Λίγες ημέρες πριν την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων και η συνέντευξη στο κύριο θέμα μας με το νεοεκλεγέντα πρόεδρο της ΕΣΕΕ Γ. Καρανίκα, ταράζει τα νερά της αγοράς.
Μιλά ξεκάθαρα για επανεξέταση του θεσμού των εκπτώσεων και ενδιάμεσων προσφορών που διαρκούν σχεδόν πια όλο τον χρόνο, αφού δεν έχουν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στους μικρομεσαίους εμπόρους.
Ποιοι είναι οι κερδισμένοι; Οι αλυσίδες καταστημάτων και οι μεγάλες πολυεθνικές, απ’ ότι φαίνεται. Οι πρακτικές γνωστές. Βομβαρδισμός από τηλεοπτική διαφήμιση για κάποια συγκεκριμένα είδη σε πολύ χαμηλές τιμές και όταν ο καταναλωτής διαπιστώσει, όταν επισκεφθεί το κατάστημα, ότι το προϊόν δεν είναι πια διαθέσιμο λόγω εξάντλησης του αποθέματος, δεν φεύγει με άδεια χέρια, όλο και κάτι θα ψωνίσει.
Αυτό είναι το τυράκι στην φάκα, που δυστυχώς όλοι έχουμε φάει, αφού πρόκειται για μελετημένες μεθόδους μάρκετινγκ, που πιάνουν ως συνήθως στόχο.
Επομένως ένα τοπίο στην αγορά με συνεχείς προσφορές και εκπτώσεις, αφενός «λύνει» τα χέρια των πολυεθνικών να προσελκύσουν με θεμιτά και αθέμιτα μέσα τους καταναλωτές, αφετέρου χάνεται η ουσία και το νόημα των πραγματικών εκπτώσεων, αφού πλέον δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον καταναλωτή να τρέξει να ψωνίσει γιατί ήρθαν οι εκπτώσεις.
Βαρύτητα, λοιπόν, στην στήριξη του μικροεμπόρου, που είναι στον κύκλο των χρημάτων που γυρίζουν στην αγορά, γιατί των πολυεθνικών σε μεγάλο μέρος μην τα είδατε…