Το σχολείο άρχισε με κάποιες αγωνίες και έννοιες, και μεταξύ αυτών μπαίνει και το ερώτημα, τι κάνουμε όταν η μνήμη και η προσοχή του παιδιού μας δεν είναι από τις δυνατές….
Ποια είναι τα κλειδιά για την βελτίωση της προσοχής και μνήμης- όταν κάποιος μελετά;
Καταρχάς, το ένα ενισχύει και τροφοδοτεί το άλλο.
Για να βελτιωθεί η μνήμη αρχικά χρειάζεται να υπάρχει οργάνωση στο τι κάνεις… (αυτοί οι μηχανισμοί και ικανότητες έχουν τις ενδείξεις της κληρονομικότητας) …
Δεν υπάρχουν «κρυφά μυστικά»… Απαιτείται προγραμματισμός, αποφασιστικότητα, επανάληψη και θετική διάθεση. Να αποφεύγονται τα περιττά συμπληρώματα και «μαγικά χάπια».
Δοκιμάστε τα παρακάτω «μυστικά», για τα οποία μας ενημερώνει το ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ημαθίας:
1. Παιχνίδια προσοχής και παρατήρησης όπως: σταυρόλεξα, βρες τις διαφορές, σουντόκου, κτλ… όχι ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλά ασκήσεις με μολύβη και χαρτί…
2. Προετοιμάστε τον χώρο μελέτης- χωρίς πολλά αντικείμενα διάσπασης και θορύβους…
3. Διατροφή η οποία δεν περιέχει πολύ αλάτι, ζάχαρη και αρνητικά λιπαρά… πιο αποτελεσματικά τα φρούτα, τα λαχανικά και γλυκά κυρίως με μαύρη σοκολάτα και ξηρούς καρπούς…
4. Ακολουθήστε μια συνηθισμένη «ρουτίνα» γύρο από τις ώρες και χώρους μελέτης…
5. Φροντίστε το πρόγραμμα της ημέρας να έχει κάποια περιθώρια για ξεκούραση και μικρά διαστήματα ύπνου…
6. Χωρίστε μεγάλες ποσότητες ύλης σε μικρότερα κεφάλαια ,σε υπό- κεφάλαια μελέτης…
7. Αναγνωρίστε εσείς αλλά και οι γονείς τους τρόπους μάθησης, οπτικός τύπος, ακουστικός τύπος, κιναισθητικός τύπος (έχει ανάγκη την ύλη να την κάνει και πράξη- όπου αυτό μπορεί να γίνει), κτλ….
8. Οι στόχοι να είναι ρεαλιστικοί μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια, δηλαδή- χρόνος με το ρολόι για αυτά τα κεφάλαια, χρόνος για τόσες ασκήσεις, κτλ…
9. Στα μικρότερα παιδιά να υπάρχουν «ενισχυτές επιβράβευσης» ανάλογη της προσπάθειας και της ηλικίας. Οι μεγαλύτεροι μαθητές να επιβραβεύουν λεκτικά τον εαυτό τους για την ολοκλήρωση των στόχων που έχουν θέσει…
10. Το πρόγραμμα μελέτης να περιέχει χρόνο για διάλειμμα/ξεκούραση…
11. Όταν παρουσιαστεί η κούραση η/και «βαρεμάρα»… κάντε 5 λεπτά διάλειμμα--- ασκήσεις αναπνοής, αλλαγή χώρου, ένα αναψυκτικό…ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Όχι τηλεόραση, τάμπλετ η/και κινητό…
12. Επιβράβευση και από τους γονείς για τις βελτιώσεις που κάνει το παιδί… ανάλογα με την ηλικία του/της…
Όπως η ανάπτυξη και η βελτίωση όλων των δεξιοτήτων και ικανοτήτων έτσι και για την ενίσχυση της μνήμης και της προσοχής απαιτείται προγραμματισμός, πίστη και επανάληψη…
Καλή χρονιά και καλή «προπόνηση»…