Έναρξη μαθημάτων την Τρίτη 1 Οκτωβρίου
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας για το νέο εκπαιδευτικό έτος διευρύνει τα εργαστήριά του με ένα νέο εργαστήριο, το εργαστήρι Θεατρικής Φωτογραφίας με τον Τάσο Θώμογλου. Το εργαστήρι θα λειτουργήσει από τον Οκτώβριο του 2019
Δηλώσεις συμμετοχής στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας, 3ος όροφος Χώρου Τεχνών, από Δευτέρα 01 έως και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019.
Πληροφορίες: γραφεία ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας, 3ος όροφος Χώρου Τεχνών, 2331078140,42
Στόχος εργαστηρίου
Στόχος του εργαστηρίου είναι να εξελιχθεί ο εξής προβληματισμός: για κάθε έργο, για κάθε σκηνή και για κάθε ρόλο, τι αποφασίζουμε να φωτογραφίσουμε, πώς στοχεύουμε να το αποτυπώσουμε εικαστικά και πώς τελικά το καταφέρνουμε.
Το εκπαιδευτικό πεδίο έχει μεγάλο φάσμα: από τις βασικές θεωρίες και τεχνικές της ίδιας της φωτογραφικής τέχνης, μέχρι την κατανόηση ενός θεατρικού κειμένου και της προσέγγισης ενός ηθοποιού στον ρόλο του. Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τις βασικές κατηγοριοποιήσεις της θεατρικής φωτογραφίας: Promotional (οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται πριν την πρεμιέρα μιας παράστασης, με στόχο την προσέλκυση του κοινού) και Documentation (οι φωτογραφίες της ίδιας της παράστασης). Θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν και στους δυο τομείς και να γνωρίσουν βιωματικά τις διαφορετικές προσεγγίσεις που απαιτούν, τόσο τεχνικά, όσο και σε φιλοσοφία. Και σε βάθος χρόνου, να βιώσουν και να κατανοήσουν το πώς τελικά οι δυο κατηγορίες μπορούν να ενωθούν και να εξυπηρετούν ταυτόχρονα όλες τις ανάγκες ενός θεατρικού έργου. Στο δρόμο αυτό, και ενώ θα εξασκούνται στην φωτογραφία, θα έχουν ουσιαστικά την ευκαιρία να μπουν στην θέση σχεδόν του κάθε συντελεστή: από το γραφείο τύπου ως τον φωτιστή, τον σκηνογράφο/ενδυματολόγο, τον ηθοποιό, τον σκηνοθέτη.
Οι ομάδες που θα δημιουργηθούν θα έχουν τρίωρες συναντήσεις ανά εβδομάδα.
Για τη συμμετοχή στο εργαστήριο δε θα είναι απαιτητή η κατοχή κάμερας. Οι συμμετέχοντες θα μπορούν να χρησιμοποιούν ακόμα και το κινητό τους, ή (για όποιον έχει) ακόμα και επαγγελματικές κάμερες.
Ο βασικός φιλοσοφικός σκοπός άλλωστε θα είναι αυτή η απόδειξη: πως αν η προσέγγιση απέναντι σε ένα θεατρικό έργο είναι σωστή, δεν είναι απαραίτητη η τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να παρουσιαστεί ένα αποτέλεσμα που έχει καλλιτεχνική αξία και ταυτόχρονα σαφή αναφορά στο έργο. Ενώ ο βασικός τελικός πρακτικός στόχος θα είναι οι συμμετέχοντες στις φωτογραφικές ομάδες να αναλάβουν, στα πλαίσια της εκπαίδευσης, φωτογραφίσεις από πρόβες και έργα που δουλεύονται σε άλλες ομάδες του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας.
Βιογραφικό Τάσου Θώμογλου
Ο Τάσος Θώμογλου κατάγεται από τη Βέροια. Ασχολείται επαγγελματικά με τη θεατρική φωτογραφία τα τελευταία έξι χρόνια. Συγκεκριμένα με τη διαμόρφωση της εικόνας που συνοδεύει μια θεατρική παραγωγή, από τη σύλληψη της ιδέας ως την αποτύπωση της εικόνας και την καλλιτεχνική της επικοινωνία. Παράλληλα ασχολείται με το σχεδιασμό και την καλλιτεχνική επιμέλεια θεατρικών και άλλων εκδόσεων. Στο πλαίσιο αυτό έχει συνεργαστεί και συνεχίζει να συνεργάζεται, τόσο με κρατικούς όσο και με ιδιωτικούς φορείς, όπως το Κ.Θ.Β.Ε, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας, το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, η Πειραματική Σκηνή της "Τέχνης", η εταιρεία "Γίνονται Έργα" κ.ά. Έχοντας σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Ηλ. Υπολογιστών αλλά και Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, ασχολείται επίσης με τον σχεδιασμό και την κατασκευή ιστοσελίδων, ενώ έχει συν-ιδρύσει και διευθύνει ως και σήμερα τα πολιτιστικά, ηλεκτρονικά και έντυπα περιοδικά arive.gr και rejected.gr.
Τα τελευταία έξι χρόνια έχει συνεργαστεί με περισσότερες από 120 θεατρικές παραγωγές. Ενδεικτικά είναι οι “Επτά επί Θήβας” / “Αγαμέμνων” (σκην. Cezaris Grauzinis), “Ορέστης” (σκην. Γιάννης Αναστασάκης), “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” (σκην. Γιάννης Καλαβριανός) που παρουσιάστηκαν στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, αλλά και “Festen” (σκην. Γιάννης Παρασκευόπουλος), “Κατερίνα” (σκην. Γιώργος Νανούρης), “Ο Γλάρος” (σκην. Γιάννης Βούρος), “Σωτηρία με λένε” (σκην. Χριστίνα Χατζηβασιλείου), “Αγγέλα” (σκην. Γιώργος Παλούμπης), “Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας” (σκην. Σταμάτης Φασουλής), “Γκιακ” (σκην. Γεωργία Μαυραγάνη), “Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ” (σκην. Κορίνα Βασιλειάδου – Χάρης Πεχλιβανίδης), “Πυρκαγιές” (σκην. Ιώ Βουλγαράκη), “Υπηρέτης δύο αφεντάδων” (σκην. Μιχάλης Σιώνας), “Η Φόνισσα” (σκην. Πάνος Δεληνικόπουλος), “Macbeth” (σκην. Πέτρος Μαλιάρας) κ.ά.