Ένα μοντέλο διασύνδεσης, που αποτελεί βασικό άξονα της αναπτυξιακής πολιτικής της ΝΔ, η οποία ήταν αυτή που θεσμοθέτησε τις ειδικές μορφές Τουρισμού, με το Ν.4276/2012, που έδιναν τη δυνατότητα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου σε 12μηνη βάση, διεύρυνση πολύτιμη ιδιαίτερα για την ηπειρωτική Ελλάδα και την Περιφέρεια.
Βασικός στόχος, ο μετασχηματισμός της τουριστικής εμπειρίας σε μία ποιοτική, πολύπλευρη δραστηριότητα στην οποία ο τουρίστας θα μπορεί να συμμετέχει ο ίδιος ενεργά, να τη βιώνει και όχι απλά να την παρακολουθεί.
Μοχλός, η αγροτική παραγωγή, που αποτελεί το κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα της Ημαθίας η οποία θα αποτελεί τον βασικό πρεσβευτή μας στις αγορές του εξωτερικού, με γρανάζι τις ισχυρές και υγιείς Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών.
Συνεργατικά σχήματα που αφενός θα εκτοξεύσουν την ποιότητα και την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων μας στις αγορές του εξωτερικού, μεγεθύνοντας παράλληλα τα έσοδα αλλά και τη δυναμική των παραγωγών αφετέρου θα διαφημίζουν εμμέσως τον ίδιο τον τόπο παραγωγής ως ελκυστικό τουριστικό προορισμό και θα «προσκαλούν» τον τουρίστα να τον ανακαλύψει, βιώνοντας εκεί μία πρωτόγνωρη για τον ίδιο εμπειρία ζωής.
Η διασύνδεση Αγροτικής παραγωγής και Τουρισμού, βασικός μοχλός της οικονομικής ανάπτυξης της Ημαθίας
Η Ημαθία ως brand name στο μυαλό του μέσου Έλληνα έχει συνδυαστεί με τα αγροτικά προϊόντα.
Είναι εξάλλου ο πρώτος Νομός πανελλαδικά σε παραγωγή ροδακίνων, ο δεύτερος σε παραγωγή μήλων και μία περιοχή φημισμένη για τα εξαιρετικά κρασιά της, με κορωνίδα την παγκοσμίου φήμης ποικιλία «ξινόμαυρο». Αποτελεί έναν Νομό με πάνω από 65% αγροτικό πληθυσμό, και με κομβική συμμετοχή της γεωργικής παραγωγής στην οικονομία της χώρας.
Την ίδια στιγμή, είναι κομβικό σημείο όλων των οδικών αξόνων προς τη Βόρεια Ελλάδα και την Ευρώπη και διαθέτει ένα εξαιρετικό μείγμα φυσικής, πολιτιστικής αλλά κυρίως αρχαιολογικής κληρονομιάς, με κορωνίδες την παγκόσμια αρχαιολογική παρακαταθήκη της Βεργίνας, την εμβληματική Σχολή του Αριστοτέλη στη Νάουσα, το Βήμα του Αποστόλου Παύλου στη Βέροια, 2 εξαιρετικά χιονοδρομικά κέντρα, το Σέλι και τα 3-5 Πηγάδια, καθώς και υπέροχα τοπικά ήθη και έθιμα.
Έτσι, καθίσταται ιδιαίτερα ελκυστική η προοπτική της διασύνδεσης του Πρωτογενούς τομέα με τον Τουρισμό για την οικονομική ανάκαμψη της περιοχής, που επλήγη δραματικά από την κρίση και από τις επιπτώσεις του ρωσικού εμπάργκο.
Ένα μοντέλο διασύνδεσης, που αποτελεί βασικό άξονα της αναπτυξιακής πολιτικής της ΝΔ, η οποία ήταν αυτή που θεσμοθέτησε τις ειδικές μορφές Τουρισμού, με το Ν.4276/2012, που έδιναν τη δυνατότητα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου σε 12μηνη βάση, διεύρυνση πολύτιμη ιδιαίτερα για την ηπειρωτική Ελλάδα και την Περιφέρεια.
Ένα μοντέλο στο οποίο πιστεύουμε ως ΝΔ, αφού ήμασταν εμείς εξάλλου, που ορίσαμε τον Οινοτουρισμό ως Ειδική Μορφή Τουρισμού με την εισαγωγή του Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου και ήμασταν εμείς, που διαμορφώσαμε το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τον Αγροτουρισμό.
Βασικός στόχος, ο μετασχηματισμός της τουριστικής εμπειρίας σε μία ποιοτική, πολύπλευρη δραστηριότητα στην οποία ο τουρίστας θα μπορεί να συμμετέχει ο ίδιος ενεργά, να τη βιώνει και όχι απλά να την παρακολουθεί.
Μοχλός, η αγροτική παραγωγή, που αποτελεί το κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα της Ημαθίας η οποία θα αποτελεί τον βασικό πρεσβευτή μας στις αγορές του εξωτερικού, με γρανάζι τις ισχυρές και υγιείς Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών.
Συνεργατικά σχήματα που αφενός θα εκτοξεύσουν την ποιότητα και την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων μας στις αγορές του εξωτερικού, μεγεθύνοντας παράλληλα τα έσοδα αλλά και τη δυναμική των παραγωγών αφετέρου θα διαφημίζουν εμμέσως τον ίδιο τον τόπο παραγωγής ως ελκυστικό τουριστικό προορισμό και θα «προσκαλούν» τον τουρίστα να τον ανακαλύψει, βιώνοντας εκεί μία πρωτόγνωρη για τον ίδιο εμπειρία ζωής.
Με οδηγό την εξωστρέφεια και την καινοτομία, η ΝΔ θέλει να αλλάξει σελίδα στην οικονομία της Ελληνικής περιφέρειας. Η Ημαθία της πρωτογενούς παραγωγής και του τουρισμού, ας αποτελέσει το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.