Τους λόγους της αιφνίδιας κατάργησης της ειδικότητας μαθητείας «Τεχνικός Φυσικού Αερίου» από τα ΕΠΑΛ αλλά και τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου οι εκατοντάδες ενδιαφερόμενοι μαθητές της εν λόγω ειδικότητας να έχουν εναλλακτικές δυνατότητες μαθητείας για τη φετινή χρονιά, ζητά ο Λάζαρος Τσαβδαρίδης, βουλευτής Ημαθίας ΝΔ, με Ερώτησή του προς την αρμόδια Υπουργό κ. Νίκη Κεραμέως.
Όπως σημειώνει, ο εκάστοτε σχεδιασμός του Υπουργείου πρέπει να μεριμνά για τη διασφάλιση του έγκαιρου προγραμματισμού των οικογενειών και των μαθητών, που στη συγκεκριμένη περίπτωση - δυστυχώς - κινδυνεύει για ένα τουλάχιστο έτος, αν δεν ληφθούν έγκαιρες διορθωτικές αποφάσεις.
Ζητά δε από την κ. Κεραμέως να ξεκαθαρίσει, σε περίπτωση διόρθωσης της καταργηθείσας ειδικότητας, ποια διαδικασία προβλέπεται να ακολουθηθεί για την εκ νέου εγγραφή των ενδιαφερομένων μαθητών, με δεδομένο ότι οι ηλεκτρονικές εγγραφές έληξαν στις 7 Οκτωβρίου.
Επιπροσθέτως, σε περίπτωση μη διόρθωσης και μη επανόδου της καταργηθείσας ειδικότητας, ζητά διασαφήνιση για το ποιους εναλλακτικούς τρόπους εισαγωγής στο φετινό έτος μαθητείας θα προσφέρει το Υπουργείο στους ενδιαφερόμενους.
Αναλυτικά, στην Ερώτηση αναφέρει:
Κυρία Υπουργέ
Σύμφωνα και με το ΦΕΚ 1515/7-5-2019 Τεύχος 2ο στο οποίο και καθορίζονταν οι Τομείς και οι Ειδικότητες που προσφέρονταν για σπουδές στα ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2019 -2020, υπήρχε σε πολλά ΕΠΑΛ σε όλη την Ελλάδα και η ειδικότητα μαθητείας: Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου.
Παρόλα αυτά, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019 που ξεκίνησε η ηλεκτρονική εγγραφή για τη μαθητεία, οι σπουδαστές της συγκεκριμένης ειδικότητας ενημερώθηκαν αιφνιδίως ότι η εν λόγω ειδικότητα αφαιρέθηκε!
Ως αποτέλεσμα, εκατοντάδες ενδιαφερόμενοι βρίσκονται επί «ξύλου κρεμάμενοι» κινδυνεύοντας να χάσουν χωρίς καμία δική τους υπαιτιότητα τη φετινή σχολική χρονιά. Το ζήτημα μάλιστα είναι εξαιρετικά σοβαρό λόγω πλήρους έλλειψης χρόνου, καθώς οι ηλεκτρονικές εγγραφές έληξαν στις 7 Οκτωβρίου, με το μέλλον των μαθητών να μοιάζει εξαιρετικά αβέβαιο.
Κατόπιν τούτων και με δεδομένο ότι:
Είναι ζήτημα αξιοπιστίας, υπευθυνότητας αλλά και σεβασμού να μην αιφνιδιάζονται μαθητές και γονείς για επιλογές από καιρό ειλημμένες που ξαφνικά αποκαθηλώνονται χωρίς καμία πρωθύστερη ενημέρωση από το Υπουργείο
Η κατάργηση ενεργών ειδικοτήτων από το Υπουργείο Παιδείας στερεί την ελεύθερη επιλογή των μαθητών στα ΕΠΑΛ αυτά και ναρκοθετεί τον προγραμματισμό οικογενειών και μαθητών για ένα τουλάχιστο έτος
Ερωτάσθε κυρία Υπουργέ:
1. Για ποιον λόγο πάρθηκε αυτή η απόφαση κατάργησης ειδικότητας;
2. Για ποιον λόγο δεν ενημερώθηκε εγκαίρως η εκπαιδευτική κοινότητα για την πρόθεση κατάργησής της αλλά αναγκάζονται οι μαθητές και οι γονείς να δράσουν προ τετελεσμένων γεγονότων;
3. Προτίθεστε να άρετε τη καταφανέστατη αυτή αδικία εις βάρος εκατοντάδων μαθητών των ΕΠΑΛ; Θα προχωρήσετε σε διόρθωση της απόφασης αφαίρεσης της εν λόγω ειδικότητας και θα προσθέσετε τις συγκεκριμένες ειδικότητες στην ειδική πλατφόρμα εγγραφών των μαθητών των ΕΠΑΛ;
4. Σε περίπτωση διόρθωσης, ποια διαδικασία προβλέπεται να ακολουθηθεί για την εκ νέου εγγραφή των ενδιαφερομένων μαθητών;
5. Σε περίπτωση μη διόρθωσης και μη επανόδου της καταργηθείσας ειδικότητας, τι εναλλακτικούς τρόπους εισαγωγής στο φετινό έτος μαθητείας θα προσφέρει το Υπουργείο στους ενδιαφερόμενους;
Με εκτίμηση
Λάζαρος Τσαβδαρίδης
Βουλευτής Ημαθίας ΝΔ