Πριν από δύο χρόνια, κάτι που πλέον όλοι γνωρίζουμε, δοκιμάστηκε για πρώτη φορά η –προερχόμενη από το εξωτερικό- καταναλωτική προωθητική ενέργεια, η επονομαζόμενη ως «Black Friday». Σύμφωνα με αυτήν, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, που παραδοσιακά σε πολλές χώρες σηματοδοτεί την έναρξη των εορτών των Χριστουγέννων, πραγματοποιούνται εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, με ξεκίνημα για τη χώρα μας τον περασμένο Νοέμβριο κυρίως σε κλάδους όπως τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας. Είναι αλήθεια ότι η Black Friday, η οποία για φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 23 Νοεμβρίου, ξεκίνησε μεν από τις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά κατά τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί διεθνώς ως παγκόσμια εμπορική «γιορτή».
Αυτή η προωθητική ενέργεια πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά κύριο λόγο από αλυσίδες μεγάλων επιχειρήσεων και ήταν επιτυχημένη. Γι αυτό και η ΕΣΕΕ επιδιώκει τη συμμετοχή στην «Black Friday» όσων Εμπορικών Συλλόγων επιθυμούν να κρίνουν και να εκτιμήσουν τις συνθήκες της περιοχής τους, καθώς και τις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών, και να συμμετέχουν και τα καταστήματα της τοπικής Αγοράς, εφαρμόζοντας τους κανόνες της Υπουργικής Απόφασης για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός ότι μετά μόλις δύο χρόνια από την εισαγωγή της «Black Friday» στην Ελλάδα η διάρκεια της από μία ημέρα επεκτάθηκε σε μία εβδομάδα. «Μία μαύρη Παρασκευή σίγουρα δεν θα φέρει άσπρη ημέρα στο λιανικό εμπόριο που έχει απωλέσει το 40% του τζίρου του μετά το 2008. Προσωρινά, ίσως τονώσει τον τζίρο των μεγάλων αλυσίδων, αλλά σίγουρα θα δημιουργήσει αναιμική κατανάλωση στην υπόλοιπη αγορά. Οι μικρομεσαίοι έμποροι δηλώνουμε “παρών” για να μην αφήσουμε τους μεγαλύτερους να παίζουν μόνοι τους επικοινωνιακά παιχνίδια, που πάντως προβληματίζουν με τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους και την αύξηση του κόστους πωλήσεων» επεσήμανε.