Στα πλαίσια του μαθήματος της
τεχνολογίας – με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου και την
ενθάρρυνση για βιωματική προσέγγιση επαγγελματικών χώρων – με πρωτοβουλία της
Καθηγήτριας Τεχνολόγου κυρίας Κυριακίδου Αναστασίας πραγματοποιήθηκε διδακτική
επίσκεψη της B΄ τάξης του Γυμνάσιου Κοπανού σε βιομηχανική μονάδα της περιοχής τη
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019.
Σκοπός της επίσκεψης υπήρξε η βιωματική
επαφή των μαθητών με το βιομηχανικό σύστημα και τη γραμμή παραγωγής.
Ως πρώτος σταθμός της επίσκεψης ορίστηκε
η βιομηχανία παραγωγής φρέσκων σκευασμάτων Panini.
Η Panini Foods ξεκίνησε την διαδρομή της από μια μικρή βιοτεχνική μονάδα στην Πατρίδα Ημαθίας το 1990. Με εφόδια το πάθος και την δημιουργικότητα ξεκίνησε την παραγωγή φρέσκων συσκευασμένων Σάντουιτς. Η ιδιαίτερη αναγνώριση των προϊόντων καθώς και η ανάγκη για τη περαιτέρω κάλυψη της αγοράς ώθησαν στην δημιουργία νέων μεγαλυτέρων εγκαταστάσεων (800 τμ) το 1995 στη Βέροια Ημαθίας.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις
υπάρχουσες εργοστασιακές εγκαταστάσεις και παρακολούθησαν τα διάφορα στάδια
παραγωγής και αποθήκευσης των σκευασμάτων. Εξαιρετική στην ολοκλήρωση της
ξενάγησης ήταν η συμβολή της κυρίας Εύας Βουδούλα.
Πρόθυμοι, φιλικοί και δεκτικοί οι υπεύθυνοι
υποδέχτηκαν με χαρά το μαθητικό δυναμικό, ενώ ιδιαίτερα κατατοπιστική,
εμπεριστατωμένη και λεπτομερής υπήρξε η
ενημέρωσή τους σε ό, τι αφορά στο μετασχηματισμό της πρώτης ύλης -που
εισέρχεται στις εργοστασιακές εγκαταστάσεις – στο τελικό προϊόν.
Κατά το πέρας της επίσκεψης, οι
μαθητές προχώρησαν σε ερωτήσεις εκφράζοντας τις προσωπικές τους απορίες και
μέσα από την αυτενέργειά τους και την προσωπική διάθεση για μάθηση ολοκληρώθηκε
η διαλογική διαδικασία και η απόδοση απαντήσεων.
Η φιλοξενία της εν λόγω παραγωγικής
μονάδας ολοκληρώθηκε με παράθεση επιδόρπιου για τους μαθητές κατά την έξοδό
τους.
Συνοδοί καθηγητές ορίστηκαν οι: Κυριακίδου Αναστασία, Λαζάρου Bασιλική, Παπαδημητρίου Παναγιώτης.
Παρόμοιες πρωτοβουλίες πρέπει να
αναλαμβάνονται συχνά από τα σχολεία – από εκπαιδευτικούς και μαθητές- και να
δίνεται η δυνατότητα βιωματικής προσέγγισης των επαγγελματικών χώρων που συνδέονται
με τα σχολικά αντικείμενα, ώστε οι μαθητές πιο ώριμοι και έμπειροι μέσα από τη
βιωματική προσέγγιση να έχουν διαμορφωμένη άποψη γι ΄ αυτούς και πλέον
συνειδητοποιημένοι να κατευθύνονται επαγγελματικά οι εκάστοτε ενδιαφερόμενοι.
Εξάλλου, μεστό από εμπειρία το σύνολο του μαθητικού δυναμικού κατανοεί καλύτερα
τον κοινωνικό μηχανισμό, την παραγωγική διαδικασία και τη χρησιμότητα κάθε
παραγωγικού τομέα για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας. Συνάμα,
αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα της συνεργασίας και αλληλεγγύης ως βασικό
συστατικό στοιχείο της οικονομίας αλλά και της κοινωνικής προόδου.