Από το το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ γνωστοποιούνται τα εξής:
Δέκα χρόνια μηδενικών διορισμών στην εκπαίδευση έχουν οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια αναπληρώνουν τον εαυτό τους μιας και δεν καλύπτουν πλέον λειτουργικά αλλά οργανικά κενά. Αυτή η πρακτική δεν έχει μόνο αρνητικές επιπτώσεις στην ζωή και εργασία των ίδιων των αναπληρωτών αλλά και στην εκπαιδευτική διαδικασία . Καθυστερήσεις στις προσλήψεις, κάθε χρόνο διαφορετικό σχολείο για τον κάθε αναπληρωτή κτλ. αποβαίνουν τελικά σε βάρος των ίδιων των μαθητών. Οι αρνητικές αυτές επιπτώσεις μεγεθύνονται στα σχολεία Ειδικής Αγωγής μιας και εκεί υπάρχει μεγαλύτερη απαίτηση για μόνιμο, σταθερό προσωπικό για κάθε μαθητή. Για το επόμενο διάστημα, εξαγγέλθηκαν ήδη από τον Μάρτιο του 2019 (ΦΕΚ τχ. Β΄864/12-03-2109), 4500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή, για την πραγματοποίηση των οποίων υπάρχει καθυστέρηση, η οποία μεγεθύνει και οξύνει την εργασιακή ανασφάλεια των συναδέλφων μας. Σχετικά με το θέμα αυτό τονίζουμε ότι: Οι προκηρυχθέντες 4500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες πραγματικές ανάγκες. Γι΄ αυτό απαιτούμε τον Μόνιμο και άμεσο διορισμό στην Ειδική Αγωγή, όλων των εκπαιδευτικών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Παράλληλα τον διορισμό και όλου του απαραίτητου βοηθητικού και επιστημονικού προσωπικού. Πρέπει να δοθούν άμεσα οργανικά κενά τόσο στις αυτόνομες ΣΜΕΑΕ όσο και στα τμήματα ένταξης (550 τμήματα ένταξης της Β/βάθμιας λειτουργούν με ΦΕΚ Ίδρυσης), τα οποία οργανικά κενά θα προσμετρηθούν στους μόνιμους διορισμούς. Το θέμα αυτό έχει ξεχωριστή σημασία στην Δευτεροβάθμια μιας και στον υπολογισμό των οργανικών κενών της δευτεροβάθμιας δεν συμπεριλαμβάνονται τα Τμήματα Ένταξης με αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο μέρος των πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών να μην φαίνεται οργανικά και να μένει ακάλυπτο. Να σταματήσει τώρα κάθε προσπάθεια περιορισμού των οργανικών κενών με την μη έγκριση “ολιγομελών τμημάτων” στις αυτόνομες ΣΜΕΑΕ. Να εγκριθούν τώρα όλα τα “ολιγομελή”, να δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας Τμημάτων Ένταξης και σε σχολεία που δεν έχουν ΦΕΚ ίδρυσης. Με βάση τα παραπάνω η ΕΛΜΕ Ημαθίας καλεί την κυβέρνηση να προβεί άμεσα στους απαραίτητους διορισμούς. Καλούμε τις ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΕΛΜΕ όλης της χώρας να κινηθούν αγωνιστικά στην κατεύθυνση αυτή.
Διαμαρτυρία της ΕΛΜΕ Ημαθίας για τα ΕΠΑΛ
Διανύουμε ήδη την δεύτερη εβδομάδα του σχολικού έτους και ακόμη πολλοί μαθητές των ΕΠΑΛ της Ημαθίας δεν γνωρίζουν τον τομέα ή την ειδικότητα που θα φοιτήσουν. Ακόμη και σήμερα 8 χαρακτηρισμένα ως ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ Βέροιας, Αλεξάνδρειας και Νάουσας και 7 του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνάσιου-Λύκειου Βέροιας δεν έχουν εγκριθεί και οι μαθητές που τα έχουν επιλέξει ή θέλουν να τα επιλέξουν δεν ξέρουν τι να κάνουν. Η κατάσταση αγγίζει τα όρια της κωμωδίας μιας και είναι γνωστά σε όλους τα προβλήματα που προέκυψαν στο ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών κατά την περίοδο του καλοκαιριού. Προβλήματα που είχαν σαν αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός μαθητών να μην μπορεί να κάνει ηλεκτρονική δήλωση επιλογής σχολείου, τομέα ή ειδικότητας. Αυτοί οι μαθητές, χωρίς να είναι δική τους υπαιτιότητα, τιμωρούνται με το να μην μπορούν να επιλέξουν την ειδικότητα που επιθυμούν αλλά κατά ανάγκη μια από τις ήδη εγκεκριμένες. Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι πως αν οι μαθητές αυτοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν σήμερα την ειδικότητα που επιθυμούν να φοιτήσουν, χωρίς περιορισμούς, πολλά από τα λεγόμενα “ολιγομελή” θα είχαν συμπληρώσει τον ελάχιστο αριθμό μαθητών και δεν θα χαρακτηρίζονταν πλέον ως “ολιγομελή”. Επιλέγουν οι κυβερνώντες να μην δώσουν έγκριση σε ολιγομελή Β΄ και Γ΄ τάξης θέτοντας πολλούς μαθητές σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας αναγκάζοντας τους, είτε να αλλάξουν σχολείο είτε να αλλάξουν ειδικότητα. Στέλνουν εγκύκλιο για συνενώσεις τμημάτων και συνδιδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας και ειδικότητας. Δημιουργούν δηλαδή τμήματα των 27 μαθητών διαφορετικών ειδικοτήτων αδιαφορώντας τόσο για την εκπαιδευτική διαδικασία σε υπερμεγέθη τέτοια τμήματα, όσο και για την δυνατότητα των ΕΠΑΛ να μπορούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους σε μια τέτοια πρακτική. Για το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο είναι προφανές πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν θέμα αναφοράς σε ολιγομελή τμήματα καθώς θα έπρεπε να λειτουργούν όλα από την πρώτη ημέρα του σχολικού έτους. Αντί αυτού δέχονται την λειτουργία ολιγομελών τμημάτων μόνο με την προϋπόθεση πως δεν θα χρειαστεί να γίνει πρόσληψη εκπαιδευτικού Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχθούμε πως η ανάλγητη συμπεριφορά διαχρονικά των κυβερνήσεων, απέναντι στους μαθητής οφείλεται σε άγνοια. Είναι αποτέλεσμα επιλογής. Είναι η επιλογή της συρρίκνωσης της εκπαίδευσης όπως αποτυπώνεται χρόνια τώρα. Είναι η επιλογή που στοχεύει σε περιορισμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών. .ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Να εγκριθούν άμεσα όλα τα “ολιγομελή”
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Ο Πρόεδρος
Παντζαρίδης Τάσος
Ο Γ. Γραμματέας
Μόσχος Αλέκος