Με τίτλο «Πράματα, θάματα & ολογράμματα: εκπαίδευση, ενδυνάμωση, ευζωία», την περασμένη Κυριακή 12 Μαΐου 2019, το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής του Τμήματος Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) συμμετείχε -για πρώτη φορά τόσο ενεργά- στο ετήσιο εκπαιδευτικό-βιωματικό πάρκο που στήνεται κάθε άνοιξη στην Πανεπιστημιούπολη του ΑΠΘ, το «ΑΠΘ την Κυριακή».
Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, το Πανεπιστήμιο ανοίγει για μία ολόκληρη ημέρα τις πόρτες του στην κοινωνία και υποδέχεται μικρούς και μεγάλους σε μία πραγματική γιορτή για την επιστήμη, την καινοτομία και την έρευνα, που περιλαμβάνει ψυχαγωγικές και επιμορφωτικές δράσεις, βιωματικά εργαστήρια και ξεναγήσεις σε Σχολές, Τμήματα και Εργαστήρια, από τους ίδιους τους Ακαδημαϊκούς και τους φοιτητές και ερευνητές τους.
Στο πλαίσιο αυτό, η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής συντόνισε μία 4ωρης διάρκειας πολυθεματική δράση, η οποία περιλάμβανε πλήθος δημιουργικών εργαστηρίων και παιχνιδιών αξιοποιώντας καινοτόμα προγράμματα και νέες τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί από την ομάδα του Εργαστηρίου και αξιοποιούνται για τη βελτίωση της νοητικής και σωματικής κατάστασης των ατόμων Τρίτης Ηλικίας, αλλά και για την ενίσχυση της Ποιότητας Ζωής και της Αυτονομίας ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Περισσότερα
από 40 άτομα (άνδρες, γυναίκες και παιδιά) επισκέφθηκαν, με αφορμή το «ΑΠΘ την
Κυριακή» το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν
στη δράση του, η οποία σχεδιάστηκε και υποστηρίχθηκε από ανθρώπινο δυναμικό -15
ερευνητές και 2 εθελοντές φοιτητές, τον Επιστημονικά Υπεύθυνο της δράσης Αναπλ.
Καθηγητή Ιατρικής Πληροφορικής & Ιατρικής Εκπαίδευσης Παναγιώτη Μπαμίδη, και
τον Διευθυντή του Εργαστηρίου και Αναπλ. Καθηγητή Αναστάσιο Σιούντα.
Μεταξύ των συμμετεχόντων στη δράση, ξεχώρισε η παρουσία αντιπροσωπείας 10 ατόμων (3 εκπαιδευτές και 7 επωφελούμενοι) από το Μικτό Κέντρο Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας Απασχόλησης & Κατάρτισης ΑμεΑ «Τα Παιδιά της Άνοιξης», που εδρεύει στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, οι οποίοι συμμετείχαν, πέρα από τις δραστηριότητες στο Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και σε μία κοινή δράση του Εργαστηρίου, σε συνεργασία με το Μουσείο Εκμαγείων του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ.
Τα «Παιδιά της Άνοιξης» είχαν την δυνατότητα να ξεναγηθούν μέσα από μία ιδιαίτερη βιωματική διαδικασία, που τους επέτρεπε να αγγίζουν, να επεξεργάζονται και να εκφράζουν τις σκέψεις τους γύρω από τα εκθέματα του Μουσείου, υπό την καθοδήγηση της Δρ. Ναταλίας Καζακίδη, επιμελήτριας του Μουσείου Εκμαγείων, τον συντονισμό της Αναπλ. Καθηγήτριας Γλωσσολογίας του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας του ΑΠΘ Σταυρούλας Σταυρακάκη και ομάδας έμπειρων συνεργατών τους.
Οι συμμετέχοντες απόλαυσαν μία μοναδική εμπειρία, ενώ είχαν την δυνατότητα στο τέλος της ξενάγησης να αναπαραστήσουν στο χαρτί ή να πλάσουν εκθέματα του Μουσείου, μέσα από την δική τους φαντασία και αισθητική έκφραση.
Σκοπός
μας μέσα από τη συμμετοχή μας σε τέτοιες δράσεις είναι η ανάδειξη του έργου του
Πανεπιστημίου και η προαγωγή του εθελοντισμού, της προσφοράς, της φιλοξενίας
και της συνεργασίας.