Τις δυνατότητες που παρέχει η Τρ. Πειραιώς στους πελάτες της στη νέα φάση του οικονομικού κύκλου της χώρας αναλύει σε συνέντευξή του ο κ. Ιάκωβος Βλανιάδης, περιφερειακός διευθυντής της τράπεζας. Ο ίδιος σημειώνει τι ακριβώς σχεδιάζει η Τρ. Πειραιώς για τη στήριξη επιχειρήσεων και ιδιωτών, τώρα που οι αιτήσεις για χρηματοδότηση αυξάνονται. Επίσης, ο κ. Βλανιάδης αναφέρεται στις πρωτοβουλίες της Τράπεζας Πειραιώς για την ενίσχυση της αποταμίευσης. «Κλειδί» σε όλα αυτά φαίνεται ότι είναι η προσωποποιημένη αντιμετώπιση των πελατών, στους οποίους η τράπεζα προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες.
-Κύριε Βλανιάδη, με ποιο τρόπο η Τρ. Πειραιώς στηρίζει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις;
Η Τράπεζα Πειραιώς είναι σε θέση να πρωτοστατήσει στην αυξανόμενη ζήτηση δανείων από τις επιχειρήσεις. Και θέλουμε και μπορούμε. Για το 2019 στόχος είναι η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων ύψους 4 δισ. ευρώ, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία των πρώτων μηνών του έτους. Στην επανεκκίνηση αυτής της πιστωτικής επέκτασης η Τράπεζα Πειραιώς θα χορηγεί το ένα στα τρία νέα δάνεια της αγοράς.
-Υπάρχει αύξηση και στη ζήτηση δανείων από ιδιώτες;
Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε αύξηση στις αγορές και πωλήσεις κατοικιών, ενώ αρκετοί ιδιοκτήτες αποφασίζουν να προσφέρουν ένα ακίνητό τους για βραχυχρόνιες μισθώσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των ενοικίων. Πληθαίνουν πλέον οι πελάτες μας που σκέφτονται την προοπτική ενός στεγαστικού δανείου για επισκευή ή αγορά κατοικίας, είτε για δική τους χρήση, είτε για ενοικίαση. Όσο για την καταναλωτική πίστη, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα καταναλωτικά τους δάνεια ως μέσο για να καλύψουν τις ανάγκες τους, αντί να ξοδέψουν τις αποταμιεύσεις τους. Στο πλαίσιο αυτό, η Τράπεζα Πειραιώς εφαρμόζει πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες χορήγησης καταναλωτικών δανείων και μικρών επιχειρηματικών δανείων μέσω του δικτύου των καταστημάτων της.
-Τι σημαίνει η προσωποποιημένη τιμολόγηση δανείων;
Η Τράπεζα Πειραιώς αναγνωρίζει ότι κάθε πελάτης είναι διαφορετικός και υιοθετεί ένα νέο μοντέλο τιμολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους της πιστωτικής του συμπεριφοράς, καθώς και παράγοντες διαμόρφωσης του κόστους. Ως αποτέλεσμα, ο νέος τρόπος τιμολόγησης των στεγαστικών και των καταναλωτικών δανείων είναι απόλυτα προσωποποιημένος, ενώ παράλληλα δίνει στον πελάτη την δυνατότητα να διαμορφώσει το επιτόκιο δανεισμού και κατ’ επέκταση το ποσό της δόσης που θα πληρώνει.
-Τι κάνει η Τράπεζα Πειραιώς για να τονώσει την έννοια της αποταμίευσης που έχει υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια;
Η αποταμίευση είναι μια πράξη που απαιτεί συνέπεια και πειθαρχία. Χρειάζεται να γνωρίζουμε τι ξοδεύουμε και που, και να κάνουμε μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας. H Τράπεζα Πειραιώς αναγνώρισε αυτή την ανάγκη και προσφέρει μέσα από τη νέα winbank, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, τη δυνατότητα να γνωρίζουν οι πελάτες κάθε στιγμή τι ξοδεύουν και που το ξοδεύουν, αλλά και να βάζουν μηνιαίους στόχους δαπανών που δεν θα ήθελαν να ξεπεράσουν. Επιπλέον, στηρίζουμε την αποταμίευση μέσα από σύγχρονα προϊόντα που είναι κατάλληλα για κάθε προφίλ αποταμιευτή.