«Έχουν ωριμάσει εκείνες οι συνθήκες που απαιτούν πλέον την μορφή της χρηματοδοτικής μίσθωσης ή leasing για την αγορά του στόλου των οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας» εκτιμάει Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνοριακών Φυλάκων και το θέμα έρχεται στην δημοσιότητα με την ανακοίνωση του προέδρου της ΠΟΣΥΦΥ, Παναγιώτη Χαρέλα, στην οποία αναφέρει:
«Μια διαταγή του Αρχηγείου για μετακινήσεις περιπολικών από μια περιοχή σε μια άλλη, ήταν αρκετή για να προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση. Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά που τέτοιες μετακινήσεις πραγματοποιούνται. Μεγάλος στόλος οχημάτων μετακινήθηκε και το 2012 στην ανατολική Μακεδονία και Θράκη για το μεταναστευτικό από όλη την Χώρα. Και άλλες φορές επίσης πραγματοποιούνται μετακινήσεις οχημάτων από μια περιοχή σε άλλη, και μάλιστα αθόρυβα.
Είναι σίγουρο πως μια τέτοια διαταγή έχει τους λόγους της που πολλές φορές εμείς οι ίδιοι δεν γνωρίζουμε ή δεν «θέλουμε» να γνωρίζουμε. Από την άλλη είναι αναγκαία μια αντικειμενική ενημέρωση της Ηγεσίας μας για το τι συμβαίνει σε κάθε περιοχή. Είναι προφανές πως πολλές Υπηρεσίες βγάζουν πεζές περιπολίες γιατί δεν υπάρχουν περιπολικά. Είναι επίσης προφανές πως ότι χαλάει, δύσκολα επισκευάζεται διότι δεν υπάρχουν κονδύλια. Το γνωρίζουμε όλοι μας πως ο στόλος των οχημάτων είναι παλαιωμένος και ελάχιστος ο λειτουργικός. Το προγράμματα του ΕΣΠΑ της κάθε Περιφέρειας αποτελούν σήμερα τη μοναδική πηγή ενίσχυσης του στόλου των οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ. Δυστυχώς όμως είναι ελάχιστα τα οχήματα που κατανέμονται, και όταν αυτή η κατανομή δεν γίνεται αντικειμενικά τότε αντιλαμβάνεται κανείς πως το πρόβλημα των οχημάτων δεν θα μπορέσει ποτέ να λυθεί.
Έχουν ωριμάσει εκείνες οι συνθήκες που απαιτούν πλέον την μορφή της χρηματοδοτικής μίσθωσης ή leasing για την αγορά του στόλου των οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας. Γνωρίζω πως πολλές μελέτες στο παρελθόν έχουν βγει άκαρπες και ασύμφορες για την Ελληνική Αστυνομία. Και μπορεί να απορεί κανείς ποιες είναι οι συνθήκες εκείνες που μόνο στην Ελλάδα καθιστούν αδύνατη μια τέτοια επιλογή. Είμαι όμως πεπεισμένος πως μια ανεξάρτητη Αρχή, μπορεί να μελετήσει μια τέτοια καινοτόμο μορφή χρηματοδότησης και να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για το αύριο στην Ελληνική Αστυνομία.
Ποιος μπορεί να μας πείσει σήμερα, πως μόνο για ένα όχημα στον Έβρο με 2400 κυβ. που είναι 15 ετών και καταναλώνει τουλάχιστον 17 τόνους βενζίνη ετησίως είναι η πιο συμφέρουσα λύση για το ελληνικό δημόσιο και την Ελληνική Αστυνομία ; Έναντι μιας λύσης που θα μπορούσε να γίνεται χρήση καινούργιου οχήματος, τελευταίας τεχνολογίας και καταναλώνοντας μόνο 6 τόνους diesel ετησίως χωρίς επισκευαστικά περαιτέρω έξοδα παρά μόνο την χρηματοδοτικής μίσθωσης ! Η απόσβεση σε μια τέτοια περίπτωση πραγματοποιείται και μόνον από την κατανάλωση του οχήματος μέσα σε ένα έτος.
Δυστυχώς όμως σήμερα, μαλώνουμε για τα παλιά οχήματα ( που τα θεωρούμε και ιδιοκτησία μας ! ) αν θα μετακινηθούν από μια περιοχή σε άλλη και δεν σκύβουμε σε λύσεις που λαμβάνουν χώρα σε όλη την Ευρώπη, σε δημόσιους οργανισμούς, σε ιδιωτικές εταιρείες, ακόμη και σε ΜΚΟ ! Είναι ουτοπία πλέον να λέμε πως δεν μας συμφέρει η χρηματοδοτική μίσθωση – leasing και μας συμφέρει να έχουμε χιλιάδες παλιά και παμπάλαια περιπολικά πεταμένα στις αυλές των Υπηρεσιών που ούτε το 1/6 δεν είναι λειτουργικά ! Δεν μπορείς πλέον, να ελέγχεις τον πολίτη για το αν το όχημα του έχει περασμένο ΚΤΕΟ και το περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ. την ίδια ώρα, να μην έχει περάσει ποτέ και ούτε θα μπορούσε ποτέ βέβαια !
Είναι λοιπόν σήμερα το μεγάλο στοίχημα τόσο για την Ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. Φυσική και Πολιτική, όσο όμως και των συνδικαλιστικών φορέων της ΕΛ.ΑΣ. να γυρίσει σελίδα η Ελληνική Αστυνομία στο στόλο των οχημάτων της και να ακολουθήσει την κατεύθυνση που επιλέγουν όλοι, αυτή της χρηματοδοτικής μίσθωσης – leasing , μειώνοντας το δημοσιονομικό κόστος και εξασφαλίζοντας μόνιμα, πάντα και μόνον αξιόπιστο στόλο οχημάτων.
Κατά τα άλλα, θα διαμαρτυρηθούμε και πάλι στην επόμενη διαταγή μετακίνησης περιπολικών, βλέποντας το …δέντρο και όχι το δάσος !»