Την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019, παρουσίασε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ, με αποκαρδιωτικά αποτελέσματα για τις μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις (αναλυτικά στοιχεία στη σελίδα 3). Εκτός όμως από τον πεσμένο τζίρο της Αγοράς, προκύπτουν και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία, καθώς, όπως φαίνεται, η χρήση του πλαστικού χρήματος (πιστωτικών ή και χρεωστικών καρτών) εμπεδώνεται σταδιακά ως επιλογή από τους καταναλωτές (45% έναντι 38% πέρυσι). Η εξέλιξη αυτή απορρέει τόσο από την εξοικείωση του καταναλωτικού κοινού με τις νέες μεθόδους πληρωμών, την πλήρωση των κριτηρίων για το αφορολόγητο όριο αλλά και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές όπου η χρήση τους είναι απαραίτητη.
Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι σε πολύ υψηλό ποσοστό (80%), οι επιχειρήσεις κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις που λήγουν εντός του 2019. Η συγκεκριμένη επίδοση είναι βελτιωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους (75%).