To μυθιστόρημα του Robert Fischer O Iππότης με τη Σκουριασμένη Πανοπλία επέλεξε να παρουσιάσει η Σοφία Αντωνιάδου με τους χορευτές της και την καλλιτεχνική της ομάδα. Γραμμένο σαν ένα μεσαιωνικό παραμύθι το έργο του Fischer αποτελεί ένα ταξίδι στις περιπέτειες του «Εγώ». Φόβοι, αγωνίες και μοναξιά λειτούργησαν ως ο πρωταρχικός δραματουργικός πυρήνας πάνω στον οποίο το σύνολο της καλλιτεχνικής ομάδας μετέγραψε το λογοτεχνικό κείμενο σε κίνηση και χορό. Πολύ φρέσκια η χορογραφική ματιά της Αναστασίας Δίγκα και της Μάτας Αφεντούλη κατάφερε να παντρέψει πολλές τεχνικές του σύγχρονου χορού σε ένα άρτιο χορογραφικό σύνολο. Με μεγάλη ικανότητα οι νέες χορογράφοι κατάφεραν να αφηγηθούν τον υπαρξιακό παλμό του έργου άλλοτε με μεγάλα χορογραφικά σύνολα και άλλοτε με soli, dueti και quartetti. Iδιαίτερα εμβληματική και προκλητικά ενδιαφέρουσα η χορογραφία της άριας Ave Maria του Franz Schubert με την τεχνική του contact improvisation θυμίζοντας μεσαιωνικό γλυπτικό σύμπλεγμα σε διαρκή κίνηση. Οι μουσικές επιλογές των χορογράφων ιδιαίτερα απαιτητικές στο σύνολο τους με έργα των Henry Purcell, Franz Schubert, Phillip Glass, Rene Aubrey άλλα και την ηλεκτρονική μουσική του Etienne Jaumet κατάφεραν να δημιουργήσουν μία δομή με παλμό, ρυθμό και ροή. Ο Τάσος Πρωτοψάλτου ένα γνήσιο ταλέντο δημιούργησε ένα υψηλής αισθητικής συναισθηματικά και δραματουργικά φορτισμένο σκηνογραφικό σύμπαν. Ο Τάσος Πρωτοψάλτου με βαθιά γνώση του αντικειμένου του τόσο καλλιτεχνική όσο και ιστορική μας καταθέτει νέες προτάσεις για την τέχνη της σκηνογραφίας. Οι αιθέριες αυλαίες του κατάφεραν να συνδυάσουν σύγχρονα τεχνολογικά υλικά όπως τα κελοφανοειδή ζωγραφισμένα με μεσαιωνικές τεχνικές και υφές με άμεση αναφορά στην εποχή του έργου. Η σκηνογραφία όσο και τα κοστούμια που υπογράφει ο ίδιος είναι σε αέναη κίνηση σε κάθε στιγμή της παράστασης προτείνοντας ταυτόχρονα μία αισθητική αρτιότητα. Σκηνογραφία και ενδυματολογία που πραγματικά χορεύουν! Οι καλλιτεχνικοί φωτισμοί του Αzaad Xαραλάμπους συμβάλλουν στην ατμόσφαιρα του έργου δραματικά πλούσιοι αλλά συνάμα δωρικοί χωρίς χρωματικές φλυαρίες υπογραμμίζουν την υπαρξιακή και άρτια εικαστική διάσταση της παράστασης. Άρτια εκπαιδευμένοι οι πολύ νέοι χορευτές της ομάδας υπηρετούν πλήρως το σύνολο της παράστασης και ερμηνεύουν με αξιοζήλευτη σκηνική παρουσία όχι μόνο τη χορογραφία και τη μουσική αλλά και τη σκηνογραφία και ενδυματολογία. Πολύ σημαντική η πρωτοβουλία της Σοφίας Αντωνιάδου που είχε την καλλιτεχνική διεύθυνση της παραγωγής να εμπιστευθεί αυτούς τους νέους και τόσο ταλαντούχους δημιουργούς οι οποίοι με τη σειρά τους δημιούργησαν ένα μοναδικό έργο τέχνης επί σκηνής.
R. K. W. Karlsonn
Φωτογραφία: Παναγιώτης Γιαννόπουλος