Ο
«e-ΕΦΚΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ», χρησιμοποιεί τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και οι πολίτες
θα πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το αίτημά τους. Τις φυσικές δομές θα μπορεί
να τις επισκέπτεται ο ασφαλισμένος μόνο μετά από ραντεβού.
Οδηγίες ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης
Για την ενημέρωση και τον τρόπο ηλεκτρονικής
επικοινωνίας, το Υποκατάστημα ΕΦΚΑ
Μισθωτών Βέροιας, δια της διευθύντριας κας Ευτυχίας Σοφιανίδου», σε ανακοίνωσή
του, αναφέρει τα εξής:
«Μεγάλα βήματα ως προς την ηλεκτρονική
εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων έχει κάνει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης
(ΕΦΚΑ) το τελευταίο τρίμηνο, οπότε και εφαρμόστηκαν τα περιοριστικά μέτρα λόγω
της πανδημίας.
Ο φορέας, ο οποίος πλέον έχει γίνει e-ΕΦΚΑ,
εφαρμόζοντας από τον Μάρτιο τα μέτρα προστασίας εργαζομένων και ασφαλισμένων,
δεν λειτουργεί πλέον δια ζώσης και δεν χρειάζεται η αυτοπρόσωπη παρουσία ώστε
να εξυπηρετηθεί κάποιος.
Όλα γίνονται μέσω διαδικτύου και της
πλατφόρμας www.efka.gov.gr/menoumespiti, η οποία είναι πολύ εύκολη στη
χρήση, με γρήγορη ανταπόκριση σε κάθε αίτημα ώστε να προχωρήσει η ολοκλήρωσή
του.
Μετά την ανάδειξη της πλατφόρμας www.efka.gov.gr/menoumespiti, επιλέγεται η Είσοδος
για κλείσιμο ραντεβού στις Οργανικές Δομές.
Συγκεκριμένα, στην πλατφόρμα μπορεί ο κάθε
ασφαλισμένος να συνδεθεί με τους κωδικούς του TAXISnet και ακολουθώντας τις
οδηγίες να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία να υποβάλει το αίτημά του.
Εισάγεται το ΑΜΚΑ το οποίο και ζητείται από
την εφαρμογή και στην επόμενη οθόνη θα πρέπει να επιλέγεται η Νέα Αίτηση ώστε
να καταχωρείται το αίτημα.
Είναι απαραίτητη
-η ορθή αναγραφή διεύθυνσης ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου (e-mail),
-η ιδιότητα του αιτούντος/αιτούσας
-η κατηγορία αιτήματος
-το αρμόδιο Υποκατάστημα
Το αίτημα ολοκληρώνεται με το πάτημα Υποβολής
του Αιτήματος.
Ακολούθως από το Υποκατάστημα ΕΦΚΑ Μισθωτών
Βέροιας θα επικοινωνήσουν μαζί του τηλεφωνικά ώστε ο ασφαλισμένος να
συγκεντρώσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, και τον τρόπο προσκόμισής τους στην
Υπηρεσία.
Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, τότε
θα κλειστεί ραντεβού ώστε να τα προσκομίσει ο ίδιος.
Να σημειωθεί βέβαια πως ορισμένα αιτήματα
παραμένουν σε εκκρεμότητα κι αυτό γιατί ο ασφαλισμένος μπορεί να μην έχει
επικαιροποιημένα στοιχεία στο TAXISnet και να εμφανίζεται π.χ. ένα τηλέφωνο
επικοινωνίας που δεν ισχύει πλέον ή το τηλέφωνο του λογιστή του κ.τ.λ. με
αποτέλεσμα να μην μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί του από τον Φορέα».