Η τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο παιδείας και ψήφισε η κυβέρνηση για την τοποθέτηση κάμερας και τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, στο πλαίσιο μιας αυταρχικής επίδειξης ισχύος και σε ένα αδιανόητο κρεσέντο αντιδημοκρατικής πολιτικής, αποτελεί πραγματική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία καλείται να υπερασπιστεί και να διαφυλάξει η ίδια το δημοκρατικό παιδαγωγικό κεκτημένο.
Ψήφισαν, λοιπόν, την μετάδοση μέσω
καμερών, σε πραγματικό χρόνο, της διδασκαλίας μέσα από την
τάξη, καταστρατηγώντας θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα και πανανθρώπινες
δημοκρατικές αξίες και αναιρώντας κάθε παιδαγωγική αρχή και αντίληψη.
Αναφέρουν, μάλιστα, ότι τα «μεταδεδομένα διατηρούνται για συγκεκριμένο
εύλογο χρονικό διάστημα και η επεξεργασία τους επιτρέπεται
αποκλειστικά για ερευνητικούς και στατιστικούς σκοπούς, για τη δημόσια
εκπαίδευση από το υπουργείο παιδείας και για την ιδιωτική από τους ιδιοκτήτες
των σχολείων».
Ποιον κοροϊδεύουν; Η Υπουργός Παιδείας προσλαμβάνει
εκπαιδευτικούς στα μέσα της χρονιάς αφήνοντας για μήνες ακάλυπτα κενά στα
σχολεία και εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού καταθέτει πολυνομοσχέδιο που προωθεί
αύξηση μαθητών στα τμήματα, οδηγεί σε συρρίκνωση τα ΕΠΑΛ, μετατρέπει την
εκπαίδευση σε κατάρτιση, προωθεί την ιδιωτικοποίηση, την αξιολόγηση, την
κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, τον έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας
και του εκπαιδευτικού, αποκαλύπτοντας ξεκάθαρα ποιες είναι οι διαθέσεις και οι
σχεδιασμοί της κυβέρνησης που υπηρετεί.
Η ζωντανή μετάδοση και η παρακολούθηση μέσω κάμερας
δεν είναι μόνο απαράδεκτη από παιδαγωγική άποψη, καθώς μετατρέπει την
εκπαιδευτική διαδικασία σε φτηνό θέαμα και ριάλιτι παρακάμπτοντας ό,τι αποτελεί
ζωντανό χώρο διαρκούς αλληλεπίδρασης και παραγωγής γνώσης, άποψης,
συναισθημάτων, όπου χωρούν λάθη, απορίες, ανησυχίες, συγκρούσεις, προσωπικά
βιώματα, ιδιαιτερότητες που δεν προσφέρονται σε καμία περίπτωση σε κοινή θέαση
και σχολιασμό.
Αποτελεί μια μεθοδευμένη και συνολική προσπάθεια των
κυβερνώντων να δώσουν καίριο χτύπημα στη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, στα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών, την
παιδαγωγική ελευθερία, την ελευθερία της κριτικής και της γνώμης, στη μετατροπή
της εν τέλει σε μια τυποποιημένη και ελεγχόμενη πράξη με προβλέψιμους ρόλους.
Για αυτό και αποτελεί πρωταρχικό τους στόχο η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
και η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Η υπουργός παιδείας ενορχήστρωσε το
συγκεκριμένο σχεδιασμό για να προωθηθεί ο
διακαής πόθος της κυβέρνησης για εφαρμογή του πανοπτικού ελέγχου της
εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ με την πλήρη στήριξη των ΜΜΕ,
προχωρά στην προώθηση μιας αντιεκπαιδευτικής, αντιδραστικής πολιτικής που έχει
αποτυπωθεί μέσα από κείμενα – εκθέσεις των ΟΟΣΑ, Ε.Ε, ΣΕΒ. Σε όλες αυτές τις
εκθέσεις αλλά και στα πορισμάτων των “εθνικών διαλόγων” για την Παιδεία
προτάσσεται η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος ως αντιστάθμισμα στο
ακριβό δημόσιο ελληνικό σχολείο.
Εφαρμόζουν την τακτική σοκ και δέος, με απανωτά
χτυπήματα και αντιδημοκρατική συμπεριφορά για να δημιουργήσουν αίσθηση
παντοδυναμίας και να καθυποτάξουν τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό
κίνημα. Οι τελευταίες διαδηλώσεις με τους εκπαιδευτικούς στους δρόμους, παρά
τις απαγορεύσεις δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να ανακόψουμε τα σχέδια
τους.
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αποδεχθούμε να γίνει ο
κορωνοϊός και η πανδημία ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά
μας. Η κυβέρνηση κάνει λάθος, αν νομίζει πως με τον αυταρχισμό θα
περάσει αυτή την τροπολογία. Στον πόλεμο που μας έχει κηρύξει τα εκπαιδευτικά
σωματεία, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης, γονείς, μαθητές, δεν αποδεχόμαστε
και δεν θα εφαρμόσουμε αυτό το μέτρο που αποτελεί παράδειγμα ολοκληρωτικής,
αυταρχικής πολιτικής. Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν.
l Καμιά ζωντανή μετάδοση μαθήματος σε
ήχο ή και εικόνα μέσα από τις σχολικές αίθουσες με υπολογιστές, κινητά,
κάμερες.
l Καλούμε τους συναδέλφους και τους
διευθυντές να μη στήσουν και ανοίξουν καμία κάμερα.
l Να καταργηθεί η κατάπτυστη
τροπολογία.
Για
το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Ο
Πρόεδρος
Μόσχος
Αλέκος
Η
Γ. Γραμματέας
Σπυρίδου
Νατάσα