Ασφαλώς και δεν είναι αρμοδιότητα ενός εκλογικού συνδυασμού για την τοπική αυτοδιοίκηση η διαμόρφωση της εθνικής εξωτερικής πολιτικής. Όταν όμως οι αποφάσεις των καθ ύλην αρμοδίων αφορούν όχι απλώς μεταφορικά στα «του οίκου» σου αλλά την υπόσταση του οίκου σου στην κυριολεξία, τότε οφείλεις να εκφράζεις άποψη.
Θυμίζουμε ότι στο Πρόγραµµα «Καλλικράτης» N. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α/7-6-2010) αναφέρεται επακριβώς:
Άρθρο 1 Σύσταση δήµων
16. ΝΟΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ Α. Συνιστώνται οι κατωτέρω δήμοι:
1. Δήμος Βέροιας με έδρα τη Βέροια και ιστορική έδρα τη Βεργίνα …
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο ιστορικός Δήμος μας, ο οποίος φιλοξενεί τους τάφους των αρχαίων Μακεδόνων, ζει την παραχάραξη της ιστορίας και την καπήλευση της αλήθειας;
Υπενθυμίζουμε ότι σχετικά με το θέμα υπάρχει απόφαση του Συμβουλίου των πολιτικών στις 13.4.1992 παρουσία του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή:
«Η πολιτική ηγεσία της χώρας (σ.σ. Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, Ανδρέας Παπανδρέου, Μαρία Δαμανάκη (Συνασπισμός), Αλέκα Παπαρήγα) με εξαίρεση το ΚΚΕ συμφώνησε ότι η Ελλάδα θα αναγνωρίσει το ανεξάρτητο κράτος των Σκοπίων μόνο εάν τηρηθούν και οι τρεις όροι που έθεσε η ΕΟΚ στις 16 Δεκεμβρίου 1991, με την αυτονόητη διευκρίνιση ότι στο όνομα του κράτους αυτού δεν θα υπάρχει η λέξη Μακεδονία» η οποία είναι γνωστό ότι έτυχε σχεδόν της απόλυτης αποδοχής του ελληνικού λαού.
Υπενθυμίζουμε ότι εδώ και πολλά χρόνια το πολυεθνικό κράτος της FYROM αγνοεί τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) των Βρυξελλών στις 16.12.1991, δεν συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ (817/1993, 845/1993), παραβιάζει συστηματικά σε βάρος της Ελλάδας την «Ενδιάμεση συμφωνία» του 1995, τις σχετικές διεθνείς συνθήκες, το «ευρωπαϊκό κεκτημένο» και σειρά άλλων διεθνών συμφωνιών…
Υπενθυμίζουμε ακόμη ότι, κατά τον αρχαιοελληνικό ορισμό, δημοκρατία σημαίνει: οι πολίτες εκλέγουν τα πρόσωπα που θα τους κυβερνήσουν επί τη βάσει των προεκλογικών τους δεσμεύσεων και δεν χορηγούν εν λευκώ εξουσιοδότηση για χειρισμούς όλων των θεμάτων κατά τη βούληση των εκλεγομένων.
Αυτή η θεμελιώδης αρχή αποτυπώνεται στο σύγχρονο Σύνταγμα της Ελλάδας:
Άρθρο 1 παρ. 3 Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό και υπάρχουν υπέρ αυτού...
Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 25 η αντίδραση του πολίτη σε μια απόφαση των αιρετών κυβερνόντων που δεν του παρουσιάστηκε προεκλογικά και επομένως δεν έτυχε της ψήφου του όχι μόνο δεν πρέπει να αποκαλείται φασιστική νοοτροπία, αλλά είναι το δημοκρατικό του καθήκον.
Συγκεκριμένα επί του κειμένου της συμφωνίας των Πρεσπών έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:
Η Ελλάδα δίνει το «πράσινο φως» για να χρησιμοποιεί τον όρο «Μακεδονία» ένα τεχνητό κρατίδιο που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την ιστορία της αρχαίας ελληνικής Μακεδονίας. Στα Σκόπια κατοικούν Σλάβοι, Βούλγαροι, Αλβανοί, Ελληνόβλαχοι κλπ. Πώς και γιατί επιμένουν να λέγονται Μακεδόνες;
Στα βόρεια σύνορά μας θα υπάρχει με δική μας συναίνεση μια χώρα που θα αποκαλείται «Βόρεια Μακεδονία», οι πολίτες θα είναι «Μακεδόνες/πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας» και η γλώσσα θα είναι «Μακεδονική», νοτιοσλαβικής προέλευσης. Αν πράγματι ο πολυεθνικός λαός του γειτονικού μας κράτους αποδέχεται απερίσπαστος τις υποσημειώσεις και τους αστερίσκους της συμφωνίας, γιατί η γλώσσα και η ιθαγένεια δεν καθορίζονται ξεκάθαρα ως «βορειομακεδονική»;
Δεν έχει διευθετηθεί ένα σοβαρότατο οικονομικό θέμα, η χρήση του ονόματος για εμπορικές χρήσεις. Τα προϊόντα των Σκοπιανών θα λέγονται «βορειομακεδονικά» ή μήπως «μακεδονικά»;
Και υπάρχουν ένα σωρό ακόμα ζητήματα που ανακύπτουν μέρα με την μέρα τα οποία θα βρούμε μπροστά μας στο μέλλον.
Υπογραμμίζουμε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας: Άρθρο 28 παρ.2 Για να εξυπηρετηθεί σπουδαίο εθνικό συμφέρον (...) μπορεί να αναγνωρισθούν, με συνθήκη ή συμφωνία, σε όργανα διεθνών οργανισμών αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα. Για την ψήφιση νόμου που κυρώνει αυτή την συνθήκη (...) απαιτείται πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών.
Επειδή η Μακεδονία δεν είναι απλώς ένα ιστορικό όνομα αλλά ένα πλέγμα αρχών, ιδεών και αξιών το οποίο υπερασπίστηκαν οι πρόγονοί μας με το αίμα τους:
Η θέση μας επί του θέματος είναι ξεκάθαρη και έρχεται να ταυτιστεί με την απόφαση των πλέον ειδικών να αποφανθούν λόγω επιστημονικής κατάρτισης, του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Νομικών: Το «Σκοπιανό» είναι ένα από τα σπουδαιότερα εθνικά ζητήματα. Είναι ανεπίτρεπτο να «λυθεί» κατά τον τρόπο που δρομολογείται, με την υπερψήφισή του από μια οριακή πλειοψηφία στη Βουλή, που μάλιστα φαίνεται ότι θα επιτευχθεί υπό εξαιρετικά ιδιόμορφες συνθήκες.
Ο ελληνικός λαός πρέπει να εκφραστεί για το περιεχόμενο της συμφωνίας με συνταγματικώς προβλεπόμενο τρόπο, ήτοι με τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, αφού προηγηθεί οργανωμένος διάλογος, επιστημονικού, αλλά και ευρύτερου χαρακτήρα, με παράθεση ισομερώς όλων των επιχειρημάτων, ένθεν κακείθεν. Στις δημοκρατίες κυρίαρχος είναι ο λαός, τη βούληση του οποίου οφείλει να εκφράζει η Βουλή.
Δημοψήφισμα τώρα. Ας ενώσουμε τις φωνές μας. Οι στόχοι έτσι κατακτιούνται.