Έναν νέο, ελκυστικό προορισμό με ιδιαίτερα τουριστικά χαρακτηριστικά αποτελεί Κεντρική Μακεδονία για την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, καθώς οι Αμερικανοί επισκέπτες είναι περιηγητές, οι οποίοι θέλουν να γνωρίσουν τον τόπο που επισκέπτονται, αναζητώντας νέες εμπειρίες. Το ενδιαφέρον των Αμερικανών τουριστών στρέφεται πλέον εκτός από τα νησιά, και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, όπως διαπιστώθηκε από τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις μεγάλων τουριστικών πρακτόρων των ΗΠΑ σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με στελέχη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής της Περιφέρειας, μαζί με τον Τουριστικό Οργανισμό Θεσσαλονίκης, ως συνεκθέτες του ΕΟΤ στη διεθνή έκθεση τουρισμού “New York Times Travel Show” στη Νέα Υόρκη (24-26 Ιανουαρίου 2020). Την Περιφέρεια εκπροσώπησαν η Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου και ο Τομεάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.
«Με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη διεθνή τουριστική έκθεση “New York Times Travel Show” στη Νέα Υόρκη, απευθυνόμαστε σε μια πολύ μεγάλη αγορά, η οποία δεν γνωρίζει τον προορισμό μας, αν και η περιοχή μας διαθέτει όλα τα τουριστικά χαρακτηριστικά που αναζητούν. Πολύ αναγνωρίσιμοι προορισμοί και τουριστικά προϊόντα, όπως ο Όλυμπος, το Άγιο Όρος, η κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ενδιαφέρουν πολύ τους Αμερικανούς επισκέπτες. Γι’ αυτό και στην Κεντρική Μακεδονία διανοίγονται πολύ μεγάλες προοπτικές για την προσέλκυση επισκεπτών από τις ΗΠΑ και σκοπός μας είναι αρχικά να μας γνωρίσουν και στη συνέχεια να συμπεριλάβουν κάποιους από τους προορισμούς μας στο πρόγραμμά τους.
Η προσέγγιση της αμερικανικής αγοράς όμως δεν περιορίζεται μόνο στη συμμετοχή μας στην έκθεση της Νέας Υόρκης. Ήδη έχουμε προγραμματίσει, σε συνεργασία με το Γραφείο του ΕΟΤ των ΗΠΑ, ένα ταξίδι εξοικείωσης Αμερικανών δημοσιογράφων σε επισκέψιμα οινοποιία της Κεντρικής Μακεδονίας, που θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 10-17 Μαρτίου. Επίσης, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, προγραμματίζουμε τη συμμετοχή μας στην ετήσια συνάντηση της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων τον προσεχή Νοέμβριο. Παράλληλα, σχεδιάζουμε μέσα στο έτος διαδικτυακή καμπάνια προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας, ειδικά για την αμερικανική αγορά», δήλωσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος.
Η διεθνής έκθεση “New York Times Travel Show” είναι μία αμιγώς τουριστική διοργάνωση, η οποία απευθύνεται τόσο σε επαγγελματίες του χώρου του τουρισμού όσο και στο κοινό, το οποίο έδειξε έντονο ενδιαφέρον για άμεση αγορά πακέτων διακοπών. Διοργανωτής της έκθεσης είναι η μεγαλύτερη εφημερίδα της Νέας Υόρκης, η “New York Times”, η οποία είχε αναλάβει και την προβολή της έκθεσης, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από δημοσιογράφους, επαγγελματίες του τουρισμού, αλλά και από το κοινό.
Οι Αμερικανοί επισκέπτες συνήθως επιλέγουν μεγάλα ταξίδια διάρκειας δέκα έως δεκαπέντε ημερών. Δεν ενδιαφέρονται τόσο για τον μαζικό τουρισμό όσο για συνδυαστικά πακέτα με τα νησιά του Αιγαίου, καθώς οι απευθείας αεροπορικές διασυνδέσεις με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι πολλές τους καλοκαιρινούς μήνες και χρονικά πολύ σύντομες.