Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, ενάντια στο νόμο με τίτλο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» έκανε την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, η ΕΛΜΕ Ημαθίας, στα Γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Βέροια.
Τα μέλη του ΔΣ και οι παρόντες εκπαιδευτικοί κατέθεσαν ψήφισμα με το οποίο τόνισαν τα εξής:
“Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου η κυβέρνηση κατέθεσε αιφνιδιαστικά προς ψήφιση στη βουλή τροποποίηση του άρθρου 54 , παράγραφος 5 του Ν.4589/19 σύμφωνα με την οποία τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά για διορισμό και πρόσληψη εκπαιδευτικών όχι μόνο εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (όπως ίσχυε έως τώρα), αλλά ακόμα και αν διαθέτουν μόνο απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων, τα οποία με το νόμο 4635/19 διαθέτουν πλέον επαγγελματική ισοτιμία με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ, θεωρούνται τυπικό προσόν μόνιμου διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση. Με το νόμο αυτό η κυβέρνηση επιχειρεί να καταργήσει δια της πλαγίας οδού το άρθρο 16 του συντάγματος, το οποίο απέτυχε να αλλάξει με τις προβλεπόμενες δημοκρατικές διαδικασίες.
Έτσι, η κυβέρνηση από τη μια καταργεί 37 σχολές ΑΕΙ αλλά και τις πράσινες σχολές (μοναδικό μέτρο ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια) και δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια επικαλούμενη την ανάγκη να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο μαθητών και σπουδαστών, στο όνομα μιας κατ’ επίφαση αριστείας. Από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολεγίων και δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο, χωρίς ωστόσο να υπάρχει καμία προϋπόθεση φοίτησης σε αυτά, πέρα από την οικονομική δυνατότητα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολέγια.
Με όλους τους τρόπους η κυβέρνηση ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται ποικιλοτρόπως στη δημόσια εκπαίδευση κατασυκοφαντώντας με κάθε ευκαιρία την ίδια, τους εκπαιδευτικούς και τους /τις μαθητές /τριες. Την ίδια στιγμή, η χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης μειώνεται στον προϋπολογισμό του 2020, τα σχολεία παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς και φαντάροι καλούνται να διδάξουν πληροφορική στα σχολεία της Κάσου.”
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί καλούν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και την κοινωνία, να αντιδράσουν άμεσα ώστε να καταργηθεί ο νόμος που εξισώνει τα πανεπιστημιακά πτυχία με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων μετατρέποντάς τα σε τυπικό προσόν διορισμού-πρόσληψης στο δημόσιο.