Η πρόταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας για δύο μεταβολές σχολικών μονάδων της Βέροιας, απασχόλησε αρκετή ώρα τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το βράδυ της Τετάρτης.
Ο Προϊστάμενος κ. Διονύσης Διαμαντόπουλος εισηγήθηκε κατόπιν εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, τις μεταβολές οι οποίες αφορούσαν στην προαγωγή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας (από 8θέσιο σε 10θέσιο) και τη συγχώνευση των 3ου και 14ου δημοτικών, που βρίσκονται στο ίδιο κτίριο, αλλά λειτουργούν ως δύο σχολεία.
«Ακούγεται δυσάρεστα και δημιουργεί συνειρμούς οποιαδήποτε αναφορά σε συγχωνεύσεις, αυτό όμως θα ήταν δικαιολογημένο εάν επρόκειτο για σχολικές μονάδες στην ύπαιθρο κυρίως, μια συγχώνευση που προϋποθέτει κατάργηση σχολείου, μεταφορά μαθητών και ταλαιπωρία των γονιών. Αυτές οι συνέπειες δεν υφίστανται στην περίπτωση του 3ου -14ου» τόνισε ο κ. Διαμαντόπουλος, θυμίζοντας στο Σώμα την συγχώνευση σχολείων Ριζωμάτων – Σφηκιάς – Δασκίου, για την οποία μάλιστα λοιδορήθηκε, όπως είπε. «Ας ρωτήσει κάποιος, σήμερα, γονείς και μαθητές, εάν είναι ή όχι ευχαριστημένοι από αυτή τη συγχώνευση, για να καταλάβει για τι πρόκειται…» πρόσθεσε.
Για το θέμα αυτό, ρωτήθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Διαμαντόπουλος στην χθεσινή εκπομπή του ΑΚΟΥ 99.6 «πρωινές σημειώσεις», δεδομένου ότι υπήρξαν αντιδράσεις από εκπροσώπους γονέων αλλά και εκπαιδευτικών της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης», οι οποίοι με πανό που άνοιξαν στην αίθουσα συνεδρίασης δήλωναν την αντίθεσή τους με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.
«Δεν υπάρχουν ενδοιασμοί για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Είναι δύο σχολεία, στο ίδιο κτίριο, στην ίδια αυλή, με δύο διευθυντές και δύο συλλόγους διδασκόντων, με 250 μαθητές συνολικά, των ίδιων γεωγραφικών ορίων. Μάλιστα προτάξαμε κριτήρια, παιδαγωγικά και διοικητικά. Τα παιδαγωγικά είναι, ότι το ένα από τα δύο σχολεία, ως εξαθέσιο, στερεί την δυνατότητα από τα παιδιά να επιλέξουν και μια δεύτερη ξένη γλώσσα. Τα διοικητικά κριτήρια είναι ότι δεν μπορούμε να έχουμε διπλά κτίρια, δύο συλλόγους διδασκόντων, δύο διευθυντές, διπλά γραφεία, διπλά παρουσιολόγια και πράξεις… Είμαστε ίσως από τις τελευταίες περιοχές της χώρας που έχουμε εξαθέσια σχολεία μέσα στο ίδιο κτίριο. Αυτό πρότεινα στο Δήμο με όσα επιχειρήματα είχα, αλλά η πρόταση δεν πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο… Ψήφισαν 13 υπερ, 13 κατά και ένα λευκό».
Οι αρνητικές ψήφοι δικαιολογήθηκαν με το επιχείρημα της υποχρηματοδότησης, ασφάλειας και συνωστισμού των παιδιών, ανακατανομής τάξεων κ.λ.π.
«Οσο για τους δασκάλους, όσοι περισσεύουν – όπως ακούστηκε – ούτε απολύονται ούτε αλλάζουν Νομό» πρόσθεσε ο κ. Διαμαντόπουλος.
Η εισήγηση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα σταλεί στο Υπουργείο Παιδείας «το οποίο θα λάβει την τελική απόφαση, εκτιμώντας ποια κριτήρια θα ισχύσουν, τα τεχνικής φύσεως επιχειρήματα ή τα πολιτικής φύσεως…;» σχολίασε ο Προϊστάμενος, επισημαίνοντας ότι ο κρατικός μηχανισμός θα πρέπει να λειτουργεί ανεξάρτητα από την πολιτική επικαιρότητα ή τις επερχόμενες εκλογές. «Αυτό είναι κριτήριο για τους πολιτικούς, όχι για τα διοικητικά στελέχη και γι’ αυτούς που έχουν την ευθύνη λειτουργίας των σχολείων. Εμείς κάνουμε τη δουλειά μας κανονικά και ανεπηρέαστα».
Αποχωρεί από το νέο χρόνο λόγω λήξης θητείας
Η θητεία του κ. Διαμαντόπουλου λήγει, κλείνοντας έναν κύκλο 8,5 ετών ως Προϊστάμενος της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης. Μέσα στον Δεκέμβριο αναμένεται η εγκύκλιος για την υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους για τη θέση, ενώ αυτή τη στιγμή τρέχει η διαδικασία για τους περιφερειακούς, όπου έχουν γίνει ήδη οι αιτήσεις.
Θα ακολουθήσουν συνεδριάσεις και τον Ιανουάριο, κατά πάσα πιθανότητα, θα τοποθετηθούν οι νέοι περιφερειακοί διευθυντές. Οπότε, αμέσως μετά ξεκινάει η διαδικασία για τους διευθυντές εκπαίδευσης, η εγκατάσταση των οποίων θα γίνει κατά τον Μάρτιο.
Απολογιστικά, τι θα λέγατε για την θητεία σας στη θέση αυτή; Φεύγετε με θετικό πρόσημο; Τι καλά ή κακά αφήνεται ή παίρνετε μαζί σας; ρωτήσαμε τον κ. Διαμαντόπουλο, που αποχωρεί εντός των επόμενων μηνών.
«Ήταν μια περίοδος 8,5-9 ετών, στη δυσκολότερη εποχή των μνημονίων που γνώρισε η εκπαίδευση…Όταν δεν υπάρχει το περιθώριο να έχουμε απλόχερα το προσωπικό στη διάθεσή μας, - και να είσαι αρεστός σε όλους, είναι πολύ σημαντικό αυτό – αναγκαστικά θα έπρεπε να χειριστούμε το υπάρχον προσωπικό με φειδώ και με πρώτο κριτήριο, την επαρκή στελέχωση των σχολείων. Αυτό δεν ήταν εύκολο, άρα εκ των πραγμάτων δημιουργεί συγκρούσεις και δεν γίνεσαι και ευχάριστος.
Πήραμε διάφορες πρωτοβουλίες. Αν είναι θετικές θα μας κρίνουν οι συνάδελφοι. Ξέρετε, όταν ασκείς διοίκηση που εμπεριέχει και τις ανθρώπινες σχέσεις, καμιά φορά είναι αναπόφευκτο το να μην είσαι δυσάρεστος… Σε όσες περιπτώσεις έσφαλα, ζητάω συγνώμη, για όσους πίκρανα …Πάντως ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για όλους και επειδή η κοινωνία στενάζει, με τις οικονομικές συνθήκες και την ανεργία πολλών γονέων το σχολείο γίνεται εύκολος στόχος και σάκος του μποξ… Είχαμε και έχουμε πολλές καταγγελίες για «μπούλιγκ» ή συμπεριφορές δασκάλων.
Πολλές ήταν υπερβολικές και προκάλεσαν αναστάτωση, αλλά κλείνοντας κάνω έκκληση στους γονείς να είναι κοντά στους δασκάλους. Καμία φορά γίνονται λάθη, είναι ανθρώπινο και τα κάνουμε κι εμείς ως γονείς στο σπίτι μας. Πόσο μάλλον όταν έχει κάποιος μέσα στην τάξη 20 παιδιά κι έχει να κάνει και μάθημα. Το σχολείο στοχοποιήθηκε, πολλές φορές, λέω, χωρίς λόγο και άδικα. Αυτό ήταν ένα δύσκολο κομμάτι…»
Σοφία Γκαγκούση