Για τη νέα σχολική χρονιά και τις νέες εγκυκλίους ενημερώθηκαν χθες το πρωί, από τον Προϊστάμενο Α/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας, διευθυντές και εκπαιδευτικοί του Νομού, ενόψει της 11ης Σεπτεμβρίου, που θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.
Η διευθύντρια του 5ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας κ. Βέρα Αβραμίδου, μίλησε χθες στα «Λαϊκά και Αιρετικά» του ΑΚΟΥ 99.6 για την φετινή λειτουργία και εφαρμογή κάποιων δράσεων, όπως η επέκταση του «παρκαρίσματος» της τσάντας στις σχολικές αίθουσας για δύο Σαββατοκύριακα το μήνα, αντί ενός που ίσχυε πέρσι, αλλά και η ανάπτυξη του Κοινωνικού Σχολείου που θα καλλιεργεί στα παιδιά περαιτέρω ενδιαφέροντα για εξωσχολικές δραστηριότητες.
- Αν και η σχολική χρονιά δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, οι εκπαιδευτικοί πιάσατε ήδη δουλειά;
Από την Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου έχουμε επιστρέψει πίσω στα σχολεία μας στις επάλξεις της εκπαίδευσης και προετοιμαζόμαστε. Σήμερα (χθες) είχαμε σύσκεψη στο γραφείο του προϊσταμένου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ημαθίας κ. Διονύση Διαμαντόπουλου για να ενημερωθούμε για τις νέες εγκυκλίους και να λάβουμε οδηγίες για τη νέα χρονιά. Έτσι θα είμαστε έτοιμοι για τις 11 Σεπτεμβρίου που θα έρθουν τα παιδιά στα σχολεία για να έχουμε μία καλή και ομαλή σχολική χρονιά.
- Αρχικά, υπάρχει ένα ζήτημα με τη συνέχιση ενός πρότζεκτ να μένουν οι τσάντες στο σχολείο το Σαββατοκύριακο.
Πέρυσι έγινε για πρώτη φορά και φέτος μας ήρθε εγκύκλιος που λέει ότι επεκτείνεται η δράση για τουλάχιστον δύο Σαββατοκύριακα το μήνα.
- Αυτό σημαίνει ότι αν πάρετε απόφαση ως Σύλλογος μπορεί να εφαρμοστεί και όλα τα Σαββατοκύριακα;
Βέβαια, εάν ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου συνεδριάσει και αποφασίσει ότι θέλει για περισσότερο από δύο Σαββατοκύριακα, ακόμη και για όλα, τότε στο σχολείο εκείνο εφαρμόζεται και η τσάντα μένει στο σχολείο την Παρασκευή και τα παιδιά μπορούν να απολαύσουν το Σαββατοκύριακό τους.
- Εκτός από το προφανές ότι τα παιδιά δεν θα έχουν το κουβάλημα της Παρασκευής πίσω στο σπίτι και της Δευτέρας ξανά, ποια είναι τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας κίνησης;
Το σκεπτικό της δράσης είναι να ελαφρύνει τα παιδιά για να μπορέσουν να έχουν ελεύθερο χρόνο, γιατί ακόμη και το Σαββατοκύριακο έχουν πολλές δραστηριότητες, όπως συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, εργασίες για τη Δευτέρα, διάβασμα για επαναληπτικά τεστ, οπότε θέλουν προφανώς να ελαφρύνουν τα παιδιά και μπορούν από Δευτέρα να διαμορφώνεται το πρόγραμμα, όπως μας συμβούλευσε και ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να γίνουν και άλλες δράσεις εκτός αναλυτικού προγράμματος, όπως να διαβάσουν κάποιο βιβλίο το Σαββατοκύριακο και να συζητήσουν γι’ αυτό τη Δευτέρα.
- Πρακτικά πως θα λειτουργήσει αυτό;
Βασικά, αναπροσαρμόζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα, δηλαδή δεν εξετάζουμε την Δευτέρα που θα επιστρέψουμε και εφόσον δεν υπάρχουν τα μαθήματα και τα βιβλία στο σπίτι, μπορούμε να κάνουμε κάποια επανάληψη ή κάποιο πρότζεκτ, κάποια συζήτηση σε εξωσχολικό βιβλίο και άλλα… Το σκεπτικό είναι τα παιδιά να έχουν χρόνο να συσφίξουν τις σχέσεις με την οικογένειά τους, να πάνε μία εκδρομή και να κάνουν δραστηριότητες με την οικογένεια, ώστε να αισθανθούν πιο χαλαρά και ευτυχισμένα.
- Παράλληλα μέσα στη χρονιά υπήρχαν πολλά σχολεία με δραστηριότητες εκτός σχολικών πλαισίων. Πολιτιστικές, καλλιτεχνικές, οικολογικές δράσεις.
Πλέον το σκεπτικό του Υπουργείου είναι να καλλιεργήσει το Κοινωνικό Σχολείο, ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, όπου εκτός από τα μαθήματα τα παιδιά θα ασχολούνται και με άλλες δράσεις και δραστηριότητες, έτσι ώστε να πάρουν ερεθίσματα, να αναπτύξουν ταλέντα και να αποκτήσουν κι άλλες γνώσεις. Έτσι, κάθε σχολείο μπορεί με μία ομάδα εκπαιδευτικών να εκπονήσει διάφορα πρότζεκτ, όπου μπορεί να ασχοληθεί με κάποιο αντικείμενο π.χ. εκμάθηση σκακιού ή επίσκεψη σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Μουσεία κτλ. Αυτό είναι πολύ καλό γιατί καλλιεργεί την πολλαπλή νοημοσύνη του παιδιού, και όχι μόνο την γνώση σε ένα γνωσιοκεντρικό σχολείο, έτσι ώστε να μπορούμε να ανιχνεύσουμε και ταλέντα των παιδιών.
- Γίνεται μία συζήτηση για να ξεκινάει το ωρολόγιο πρόγραμμα στις 9 το πρωί. Έχουμε πολλές αντιδράσεις από εργαζόμενους γονείς οι οποίοι δουλεύουν στις 8 για παράδειγμα. Στην περίπτωση που εφαρμοστεί, τι θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι;
Οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται το αργότερο στις 8 η ώρα στο σχολείο, επομένως κάποιος γονέας ο οποίος εργάζεται μπορεί να αφήσει νωρίτερα το παιδί του. Τα μαθήματα, βέβαια, θα αρχίζουν αργότερα, στις 9.
- Όσον αφορά στο παιδαγωγικό κομμάτι, του νέου ωραρίου που προτείνεται, θα ενισχύσει ή θα αποδυναμώσει την απόδοση των μαθητών;
Εγώ θα πω την προσωπική μου γνώμη. Εγώ συμφωνώ γιατί κι από παιδί είχα πάντα αυτό το πρόβλημα. Πολλά παιδιά δεν μπορούν να αποδώσουν νωρίς το πρωί. Μην ξεχνάμε ότι πλέον το παιδί είναι και πολύ φορτωμένο, μπορεί να τελειώνει από τα αγγλικά ή τις άλλες δραστηριότητες αργά και να κοιμάται στις 12 το βράδυ. Θα είναι καλό, θα μας δίνει περιθώριο για ύπνο και όπως είπαμε δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τους εργαζόμενους γονείς.