Ένα σημαντικό εύρημα της έρευνας της ΕΣΕΕ για τις επιπτώσεις της πανδημίας στις επιχειρήσεις και την Αγορά, που αξίζει να επισημανθεί, είναι η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ασχέτως του ποσοστού των κλειστών ή πληττόμενων επιχειρήσεων που πραγματοποίησαν διαδικτυακές πωλήσεις, σημαντική ήταν η αλλαγή και στις ανοιχτές επιχειρήσεις αφού οι τηλεφωνικές παραγγελίες και το delivery για πωλήσεις, αποτελούν νέα ευρήματα.
Επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για το άμεσο μέλλον θα έχει η σύνδεση της εγχώριας παραγωγής με την εμπορική επιχειρηματικότητα κάτι που το είδαμε να συντελείται στην κορύφωση της κρίσης το 2012. Με άλλα λόγια η δυσκολία στις εισαγωγές για μια περίοδο, ίσως δώσει το χώρο στην ελληνική παραγωγή να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εσωτερικής ζήτησης. Σε αυτήν τη διαδικασία το εμπόριο θα είναι σημαντικός πολλαπλασιαστής και πολύ πιθανόν να συμβάλλει στην ανασυγκρότηση του μείγματος του ελληνικού ΑΕΠ.