Από τις Ενώσεις συλλόγων γονέων και κηδεμόνων Βέροιας και Νάουσας, τον
Σύλλογο εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης Ημαθίας και την ΕΛΜΕ, ανακοινώνονται τα παρακάτω σχετικά με την
Ειδική Αγωγή:
«Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής
υπερασπιζόμενοι τον ρόλο τους, πράξανε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό προκειμένου
να παρέχουνε εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες ή/και αναπηρία και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες μέσα σε αυτή την
κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα μας. Μέσα σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού
χρησιμοποίησαν κάθε πρόσφορο μέσο προκειμένου να βρεθούν δίπλα στους μαθητές
τους και να τους στηρίξουν στο μέτρο του δυνατού. Τα βήματα που
υλοποιήθηκαν προς αυτή την επιλογή
υποστήριξης ήταν συνετά, σταθερά και με γνώμονα το καλό των μαθητών και των
οικογενειών τους. Θα πρέπει το άνοιγμα των σχολικών μονάδων να γίνει με το
σωστό και ενδεδειγμένο τρόπο. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να προσέξει τις
ιδιαίτερες παραμέτρους που υπάρχουν σε ΣΜΕΑΕ, σε Παράλληλες Στηρίξεις και σε
Τμήματα Ένταξης. Η επιστροφή στις σχολικές μονάδες θα πρέπει να γίνει με τον
σωστό επιστημονικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα που διέπει το ευαίσθητο κομμάτι
της Ειδικής Αγωγής, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των παιδιών και παράλληλα
πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την προσωπική υγιεινή των
εκπαιδευτικών και των παιδιών. Οφείλουμε να τονίσουμε εδώ ότι δεν υπάρχει καμία
πρόβλεψη για τους τελειόφοιτους μαθητές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής
& Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και πιο συγκεκριμένα, των μαθητών της Δ’ τάξης του
Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και της
Γ’ τάξης των Ειδικών Λυκείων. Το υπουργείο θα πρέπει να λάβει τα απαραίτητα
μέτρα ώστε οι τελειόφοιτοι μαθητές των Ειδικών Λυκείων και των ΕΝΕΕΓΥΛ να
ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους ανεμπόδιστα και να διασφαλιστεί η όσο το
δυνατόν καλύτερη προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν μπορούμε
επίσης να μην αναφερθούμε στον μικρό αριθμό εξεταστικών κέντρων για μαθητές
της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με
μαθησιακές δυσκολίες . Ειδικά τώρα που η πανδημία του κορονοϊού οδηγεί σε λήψη
μέτρων κατά τις μετακινήσεις επιβάλλεται να υπάρξουν περισσότερα εξεταστικά
κέντρα ανά την περιφέρεια προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλοι οι μαθητές και οι
οικογένειές τους. Τα προβλήματα στην ελληνική εκπαίδευση είναι γνωστά χρόνια
τώρα, όμως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, αποτελούν βραχνά στη λειτουργία και
την υλοποίηση των στόχων της Ειδικής Αγωγής.
Τα χαρακτηριστικότερα των προβλημάτων είναι τα εξής: α) η
υποχρηματοδότηση της ειδικής αγωγής β) η έλλειψη μόνιμων εκπαιδευτικών στα
σχολεία καθώς και στις υποστηρικτικές δομές, γ) η μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων
Eιδικής Αγωγής, των
Τμημάτων Ένταξης και της Παράλληλης
Στήριξης με συνέπεια την αργοπορία στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και δ) η
ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή σε κάθε επίπεδο στα σχολεία Ειδικής Αγωγής Για το λόγο αυτό ζητάμε: 1) Διορισμούς,
άμεσα, μονίμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού σε ΣΜΕΑΕ και Τμήματα
Ένταξης για την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 2)
Προσλήψεις καθαριστριών για την σωστή υγιεινή των σχολικών μονάδων ΣΜΕΑΕ. 3)
Χρηματοδότηση άμεσα για την κάλυψη της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής των
ΣΜΕΑΕ ώστε να μπορούν επιτελούν απρόσκοπτα
οι εκπαιδευτικοί το παιδαγωγικό έργο τους. 4) Υποστήριξη στους γονείς
ΑμεΑ που όλο αυτό το διάστημα βίωσαν προβλήματα στην οικογένειά τους με τον
εγκλεισμό των παιδιών στο σπίτι».