Την ανάγκη αλλαγής του Νομοθετικού πλαισίου έτσι ώστε να αρθεί το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται εκατοντάδες μεταφορείς οχημάτων δημοσίας χρήσης ζητά ο Αν. Γεν. Γραμματέας ΚΟ της ΝΔ και Βουλευτής Ημαθίας κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης από τους αρμόδιους Υπουργούς Εργασίας και Μεταφορών με σχετική Ερώτησή του.
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Τσαβδαρίδης πολλοί ιδιοκτήτες επιβατικών (ταξί) και φορτηγών οχημάτων δημοσίας χρήσεως λόγω οικονομικών δυσκολιών αδυνατούν να ασκήσουν το επάγγελμα του μεταφορέα με αποτέλεσμα να επιδιώκουν να θέσουν τα οχήματά τους σε προσωρινή ακινησία ή ακόμα και να παραδώσουν τις άδειές τους οριστικά.
Η επιθυμία τους εντούτοις προσκρούει στο νομοθετικό πλαίσιο καθώς προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις ότι για την παράδοση προσωρινά ή οριστικά της άδειας δημοσίας χρήσεως πρέπει να εξαιρεθούν από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΕΦΚΑ (τέως ΟΑΕΕ) και για να συμβεί αυτό, προϋπόθεση είναι να έχουν ήδη εξοφλήσει μέχρι κεραίας τις ασφαλιστικές τους εισφορές ή αυτές να έχουν μπει σε καθεστώς ρύθμισης (Άρθρο 13 του Προεδρικού Διατάγματος 258/2005 και Άρθρο 121 του Ν. 4199/2013).
Ως εκ τούτου, τονίζει ο Βουλευτής Ημαθίας, πολλοί επαγγελματίες του κλάδου βρίσκονται μπροστά σε αδιέξοδο καθώς αφενός δεν μπορούν να είναι ασφαλιστικά συνεπείς λόγω οικονομικών δυσχερειών στο επάγγελμά τους αφετέρου η αναγκαστική παραμονή στο επάγγελμα τούς επιβαρύνει έτι περαιτέρω με νέες ασφαλιστικές υποχρεώσεις.
Ο κ. Τσαβδαρίδης σημειώνει ότι αναδεικνύεται έτσι ως επιτακτικό να επιτραπεί το φυσικό πρόσωπο πού ασκεί το επάγγελμα του μεταφορέα να θέτει σε προσωρινή ακινησία ή οριστική παράδοση της άδειας σε όχημα δημοσίας χρήσεως χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη εξόφληση ασφαλιστικών εισφορών.
Παράλληλα όμως εξίσου επιτακτική είναι η ανάγκη να διεκδικείται με άλλους τρόπους από τον ΕΦΚΑ η απολύτως δικαιολογημένη απαίτηση των ασφαλιστικών εισφορών των μεταφορέων, χωρίς να αναγκάζονται αυτοί να συνεχίσουν το επάγγελμα παρά τη θέλησή τους.
Ως εκ τούτου ο κ. Τσαβδαρίδης ρωτάει τους αρμόδιους υπουργούς εάν προτίθενται να αλλάξουν το νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να αρθεί το αδιέξοδο για χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου.