Είναι η δεύτερη φορά που η ζωγράφος Δέσποινα Περηφανοπούλου ζωγραφίζει τη φιγούρα της γοργόνας του λαϊκού μύθου, υπακούοντας όμως στη βυζαντινή παράδοση και τεχνοτροπία, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αγιογραφίες. Την πρώτη φορά οι εντυπωσιακές ξυλόγλυπτες γοργόνες της Δέσποινας Περηφανοπούλου και του Δημήτρη Κατσαβού, είχαν εκτεθεί στο ισόγειο του Δημαρχείου Βέροιας. Μάλιστα, οι δύο αξιόλογοι Ημαθιώτες δημιουργοί, συνδύασαν την προσωπική τους άποψη με τον χρωστήρα και τις τεχνικές της Βυζαντινής παράδοσης και έδωσαν σε κάθε γοργόνα ένα ιδιαίτερο στοιχείο του μύθου και της ιστορίας.
Οι γοργόνες με τις οποίες η Δέσποινα Περηφανοπούλου εικονογραφεί το βιβλίο της Ελ. Τάρη «Όταν η γοργόνα συνάντησε τον Αλέξανδρο» συνεχίζουν να συνυπάρχουν με το υδάτινο στοιχείο, πολλές όμως απ’ αυτές έχουν πόδια και περπατούν στη στεριά. Όλες τους όμως έχουν αυτό το σκεπτικό βλέμμα αναζητώντας τον στρατηλάτη που άλλαξε την πορεία της ιστορίας.