μέχρι την τελική ευθεία.
Η ιατρική την ενδιαφέρει ιδιαίτερα, τόσο ως γνωστικό αντικείμενο, όσο και από την ανθρώπινη πλευρά της, στο κομμάτι της προσφοράς στον συνάνθρωπο.
Η Δωροθέα είχε απόλυτη στήριξη και από το οικογενειακό της περιβάλλον, τόσο από τον καθηγητή πατέρα της, Δημήτρη όσο και από την μητέρα της Αλεξία Τσολακίδου.
«Χάρηκαν πάρα πολύ, γιατί περάσαμε πολλά κατά τη διάρκεια αυτού του αγώνα και στάθηκαν δίπλα μου ακόμα και στα σκαμπανεβάσματά μου από το άγχος» προσθέτει η Δωροθέα.
Αυτό που τονίζει επίσης είναι η λανθασμένη άποψη που κακώς επικρατεί για τα ΕΠΑΛ, ότι δεν είναι, δηλαδή, ισάξιο σχολείο με τα Γενικά Λύκεια.
«Το θεωρώ απαράδεκτο να κρίνεις έναν μαθητή από το σχολείο που επιλέγει, να διαφοροποιείς τα παιδιά που πάνε στα ΕΠΑΛ και όχι σε ένα γενικό σχολείο. Δεν καταλαβαίνω αυτό το διαχωρισμό. Εάν κάποιος θέλει πραγματικά να διαβάσει και να παραμείνει μεθοδικά στο στόχο του, αξίζει τον κόπο να προσπαθήσει και να κάνει τις επιλογές του, ανεξάρτητα από το σχολείο. Πολλά παιδιά που μπήκαν σ’ αυτό τον προβληματισμό και δεν πήγαν τελικά στο ΕΠΑΛ, ίσως να έχασαν τα όνειρά τους…»
Σ. Γκ.