-Ο τζίρος μέσα σε μια ημέρα ξεπέρασε το 1 εκ. ευρώ
Μαγική και εξαιρετική χαρακτήρισε τη φετινή περίοδο της Αποκριάς στη Νάουσα, ο δήμαρχος Νίκος Κουτσογιάννης, μιλώντας χθες στον ΑΚΟΥ 99.6 στην εκπομπή «Πρωινές σημειώσεις», για τον απολογισμό των εκδηλώσεων και δη του τριήμερου, που ολοκληρώθηκε την Καθαρά Δευτέρα.
«Ήταν η καλύτερη των πολλών τελευταίων ετών, από κάθε άποψη. Από τη συμμετοχή του κόσμου, από το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, από την ικανοποίηση και τα θετικά σχόλια των επισκεπτών για τη φιλοξενία, την καθαριότητα, τις υποδομές εστίασης και την πόλη γενικότερα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις την Κυριακή της Αποκριάς η Νάουσα είχε περίπου 50.000 επισκέπτες, ένας αριθμός ιδιαίτερα ικανοποιητικός, καταφέραμε, όλοι μαζί, να τους εξυπηρετήσουμε, όλοι οι φορείς και οι υπηρεσίες που ενεπλάκησαν στο γεγονός. Είμαστε υπερήφανοι και αυτό μας αφήνει μια σημαντική παρακαταθήκη για την επόμενη χρονιά, ώστε να μπορέσουμε να διαχειριστούμε αυτό το συνεχώς αυξανόμενο όγκο των επισκεπτών» τονίζει ο κ. Κουτσογιάννης.
Ο επισκέπτης στη Νάουσα, δεν παρακολουθεί απλά ένα διασκεδαστικό ή σατυρικό θέαμα. Βιώνει ένα μοναδικό δρώμενο, με λιτό και αυστηρό τελετουργικό, συμμετέχει παρακολουθώντας και γίνεται ένα κομμάτι του μπουλουκιού, με τους ήχους του ζουρνά και του νταουλιού.
Περί συνεργασιών
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο δήμαρχος, στην αναγκαιότητα, πλέον, συνεργασίας της τοπικής κοινωνίας κάτι που φάνηκε εκ του αποτελέσματος, στο δεκαήμερο της Αποκριάς στη Νάουσα.
«Αυτό που κατορθώσαμε φέτος για την εξυπηρέτηση τόσων χιλιάδων επισκεπτών, με τις δεδομένες δυσκολίες του πολεοδομικού συγκροτήματος της Νάουσας, ήταν πραγματικά ένα επίτευγμα που δείχνει και το δρόμο, εν’ όψει της προσπάθειας που κάνουμε για να αναδείξουμε τη Νάουσα, ως ένα εναλλακτικό τουριστικό προορισμό υψηλού επιπέδου.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που θα κληθούμε να σηκώσουμε το βάρος αυτής της νέας προσπάθειας, έχουμε κατανοήσει ότι η συνεργασία είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να φέρει αποτελέσματα», τόνισε.
Δίνοντας μάλιστα και κάποια στοιχεία που δείχνουν τα ανταποδοτικά οφέλη της υψηλής επισκεψιμότητας στη Νάουσα τις ημέρες της Αποκριάς, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «με μία συντηρητική προσέγγιση και εκτίμηση ο τζίρος που μπορεί να προκλήθηκε στην πόλη της Νάουσας μέσα σε μία ημέρα, από τους επισκέπτες, ξεπερνάει το 1.000.000 ευρώ».
Κοινό τουριστικό «πακέτο» Ημαθίας
Ο κ. Κουτσογιάννης επεκτείνοντας την αποτελεσματικότητα των οργανωμένων συνεργασιών, γενικότερα στην Ημαθία, ως ένα κοινό «πακέτο» τουριστικού προϊόντος, ανέφερε ότι με αφορμή την υψηλή επισκεψιμότητα της Ναουσαίϊκης Αποκριάς, φιλοξένησαν κόσμο και τα ξενοδοχεία της Βέροιας.
«Είναι πολύ ευχάριστο αυτό για μας, και θεωρώ ότι είναι υποχρέωσή μας, των Δήμων και των ανθρώπων της Τουριστικής Αγοράς, να μπούμε σε μια λογική συνδημιουργίας ενός κοινού τουριστικού προϊόντος, που θα απευθύνεται στους επισκέπτες, είτε της Νάουσας, είτε της Βέροιας, διότι αυτό που χρειάζεται σήμερα ο επισκέπτης είναι οι πολλές επιλογές. Κι αυτό μπορούμε να το προσφέρουμε από κοινού» τόνισε ο κ. Κουτσογιάννης, που σκοπεύει, εν ευθέτω χρόνω, να το προτείνει στους Δήμους και τους εμπλεκόμενους φορείς του Νομού. Προς το παρόν ο Δήμος ολοκλήρωσε τη μελέτη για την απόκτηση τουριστικής ταυτότητας της περιοχής και από τον Απρίλιο ξεκινάει την επίσημη προώθηση και προβολή του, ως τουριστικού προορισμού, με νέο λογότυπο, σύνθημα, εφαρμογές, βίντεο, ιστοσελίδα και τουριστικούς οδηγούς.
«Σ’ αυτό το πλαίσιο, όμως οι συνεργασίες είναι αναγκαίες. Είναι αδιανόητο να έρθει κάποιος στη Νάουσα και να μην επισκεφθεί τη Βεργίνα, τα Μουσεία της Βέροιας, ή το Βήμα του Αποστόλου Παύλου. Όπως αντίστοιχα θεωρώ ότι είναι αδιανόητο, να έρθει κάποιος στη Βέροια και να μην επισκεφθεί τη σχολή του Αριστοτέλη. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα κοινό προϊόν, δεν πρέπει να φοβόμαστε τη συνεργασία, μόνο να κερδίσουμε έχουμε από αυτήν. Η μεμονωμένη προσπάθεια του καθενός σίγουρα μπορεί να έχει τα αποτελέσματά της, όμως είναι διαφορετικό, να μπορείς να μιλάς για ένα πραγματικά οργανωμένο τουριστικό προϊόν, εξαιρετικά ευρύ που θα προσελκύσει μεγαλύτερη διαμονή».
Άλσος Αγ. Νικολάου και «Βέρμιο»
Με τον ερχομό της άνοιξης, ωστόσο, και του καλοκαιριού, ένα δροσερό Άλσος, αυτό του Αγ. Νικολάου υποδέχεται καθημερινά ντόπιους, ημαθιώτες και επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής και όχι μόνο. Το κλειστό εδώ και χρόνια ξενοδοχείο, προκάλεσε αρνητικές εντυπώσεις και στέρησε από το κόσμο, την απόλαυση ενός καφέ ή ενός φαγητού, στη δροσιά της Αράπιτσας που το διασχίζει. Τι εξελίξεις υπάρχουν, αφού μιλάμε για τουρισμό; ρωτήσαμε το δήμαρχο. Απαντώντας ο κ. Κουτσοτιάννης μας είπε, ότι το ξενοδοχείο Βέρμιο βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης της εκκαθάρισης, με στόχο το πρώτο 15νθήμερο του Απριλίου, να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση χρήσης του ξενοδοχείου. «Θεωρώ δεδομένο ότι θα προσελκύσει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον επενδυτών. Στοχεύουμε στην εξεύρεση ενός στρατηγικού επενδυτή που θα έχει την ειδική και απαιτούμενη γνώση της τουριστικής αγοράς για να πετύχει το εγχείρημα επαναλειτουργίας του ξενοδοχείου, που θα δώσει μεγάλη ώθηση και στην τουριστική κίνηση του Άλσους αλλά και στον τομέα της απασχόλησης. Σύντομα θα προκηρυχθεί και η εκμίσθωση του αναψυκτηρίου στον Άγιο Νικόλαο και είμαστε σε αναμονή προκήρυξης ενός προγράμματος που αφορά την λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση παραποτάμιων περιοχών» ανέφερε ο δήμαρχος.
Και κλείνοντας, ενημέρωσε ότι μέχρι τέλος Μαρτίου αναμένεται και η προκήρυξη του έργου ενός πάρκιγκ, 20 αυτοκινούμενων (αυτοκινητο-τροχόσπιτα) στον Άγιο Νικόλαο, στην προσπάθεια να ενταχθεί η Νάουσα στον ευρωπαϊκό χάρτη, ως ενδιάμεσος προορισμός, όσων προτιμούν να κάνουν τις διακοπές τους, με αυτό τον τρόπο.
Σοφία Γκαγκούση