Ο τρόπος επιλογής του σημαιοφόρου έχει συγκεντρώσει κατά καιρούς θετικά ή αρνητικά σχόλια. Με προεδρικό διάταγμα της προηγούμενης κυβέρνησης Τσίπρα ο σημαιοφόρος επιλεγόταν μετά από κλήρωση, άσχετα με την απόδοσή του στην τάξη. Η νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη επαναφέρει την «αριστεία» και αναδεικνύει τους σημαιοφόρους με βάση την πρόοδο και τον βαθμό του μαθητή, που αρίστευσε στα μαθήματα.
Την απόφαση αυτή σχολιάζει ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κ. Διονύσης Διαμαντόπουλος στο προσωπικό του ιστολόγιο, αλλά και στην εκπομπή «Πρωινές σημειώσεις» του ΑΚΟΥ 99.6, φιλοξενούμενος της Σοφίας Γκαγκούση.
«Μετά από 36 χρόνια στην εκπαίδευση και 10 χρόνια περίπου στη θέση του προϊσταμένου, έχω το θάρρος να διατυπώσω την άποψή μου, χωρίς να κρύβεται καμία σκοπιμότητα πίσω από αυτό, παρά μόνο μια ανησυχία για το δημόσιο σχολείο αλλά και μία προσωπική κατάθεση της εμπειρίας όλων αυτών των χρόνων.
Ήμουν λοιπόν, και είμαι αντίθετος σε ότι λειτουργεί ισοπεδωτικά στο σχολείο, σε ότι εξισώνει προς τα κάτω και κυρίως σε ότι καταργεί ή περιορίζει την ευγενή άμιλλα και την επιβράβευση της προσπάθειας που καταβάλουν οι μαθητές. Γι’ αυτό και είχα διαφωνήσει πριν 2 χρόνια με τον τρόπο επιλογής των σημαιοφόρων μέσα από μια διαδικασία λοταρίας, όταν το Σχολείο ως συλλογικότητα πλέον, καλείται να εκπροσωπηθεί δημόσια κάπου, όπως είναι οι παρελάσεις, η εκπροσώπηση δεν μπορεί να είναι προϊόν κλήρωσης. Θα πρέπει αυτός που την εκπροσωπεί, να έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που αυτή η συλλογικότητα (σχολείο) προσπαθεί να καλλιεργήσει και να αναδείξει: την πρόοδο, την προσπάθεια, την άμιλλα, την κατάκτηση υψηλών στόχων, αλλά και την αγωγή και την προσωπικότητα του παιδιού.
Θέλουμε να δημιουργήσουμε δηλαδή πολίτες του αύριο που θα είναι μεν μορφωμένοι αλλά θα διακατέχονται και από τις αρχές της αξιοκρατίας, της δημοκρατίας, της διαφάνειας, της ανοχής, του διαφορετικού κ.λπ. Αυτούς τους πολίτες δεν θέλουμε αύριο;
Ο συγκερασμός αυτών των στοιχείων θα έπρεπε να συγκροτούν τον μαθητή εκείνο, ο οποίος θα καλείται να εκπροσωπήσει μια συλλογικότητα, όπως είναι το Σχολείο. Ακόμα και από το αθλητικό σωματείο ενός χωριού, μέχρι τα ύπατα δημόσια αξιώματα, πάντα και παντού ο καλύτερος εκπροσωπεί τον θεσμό, όχι αυτός που θα βγει σε κλήρωση».
Στο ερώτημα που προκύπτει, «ποιος είναι ο καλύτερος και ο άριστος; Ο μαθητής με τα 10άρια ή και με άλλα προσόντα;» ο κ. Διαμαντόπουλος απαντάει:
«Καλύτερος δεν είναι μόνον αυτός ο μαθητής που έχει σ’ όλα τα μαθήματα 10. Υπάρχουν δυστυχώς παιδιά που για κάποιους λόγους αρέσκονται να κοροϊδεύουν τα άλλα παιδιά, να τα τραυματίζουν ψυχικά, να τα χτυπούν, να τα υποβιβάζουν σε κάθε επαφή που έχουν μαζί τους… Και μπορεί αυτοί να τα έχουν όλα 10άρια, αλλά ταυτόχρονα να καταστρέφουν το κλίμα στο σχολείο, να μην διέπονται από τις αρχές που λέγαμε προηγουμένως και να μην σέβονται τους συμμαθητές τους. Δεν θα πρέπει να είναι ένα παιδί, που έχει μεν 10άρια αλλά έχει και τα στοιχεία και τις αξίες που αναφέραμε; Δεν είναι και τόσο δύσκολο. Το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι οι αντιδράσεις απέναντι σε μία τέτοια επιλογή, αντιδράσεις που προέρχονται κυρίως από τους γονείς. Αυτά τα έχουμε και θα τα έχουμε, αλλά το σχολείο πρέπει να κάνει τη δουλειά του», επισημαίνει ο κ. Διαμαντόπουλος υπογραμμίζοντας ότι θα είναι λάθος, το Υπουργείο να βασίσει την απόφαση αυτή μόνο στη βαθμολογία και όχι στον συγκερασμό βαθμών και αξιών-αρχών.
Προς αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, θα καταθέσει την πρότασή του δημοσίως.
Ελλείψεις και καλύψεις ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς
Ο κ. Διαμαντόπουλος, συνεχίζει τα καθήκοντά του στην Διεύθυνση, οπότε, η Υπηρεσία προετοιμάζεται για τη νέα σχολική χρονιά. Λόγω των εκλογών, οι διαδικασίες πήγαν λίγο παραπίσω αφού απαγορεύονται οι υπηρεσιακές μεταβολές, αποσπάσεις κ.λπ. αλλά προχθές, συνεδρίασε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και προσδιόρισε τις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ημαθία.
«Σε κάποιες κατηγορίες εκπαιδευτικών στην Α/θμια έχουμε προσωπικό που πλεονάζει, αλλά έχουμε και προσωπικό που λείπει. Στις δύο βασικές κατηγορίες, στους δασκάλους και τους νηπιαγωγούς, αυτή τη στιγμή, έχουμε 45 δασκάλους που πλεονάζουν (αλλά δεν κάθονται αφού υλοποιούν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες), 14 νηπιαγωγούς, τις οποίες όταν πλεονάζουν πηγαίνουν σε μεγάλα νηπιαγωγεία με 22-25 νήπια στην τάξη, όπου χρειάζεται οπωσδήποτε υποστήριξη, επίσης πλεονάζουν 5 εκπαιδευτικοί Αγγλικής και 3-4 εκπαιδευτικοί Γαλλικής γλώσσας και 4 γυμναστές. Ελλείψεις έχουμε στον κλάδο της Πληροφορικής, όπου μας λείπουν 9-10 εκπαιδευτικοί ενώ έχουμε μια σειρά από ελλείψεις που εμφανίζονται κάθε χρόνο, και καλύπτονται με αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ, σε εκπαιδευτικούς μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, γερμανικής γλώσσας καθώς και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, που στελεχώνουν τα Ειδικά Σχολεία και τα Τμήματα Ένταξης» σημείωσε ο κ. Διαμαντόπουλος, τονίζοντας ότι φέτος η διαδικασία στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, οδεύει προς ολοκλήρωση και θα καλυφθεί ένα μεγάλο κενό σ’ αυτό τον τομέα. Και κλείνοντας δηλώνει:
«Ευελπιστούμε ότι το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου θα έχουν διοριστεί οι αναπληρωτές ώστε να καλύψουμε τα κενά μας και να συνεχίσουμε κανονικά.
Όμως, με τη γενική εικόνα που έχουμε σήμερα μπροστά μας, και πριν βγουν οι αποσπάσεις στους Νομούς, μπορώ να πω ότι στις βασικές ειδικότητες είμαστε ήδη καλυμμένοι».