-Τι δήλωσε ξεκαθαρίζοντας το θέμα ο αρμόδιος υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης
Τρέχουν και δεν φτάνουν οι συνταξιούχοι, τρέχουν και οι λογιστές μαζί τους αλλά και οι δικηγόροι για να διευκολύνουν τους πελάτες τους, σε καταθέσεις αιτήσεων διεκδίκησης των αναδρομικών τους, κυρίως για να μην παραγραφεί το 2013, από τυχόν (όποτε) επιστροφές των κρατήσεων που τους είχαν γίνει στις συντάξεις τους.
Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να κατοχυρωθεί η επιστροφή των περικοπών είναι η κατάθεση αγωγών, που καλό είναι να υποβάλλονται ομαδικά, λόγω και του υψηλού κόστους.
Περισσότερες από 350.000 αιτήσεις έχουν ήδη υποβληθεί ηλεκτρονικά και οι εργατολόγοι εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος του 2018 αυτές τουλάχιστον θα διπλασιαστούν, ενώ από τον ΕΦΚΑ έχει ανακοινωθεί ότι από τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου οι αιτήσεις για τα αναδρομικά των συνταξιούχων θα γίνονται δεκτές μόνον αν είναι ηλεκτρονικά και μόνο σε ειδικές περιπτώσεις θα γίνονται δεκτές έντυπες αιτήσεις .
Γραφειοκρατία, αιτήσεις και τρέξιμο για όλα… Και για το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης και για το κοινωνικό μέρισμα και για κάθε τι «κοινωνικό» δικαίωμα έχει ο κάθε ωφελούμενος, κάθε χρόνο.
Τα λογιστικά γραφεία και οι φοροτεχνικοί που κατά κάποιον τρόπο λειτουργούν και ως υποκατάστατα των ΚΕΠ ή των κρατικών υπηρεσιών, έχουν θέση υποψηφιότητα για… εγκεφαλικό. Και οι συνταξιούχοι επίσης… (κυρίως εάν δεν έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία ή σχετικούς με αυτή, συγγενείς).
Η φοροτεχνικός Νατάσα Υγροπούλου, «απαντάει» σχολιάζοντας την κατάσταση και την ταλαιπωρία των συνταξιούχων, με ερωτήματα και επισημάνσεις, που επαυξάνουν την συνήθη απουσία του αυτονόητου:
-Γιατί όταν το Δημόσιο πρέπει να δώσει χρήματα βάζει τον κόσμο να τρέχει για αιτήσεις, ενώ όταν είναι να πάρει χρήματα από τους πολίτες τα παίρνει αυτόματα, χωρίς αιτήσεις και άλλες διαδικασίες;
-Γιατί να τρέχουν όλοι οι συνταξιούχοι σε λογιστές, σε δικηγόρους, σε ασφαλιστικά ταμεία, να ξοδεύουν, να αγχώνονται για τις προθεσμίες, και στο τέλος να μην είναι βέβαιοι, αν πάρουν και τα χρήματα;
-Αφού το σύστημα ξέρει από ποιους πήρε χρήματα, δεν ξέρει, αυτόματα, και σε ποιους πρέπει να δώσει; Το κάθε Ταμείο έχει αναλυτικές καταστάσεις που παρέχονται στους ενδιαφερόμενους. Είναι όλα καταχωρημένα. Αφού το Ταμείο έχει και μπορεί να δώσει αναλυτική κατάσταση των μειώσεων που έχουν γίνει, δεν μπορεί να ξέρει και πόσα δικαιούται να πάρει ο συνταξιούχος;
Για κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, επίσης… Γίνεται αίτηση, ενώ τα περισσότερα στοιχεία είναι ήδη καταχωρημένα… Υπάρχει το εισόδημα, υπάρχουν οι τόκοι των Τραπεζών, το ΑΜΚΑ, το ΑΦΜ, η οικογενειακή κατάσταση. Γιατί ζητάει εκ νέου αίτηση για όλα; Για επιβεβαίωση; Αυτό θα έπρεπε να δίνεται, απλά διαδικαστικά. Σε όσους κάνουν φορολογική δήλωση, τους έχουν καταχωρήσει και ταυτοποιήσει τα πάντα. Είναι τόσο οργανωμένο το σύστημα παρακολούθησης ώστε μπορούν να σου δώσουν τα χρήματα αυτόματα χωρίς να σε ταλαιπωρούν.
Για το κοινωνικό μέρισμα… Ζητούν επίσης αιτήσεις, ενώ υπάρχουν όλα τα στοιχεία… Γιατί να τρέχει ο πολίτης να πληρώνει ενώ μπορεί να το έχει αυτονόητα και δωρεάν από το κράτος, εφόσον το δικαιούται;
Τα επιδόματα κοινωνικού χαρακτήρα δεν τα εντάσσει το κράτος στον προϋπολογισμό του, αφού έχει όλα τα στοιχεία;
Τα παραπάνω ερωτήματα που προφανώς θέτει το σύνολο των επαγγελματιών, ξεκαθάρισε μιλώντας για τα αναδρομικά των συνταξιούχων, στη Βουλή, ο αρμόδιος υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος: Όπως και στην περίπτωση των αναδρομικών στα ειδικά μισθολόγια του Δημοσίου ήταν ελάχιστοι εκείνοι που είχαν κάνει αγωγές αλλά τα αναδρομικά τα παίρνουν όλοι οι δικαιούχοι στο σύνολό τους, έτσι και ότι ισχύσει για τους συνταξιούχους και τα αναδρομικά, θα ισχύσει για όλους, είτε έχουν κάνει αίτηση είτε όχι.
Ωστόσο, κυβερνητικά στελέχη καθώς και η ίδια η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, προσγειώνουν τις προσδοκίες των συνταξιούχων για αναδρομικά λέγοντας ότι είναι αδύνατον να πληρωθεί ένα τέτοιο ποσό, ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ.
Η απόφαση που αναμένεται να κρίνει την πορεία του θέματος, είναι το τι θα αποφανθεί το ΣτΕ τελικά για τον νόμο Κατρούγκαλου…