Για απουσία ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών και Υπουργείου Παιδείας επί του νέου Λυκείου και του νέου τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάνει λόγο η ΟΛΜΕ, της οποίας ο ταμίας κ. Θόδωρος Τσούχλος επισκέφθηκε χθες τη Βέροια ώστε να ενημερώσει τους καθηγητές αλλά και τους Συλλόγους Γονέων για τις θέσεις της Ομοσπονδίας.
Στο πλαίσιο της παρουσίας του στη Βέροια, μαζί με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ημαθίας και μέλη του Συλλόγου, έδωσαν το μεσημέρι στην «Ελιά» συνέντευξη Τύπου. Προηγουμένως ο κ. Τσούχλος μίλησε στον ΑΚΟΥ 99.6 στις «πρωινές σημειώσεις» τονίζοντας εξαρχής ότι το υπουργείο αρκέστηκε στις εξαγγελίες, χωρίς διάλογο παρά το μακρύ χρονικό διάστημα μέχρι την ανακοίνωση του νέου συστήματος και των αλλαγών στο Λύκειο.
«Εχουμε πολλές διαφωνίες, διότι θεωρούμε ότι τα Λύκειο πρέπει να έχει μια αυτόνομη μορφή. Ενώ τώρα, βλέπουμε ότι κατά πρώτον υποβαθμίζεται η παιδεία στο Λύκειο, μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων, ακρωτηριάζεται η 6ετής δομή του Λυκείου, αφού μετατρέπεται η Γ΄ Λυκείου σε ένα προπαρασκευαστικό έτος για το πανεπιστήμιο και εντείνεται πάρα πολύ η φροντηστηριοποίηση με κίνδυνο της αύξησης της παραπαιδείας αφού υπάρχουν πλέον διπλές εξεταστικές διαδικασίες. Κι αυτό μας προβληματίζει πάρα πολύ» σημείωσε ο κ. Τσούχλος.
-Το υπουργείο υποστηρίζει ότι το νέο σύστημα στοχεύει στη βασική μόρφωση των μαθητών αλλά και στην επιλογή της Σχολής με βάση την επιθυμία και κλίση του μαθητή και όχι γιατί έτυχε να περάσει κάπου… Τι λέει η ΟΛΜΕ;
Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Κατ’ αρχάς εξαφανίζονται πολλά μαθήματα από την Γ΄ Λυκείου, που σημαίνει ότι υποβαθμίζεται η γενική παιδεία και βασικά γνωστικά αντικείμενα, τα οποία χάνονται. Άρα αυτό το επιχείρημα του Υπουργείου, είναι αίωλο.
Δεύτερον, διπλασιάζονται οι εξετάσεις και το άγχος των παιδιών, τα οποία στα 17 τους, θα κληθούν χωρίς καμία ενημέρωση να επιλέξουν κάποια τμήματα «πράσινων» ή «κόκκινων» σχολών, σαν παιχνίδι, που δεν καταλαβαίνουμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα.
Πλήττεται βάναυσα η αρχή της αναλογικότητας και της ισότητας. Σε σχέση με τις εξετάσεις, ένα παιδί ενώ παλαιότερα έπαιρνε το απολυτήριο του Λυκείου μέσα από το σχολείο του με τις συγκεκριμένες διαδικασίες, τώρα θα πρέπει να δίνει εξετάσεις σε νομαρχιακό επίπεδο, με κλειστές κόλες, με επιτηρητές και με διόρθωση αυτών των γραπτών από άλλους καθηγητές. Δηλαδή δυσκολεύει ακόμα και η λήψη του απολυτηρίου. Και στη συνέχεια η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών θα οδηγηθεί σε πανελλαδικές εξετάσεις, όπου πάλι θα δώσει τέσσερα μαθήματα» επεσήμανε ο κ. Τσούχλος, σχολιάζοντας και πολιτικά την υπουργική πρόταση. «Αυτό που εκτιμούμε, είναι ότι ο Υπουργός θέλει να χαϊδέψει πολιτικά τους 17ρηδες που ψηφίζουν πλέον, και είναι πολύ ωραίο να τους υπόσχεται ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, να τους υπόσχεται ότι το κουδούνι θα χτυπάει στις 9.00 το πρωί, είναι πολύ ωραίο να τους υπόσχεται τα πάντα… Εξάλλου, όλα αυτά θα ξεκινήσουν από το 2020 και μετά, όταν θα έχουν αλλάξει πιθανόν οι κυβερνήσεις. Ο υπουργός στέλνει τον λογαριασμό στο μέλλον, όπως στέλνει στο μέλλον και τους διορισμούς που υπόσχεται» τονίζει ο ταμίας της ΟΛΜΕ, χαρακτηρίζοντας όλα αυτά ως ένα «προεκλογικό σχέδιο» της κυβέρνησης.
Το κλιμάκιο της ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ Ημαθίας χθες ενημέρωσαν την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς, δια μέσου των Συλλόγων εκπαιδευτικών του Νομού, των γονέων και των ΜΜΕ για την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας, ενώ στις 6.30 χθες το απόγευμα είχαν γενική συνέλευση καθηγητών, στο εσπερινό ΕΠΑΛ, ώστε να προχωρήσουν σε περαιτέρω κινήσεις.
Συνέντευξη Τύπου
Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τη νέα Γ΄
Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που
οδεύουν προς ψήφιση και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για την Γ΄ Λυκείου του
2019-2020, παρουσίασε στις 27-03-19 σε συνέντευξη τύπου στον πολυχώρο της Ελιάς
στη Βέροια το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ημαθίας ενώ
τους λόγους για τους οποίους απορρίπτει το εν λόγω σχέδιο η ΟΛΜΕ ανέπτυξε ο
ταμίας της κ. Τσούχλος Θόδωρος ο οποίος
και επισκέφτηκε νωρίτερα, στα πλαίσια
της ενημέρωσης των συναδέλφων του, σχολεία του νομού μας. Παρόντες στην
συνέντευξη τύπου από το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ημαθίας ήταν ο Πρόεδρος Παντζαρτζίδης
Τάσος, η Αντιπρόεδρος Τσούλιου Στέλλα, η Γ. Γραμματέας Αξούριστου Χαρά, ο
ταμίας Γαλουζής Μιχάλης και ο Οργανωτικός Γραμματέας Κακαγιάννης Θόδωρος.
Ο κ. Τσούχλος, αναπτύσσοντας
αναλυτικά τις θέσεις της Ομοσπονδίας, περιέγραψε όλα τα αντιπαιδαγωγικά σημεία
του σχεδίου που έδωσε στη δημοσιότητα ο Υπουργός Παιδείας ενώ τόνισε ότι δεν
υπήρξε καμία πρόθεση από την πλευρά του Υπουργού για ουσιαστικό διάλογο με την
ΟΛΜΕ. Οι θέσεις της ΟΛΜΕ και οι λόγοι για τους οποίους αυτή απορρίπτει το εν
λόγω σχέδιο αναφέρθηκε από τον ταμία ότι είναι:
Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο
πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα
για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το
σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.
Η
Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών είναι αντίθετη στη συρρίκνωση της γενικής
εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη
μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του
μορφωτικού του χαρακτήρα.
Με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:
·
Υποβαθμίζεται
η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
·
Μειώνεται
η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία
των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των
απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
·
Ακρωτηριάζεται
η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό
έτος
για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
·
Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη
λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται
ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η
επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων,
αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί
με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο
ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
·
Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα
κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία
ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
·
Διευρύνονται
οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
·
Αυξάνεται
το άγχος των εξετάσεων με την
οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών
για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για όλους τους παραπάνω λόγους τόνισε ο κ. Τσούχλος ότι
το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
απορρίπτει το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του.