Συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων είχε χθες ο
Αν. Γεν. Γραμματέας ΚΟ της ΝΔ και Βουλευτής Ημαθίας κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης
προκειμένου να συζητήσει επισταμένα μαζί της τα μείζονα ζητήματα του
εκπαιδευτικού κόσμου με αφορμή το Πολυνομοσχεδίο του Υπουργείου Παιδείας που
μπαίνει για συζήτηση την προσεχή Δευτέρα στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών
Υποθέσεων της Βουλής.
Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο της Υπουργού, ο
κ. Τσαβδαρίδης εξέθεσε τις προτάσεις του αλλά και μετέφερε τις προτάσεις της
ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Ημαθίας, όπως είχε δεσμευθεί στη σχετική τηλεδιάσκεψη που
είχε μαζί τους προ λίγων ημερών.
Αναλυτικότερα, ανάμεσα σε άλλα ζητήματα, ο Βουλευτής Ημαθίας
είχε διεξοδική συζήτηση με την Υπουργό για:
· Το φλέγον θέμα του
διορισμού μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού τόσο της ειδικής αγωγής όσο και της
γενικής Εκπαίδευσης, για το οποίο τόνισε την κομβική σημασία της επίλυσής του
ως απαραίτητη προϋπόθεση για την απρόσκοπτη και ουσιαστική λειτουργία των σχολικών
μονάδων.
· Τις ενστάσεις του
εκπαιδευτικού κόσμου για το ζήτημα της τοποθέτησης καμερών στις σχολικές
αίθουσες αλλά και της αξιολόγησής τους από εξωτερικούς αξιολογητές
· Την πρόταση των
εκπαιδευτικών για κατάργηση του πλαφόν προϋπηρεσίας των 120 μηνών για τους
αναπληρωτές ή τη ριζική αύξησή του, ως ενίσχυση του κινήτρου τους να διδάξουν
σε απομακρυσμένα σχολεία.
· Την απόσυρση της
πρότασης για επιβολή ορίου ηλικίας στην εγγραφή των μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ
προκειμένου όσοι μαθητές επιθυμούν να μη στερηθούν έστω και αργά τη δυνατότητα
να αποκτήσουν μία ειδικότητα, αλλά και να περάσουν στα Πανεπιστήμια.
· Την ρύθμιση αναφορικά με
τον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης που όπως τόνισε, ειδικά όσον αφορά στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν λαμβάνει υπόψη τη μέγιστη σημασία που έχει για τους
μαθητές ο δάσκαλος ή η δασκάλα ως κεντρικό πρόσωπο αναφοράς και εμπιστοσύνης
· Τις προτεινόμενες
ρυθμίσεις που εισάγονται σχετικά με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά
τμήμα που εισάγονται καθώς και την αύξηση του ελάχιστου επιτρεπόμενου αριθμού
για τη λειτουργία τμήματος στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία
Αναφορικά με το ζήτημα των διορισμών μονίμου εκπαιδευτικού
προσωπικού, η κυρία Κεραμέως υπογράμμισε ότι ήδη υπογράφηκαν 1.040 θέσεις στην
Ειδική Αγωγή και το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογραφούν άλλες 3.500.
Παράλληλα, προχωράει και η πρόσληψη άλλων 10.000 θέσεων μονίμου
εκπαιδευτικού προσωπικού γενικής εκπαίδευσης μέσω των πινάκων του ΑΣΕΠ
Αναφορικά με τα ζητήματα της αξιολόγησης η Υπουργός Παιδείας
έλαβε τις προτάσεις της ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Ημαθίας που της επέδωσε ο κ.
Τσαβδαρίδης σημειώνοντας ότι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελεί
προγραμματική δέσμευση της ΝΔ και η δρομολόγηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών
θα ξεκινήσει τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Όσον δε αφορά στις διατάξεις για την επαγγελματική
εκπαίδευση (ΕΠΑΛ), και την απαγόρευση εγγραφών για άτομα ηλικίας άνω των
17 ετών η κ. Κεραμέως τόνισε ότι αυτές θα επεναξεταστούν στο συνολικό
νομοσχέδιο για την τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση. Όπως θα επανεξεταστούν,
σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η Υπουργός στον κ. Τσαβδαρίδη και οι ρυθμίσεις για
τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία με
πιθανότητα μείωσης του ελάχιστου αριθμού μαθητών σε 15.
Αναφορικά με την εισαγωγή του θεσμού του Εκπαιδευτικού
Εμπιστοσύνης στο άρθρο 38 του πολυνομοσχεδίου, η κ. Κεραμέως επισήμανε στον
Βουλευτή Ημαθίας ότι αυτή η ρύθμιση ΔΕΝ θα αφορά τελικά την Πρωτοβάθμια άλλα θα
εκτείνεται μόνο μέσα στα πλαίσια της Β/θμιας εκπαίδευσης με στόχο την βέλτιστη
αντιμετώπιση των κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας, ακραίων συμπεριφορών,
συμπερίληψης και ενσωμάτωσης, μαθησιακών δυσκολιών.
Τέλος, όσον αφορά το ζήτημα των καμερών, η Υπουργός επανέλαβε
ότι ουδέποτε το Υπουργείο μίλησε για κάμερες στα σχολεία αλλά για δυνατότητα
στα σχολεία μέσω συστήματος τηλεκπαίδευσης να υπάρχει ταυτόχρονη μετάδοση της
διδασκαλίας, κατά τα πρότυπα του συστήματος που λειτούργησε εξαιρετικά το
προηγούμενο χρονικό διάστημα, που τα σχολεία ήταν κλειστά. Ως εκ τούτου,
παραμένει στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών η δυνατότητα για την
αναμετάδοση ή όχι των μαθημάτων από την τάξη στις ψηφιακές πλατφόρμες.